[A6 C6] [FOTOSTORY] Montaż spryskiwaczy mgiełkowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sztokholm
[A6 C6] [FOTOSTORY] Montaż spryskiwaczy mgiełkowych
Witam,
zmęczony cotygodniowym przetykaniem moich spryskiwaczy 2-strumieniowych postanowiłem coś zmienić w mojej perełce.
Na początek przyszły mi do głowy spryskiwacze 3-strumieniowe ale po głębszej analizie doszedłem do wniosku że jak mam znowu przetykać je co tydzień i to na dodatek 6 dysz to spasowałem.
Dla zinteresowanych spryskiwaczami 3-strumieniowymi odsyłam do tematu: http://a6retrofit.com/audi-a6-4f-heated-washer-jets-with-3-beams-retrofit/
Ale do rzeczy, zacząłem przeglądać fora w poszukiwaniu spryskiwaczy mgiełkowych takich jak np. w Passacie B7 i znalazłem na forum A4 jak ktoś zakładał do B6 więc postanowiłem spróbować zamontować to do swojej C6.
Po pierwsze potrzebujemy spryskiwacze o numerze:
- 5M0 955 986 (podgrzewany)
- 5M0 955 985 (bez podgrzewania)
oraz oryginalny adapter o numerze: 8E0 955 431
Adapter jest wymagany ponieważ dziura na spryskiwacz jest za szeroka i zatrzaski nie mają za co złapać.
Ja w oczekiwaniu na adapter użyłem zwykłych wygiętych blaszek o wymiarach jak na zdjęciu:
Wyjmujemy z obudowy dyszę spryskiwacza, wystarczy delikatnie odgiąć zawias po drugiej stronie od regulacji i pociągnąć w górę.
Spiłowujemy pilniczkiem dziurę od płaskiej strony o około 1mm, musimy to zrobić gdyż orginalnie będzie za nisko nam pryskać na szybę.
Montujemy dyszę spowrotem na miejsce i mamy gotowy jeden spryskiwacz :-D
Powtarzamy wszystkie kroki z drugim spryskiwaczem i idziemy do auta montować.
Wyjmujemy stary spryskiwacz, wystarczy pociagnąć trochę mocniej od strony dyszy i wyjdzie bez problemu.
Odłączamy rurkę od dyszy i kabelek od podgrzewania.
Montujemy adapterki na miejsce, ja zamontowałem z tej strony ponieważ od drugiej nie chciało mi się zatrzasnąć, jak przyjdzie oryginalny adapter to spróbuję z drugiej i zobacze czy robi to jakąś różnicę.
A tak wyglądają spryskiwacze w akcji:
http://youtu.be/Lf-A8zpIEls
Dodam tylko że przy prędkości ok.100km/h spryskiwacze działają bez problemu i pryskają pięknie na całą szybę.
Powodzenia!!!
zmęczony cotygodniowym przetykaniem moich spryskiwaczy 2-strumieniowych postanowiłem coś zmienić w mojej perełce.
Na początek przyszły mi do głowy spryskiwacze 3-strumieniowe ale po głębszej analizie doszedłem do wniosku że jak mam znowu przetykać je co tydzień i to na dodatek 6 dysz to spasowałem.
Dla zinteresowanych spryskiwaczami 3-strumieniowymi odsyłam do tematu: http://a6retrofit.com/audi-a6-4f-heated-washer-jets-with-3-beams-retrofit/
Ale do rzeczy, zacząłem przeglądać fora w poszukiwaniu spryskiwaczy mgiełkowych takich jak np. w Passacie B7 i znalazłem na forum A4 jak ktoś zakładał do B6 więc postanowiłem spróbować zamontować to do swojej C6.
Po pierwsze potrzebujemy spryskiwacze o numerze:
- 5M0 955 986 (podgrzewany)
- 5M0 955 985 (bez podgrzewania)
oraz oryginalny adapter o numerze: 8E0 955 431
Adapter jest wymagany ponieważ dziura na spryskiwacz jest za szeroka i zatrzaski nie mają za co złapać.
Ja w oczekiwaniu na adapter użyłem zwykłych wygiętych blaszek o wymiarach jak na zdjęciu:
Wyjmujemy z obudowy dyszę spryskiwacza, wystarczy delikatnie odgiąć zawias po drugiej stronie od regulacji i pociągnąć w górę.
Spiłowujemy pilniczkiem dziurę od płaskiej strony o około 1mm, musimy to zrobić gdyż orginalnie będzie za nisko nam pryskać na szybę.
Montujemy dyszę spowrotem na miejsce i mamy gotowy jeden spryskiwacz :-D
Powtarzamy wszystkie kroki z drugim spryskiwaczem i idziemy do auta montować.
Wyjmujemy stary spryskiwacz, wystarczy pociagnąć trochę mocniej od strony dyszy i wyjdzie bez problemu.
Odłączamy rurkę od dyszy i kabelek od podgrzewania.
Montujemy adapterki na miejsce, ja zamontowałem z tej strony ponieważ od drugiej nie chciało mi się zatrzasnąć, jak przyjdzie oryginalny adapter to spróbuję z drugiej i zobacze czy robi to jakąś różnicę.
A tak wyglądają spryskiwacze w akcji:
http://youtu.be/Lf-A8zpIEls
Dodam tylko że przy prędkości ok.100km/h spryskiwacze działają bez problemu i pryskają pięknie na całą szybę.
Powodzenia!!!
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 15:01 przez mane86, łącznie zmieniany 1 raz.
Diesel musi dymić :-D
spryskiwacze
Dobra robota:)
pod czepiam się pod pytanie.rafalpe pisze:jestem właśnie w trakcie robienia u siebie takich spryskiwaczy.
właśnie odebrałem z aso adapterki i teraz mam pytanie, jak należy je zamontować?
logo audi ma być widoczne czy nie? w załączeniu zdjęcia z założonymi adapterami, każdy inaczej. Który jest założony prawidłowo?
I przy okazji pytam jak ustawić wstepnie na regulacji? "bliżej silnika" czy "bliżej maski" czy po środku?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sztokholm
Ja mam zamontowane jak na pierwszym obrazku, bez widocznego loga, tylko że po przeciwnej stronie.
Ja zamontowałem od strony szyby, tzn. od strony końca maski bo z drugiej strony nie dało rady zatrzasnąć.
Adapter jest tylko i wyłącznie po to, żeby wypełnić troszkę tą dziurę, ponieważ nowe spryskiwacze są na mniejszą dziurę niż jest w naszych autach.
Ustawienie tak jak na zdjęciu czyli na maksa tam gdzie piłowałem, generalnie po to się piłuje ponieważ inaczej za nisko pryskają i nie dochodzi do końca szyby.
Ja zamontowałem od strony szyby, tzn. od strony końca maski bo z drugiej strony nie dało rady zatrzasnąć.
Adapter jest tylko i wyłącznie po to, żeby wypełnić troszkę tą dziurę, ponieważ nowe spryskiwacze są na mniejszą dziurę niż jest w naszych autach.
Ustawienie tak jak na zdjęciu czyli na maksa tam gdzie piłowałem, generalnie po to się piłuje ponieważ inaczej za nisko pryskają i nie dochodzi do końca szyby.
Diesel musi dymić :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sztokholm
Spryskiwacze kup sobie uzywane na znanym portalu aukcyjnym, numery VW masz podane w pierwszym poscie natomiast te adaptery musisz pytac w ASO bo raczej niedostepne sa z drugiej reki.bont pisze:Super sprawa. Od dawna myslalem o takiej zamianie. Powiedzcie mi jeszcze tylko gdzie mam o to pytać? W aso wv czy audi czy obojetnie? Mam pytac o sprysk od passata b7?
I ile dudkow przygotować do tej zabawy?
Koszt niewielki, ja dostalem 2 spryskiwacze za 50zl a adaptery kosztowaly cos kolo 10zl z tego co pamietam.
Diesel musi dymić :-D
koledzy mam nadzieje ze temat nie umarl i osoby ktore to juz zrobily tu zagladaja.
Zakupielm spryski i adapterw w aso. jednak problem mam tego typu ze podnoszac dysze by pryskala wyzej strumien zawadza o krawedz maski i robi sie lipa. Strumien siega ledwo do 1/3 wysokosci szyby. Ma ktos pomysl czemu tak sie dzeiej i co z tym fantem zrobic?
Zakupielm spryski i adapterw w aso. jednak problem mam tego typu ze podnoszac dysze by pryskala wyzej strumien zawadza o krawedz maski i robi sie lipa. Strumien siega ledwo do 1/3 wysokosci szyby. Ma ktos pomysl czemu tak sie dzeiej i co z tym fantem zrobic?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sztokholm
A spiłowałeś plastik tak jak na rysunkach?bont pisze:koledzy mam nadzieje ze temat nie umarl i osoby ktore to juz zrobily tu zagladaja.
Zakupielm spryski i adapterw w aso. jednak problem mam tego typu ze podnoszac dysze by pryskala wyzej strumien zawadza o krawedz maski i robi sie lipa. Strumien siega ledwo do 1/3 wysokosci szyby. Ma ktos pomysl czemu tak sie dzeiej i co z tym fantem zrobic?
Bo dalej to tylko kwestia regulacji tą imbusową śrubką.
Próbowałeś dać adapterki z drugiej strony?
Diesel musi dymić :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sztokholm
A co tu jest napisane?bont pisze:adaptery mam z tyłu ale nie piłowałem niczego. wydawało mi sie, że regolacji jest dośc a nawet za dużo ale mimo wszystko spróbuje z piłować. Dam znać jaki rezultaty
Spiłowujemy pilniczkiem dziurę od płaskiej strony o około 1mm, musimy to zrobić gdyż orginalnie będzie za nisko nam pryskać na szybę.
Diesel musi dymić :-D
Sorry za link, Pany a czy te dysze będą pasować bez przeróbki ?
http://allegro.pl/trzon-dysza-spryskiwa ... 96047.html
http://allegro.pl/trzon-dysza-spryskiwa ... 96047.html
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga