Witam
Mam problem z grzejącym się silnikiem. Po dłuższej jezdzie powyżej 140 km/h temperatura podnosi się powyżej 90 st. aż do momentu zapalenia kontrolki..Wymieniony termostat, czujnik, sprawdzona pompa wody, sprawdzona chłodnica. Wszystko ok. I jeszcze co ciekawe gdy temperatura już się podniesie i włączę ogrzewanie na full wtedy spada do normy 90 st.
Podobno można wyciąć katalizator i to pomorze ale pewności nie mam..
Czy ktoś miał podobny problem i może coś poradzić ?
[ AVF 1.9 131 KM] Temperatura silnika
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
PABLO108,
Zaczabym od tego: kto, kiedy i na jakich czesciach wymienial rozrzad. Ty czy poprzedni wlasciciel, czy pompa w ogole zostala wymieniona wraz z paskiem.
To ze jeszcze wytwarza obieg w ukladzie (pompuje) to nie znaczy, ze jest jeszcze na tyle wydajna zeby zapewnic odpowiednio szybki obieg cieczy chlozacej przy wyzszych obrotach i obciazeniu silnika.
W oryginalnych pompach siedzi plastikowy wirnik, i z tego powodu bywaja z tymi pompami rozne problemy np. wytarty (0brobiony) wieloklin na wirniku, co znacznie obniza jej wydajnosc.
Nie wiem czy u ciebie siedzi ori pompa, ale jezeli z racji przebiegu zbliza sie wymiana paska rozrzadu i jak piszesz ze inne mozliwe przyczyny wzrostu temperatury zostaly weliminowane to przyjrzalbym sie tej pompie dokladniej.
Ale jak sprawdzona?PABLO108 pisze: sprawdzona pompa wody,
Zaczabym od tego: kto, kiedy i na jakich czesciach wymienial rozrzad. Ty czy poprzedni wlasciciel, czy pompa w ogole zostala wymieniona wraz z paskiem.
To ze jeszcze wytwarza obieg w ukladzie (pompuje) to nie znaczy, ze jest jeszcze na tyle wydajna zeby zapewnic odpowiednio szybki obieg cieczy chlozacej przy wyzszych obrotach i obciazeniu silnika.
W oryginalnych pompach siedzi plastikowy wirnik, i z tego powodu bywaja z tymi pompami rozne problemy np. wytarty (0brobiony) wieloklin na wirniku, co znacznie obniza jej wydajnosc.
Nie wiem czy u ciebie siedzi ori pompa, ale jezeli z racji przebiegu zbliza sie wymiana paska rozrzadu i jak piszesz ze inne mozliwe przyczyny wzrostu temperatury zostaly weliminowane to przyjrzalbym sie tej pompie dokladniej.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga