[ ACK 2.6 193 KM] Remont silnika, czy podmianka
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Auto było po dzwonie w przód, rozrząd przestawiony na głowicy od strony pasażera o 1 ząbek, od strony kierowcy o 2 ząbki w przód (a nie do tył), wydaje mi się że coś tu było kombinowane (wsadzałem kamerkę przez otwory od świec i nie widać żeby było coś z tłokami). Uszkodzone było koło pompy wspomagania i jedna plastikowa obudowa rozrządu. Dodatkowo wróciła sprawa kolektorów, jestem już przekonany że stare typy kolektorów do ACK mają wadę fabryczną, mam 4 kolektory wydechowe i każde są w tym samym miejscu pęknięte, na środkowym cylindrze idzie takie cienkie pęknięcie po obwodzie. Mowa o prawym ja i lewym kolektorze, nie wiem jak z dźwiękiem bo nie odczułem różnicy, ale przy mocnym butowaniu to czułem zapach jakby oleju czy spalin w kabinie szczególnie w tylnym rzędzie siedzeń.
[ Dodano: 2012-10-30, 08:07 ]
Szukam jeszcze drugiej maglownicy 4A1 422 065 AL, bo u mojej pęknięta jest harmonijka i syf leci do środka.
[ Dodano: 2012-10-30, 08:07 ]
Szukam jeszcze drugiej maglownicy 4A1 422 065 AL, bo u mojej pęknięta jest harmonijka i syf leci do środka.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
w nowym silniku poprzekładane wszystko ze starego i czeka na zamontowanie, osłonę mam na maglownicę, ale nie mam pojęcia jak do tego się zabrać i dodatkowo ma już lekkie wycieki. A chciałem jakąś kupić żeby tą co jest w samochodzie zregenerować. One też tak szybko się zużywały jak w modelach A6 C5 i A4 B5. Kolektory wydechowe pospawałem elektrodami niklowymi do żeliwa, mam nadzieje że będzie ok.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. czyli mam rozumieć że słupek z AMX pasował i jest wszystko ok czyli kolektor dolotowy pasuje od ACK APR i inne części osprzętu . a kolektory miałeś tylko od ack ? nie sprawdzałeś czy inne podejdą ?a co z deklem pod kolektorem o którym wspominałeś dało sie to przerobić . pozdro
tylko quatrro !
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
APR tez podejdzie, nie pasuje dekiel odmy pod kolektorem ssącym, trzeba rezać no i w amx nie pasują wtyczki większości czujników. nie pasuje koronka czujnika wału korbowego trzeba podmienić z ACK. Układ chłodzenia jest inny, ale można podmienić z ACK, APR. Trzeba zrobić zaślepkę w głowicach od secondary air, ja zrobiłem gwinty M12 i wkręciłem z uszczelniaczem śruby (oryginalnie jest wbita kulka łożyskowa). Jak będę miał czas to jutro trochę zdjęć powrzucam, na razie jeszcze nie zamontowałem silnika do skrzyni także nie chwalę się zbytnio, a tym bardziej że jeszcze nie odpaliłem.
Myślę że kolektor ssący powinien pasować, jedynie wtryski ma inne, przepustnice ma inną.
[ Dodano: 2012-11-01, 08:40 ]
Silnik został zamontowany zostało jeszcze do montażu alternator, lpg, kompresor klimy, przedni pas z chlodnicami, przepustnica i układ dolotowy.
Wczoraj dłuższy czas poświęciłem wiencowi rozrusznika bo jest inny niż w ack/apr a także inny wał korbowy, ale wieniec od AMX dało się zamontować zgodnie z tolerancją odleglosciowa dla konwentera pomiar wystawania wieca powinien zawierać się w przedziale 18,1 - 19,7 mm.
U mnie wyszło 19,1 mm, ack miał 18,1mm. Zobaczymy czy odpali...
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2012-11-02, 23:48 ]
Silnik został odpalony teraz musi trochę pochodzić żeby zagrzal się stary olej i wymiana na nowy.
Jutro jazda próbna.
Myślę że kolektor ssący powinien pasować, jedynie wtryski ma inne, przepustnice ma inną.
[ Dodano: 2012-11-01, 08:40 ]
Silnik został zamontowany zostało jeszcze do montażu alternator, lpg, kompresor klimy, przedni pas z chlodnicami, przepustnica i układ dolotowy.
Wczoraj dłuższy czas poświęciłem wiencowi rozrusznika bo jest inny niż w ack/apr a także inny wał korbowy, ale wieniec od AMX dało się zamontować zgodnie z tolerancją odleglosciowa dla konwentera pomiar wystawania wieca powinien zawierać się w przedziale 18,1 - 19,7 mm.
U mnie wyszło 19,1 mm, ack miał 18,1mm. Zobaczymy czy odpali...
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2012-11-02, 23:48 ]
Silnik został odpalony teraz musi trochę pochodzić żeby zagrzal się stary olej i wymiana na nowy.
Jutro jazda próbna.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Wczoraj odbyłem jazdę próbną dystans 300km nie było z niczym problemu dziwne bo nie działa po takim zabiegu sonda lambda na drugiej głowicy, mam sondy z superb także podmienie i sprawdze. Olej jakim zalalem silnik nie zmieniłem tzn. od początku był lany 5w-30 i tak zalalem.
[ Dodano: 2012-11-09, 06:48 ]
Silnik zrobił jak dotychczas 1 kim i jak narazie spoko nieraz trzesie na wolnych obrotach, ale mam uszkodzona w dalszym ciągu lambde, narazie oleju zeszło z miarki jakiś 1-1,5mm także nie jest źle jak na V6.
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2012-11-09, 06:48 ]
Silnik zrobił jak dotychczas 1 kim i jak narazie spoko nieraz trzesie na wolnych obrotach, ale mam uszkodzona w dalszym ciągu lambde, narazie oleju zeszło z miarki jakiś 1-1,5mm także nie jest źle jak na V6.
POZDRAWIAM
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga