[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Stag 300 Plus to jest praktycznie to samo co ISA2 - zmiany softowe chyba tylko. Nawet mi coś mówił gazownik, że mam tą adaptację ISA2 także do końca sam już nie wiem co oni tam wsadzili - musiałbym sprawdzić. Co do premium to i Ci co zakładali i jeden z forumowiczów który się zajmuje instalkami i widać, że gada do rzeczy, twierdzili, że to się mija z celem w tym silniku - nie pomoże a kosztuje kilka stówek więcej. Co do ustawiania temp na 20 st to nie mam zdania. Słyszałem o ludziach co nawet na 15 st nastawiali. Części instalatorów twierdzi, że powinno się przełączać powyżej 50st - jeden nawet 70st zalecał, warunki wtrysku i spalania są wtedy najbardziej zbliżone do benz. Ja mam na 30st i pracuje to wszystko dobrze ale zimą benz ucieka dość szybko. Ogólnie nie wyobrażam sobie żeby jakaś instalacja miała chodzić lepiej bo jest wszystko w porządku tak jak na benz.
Popatrz jeszcze na sterowniki LPG-TECH.
Wiekszosc tych co przeszla na niego z Staga bardzo zadowolona.
Wsparcie tworcow bardzo szybkie (w Stagu nawet pare lat mozesz czekac na usuniecie usterki softwerowej). Niektorzy stwierdzili tez mniejsze spalanie lpg .
Ustawianie instalacji duzo prostsze.
http://www.lpgtech.pl/
Wiekszosc tych co przeszla na niego z Staga bardzo zadowolona.
Wsparcie tworcow bardzo szybkie (w Stagu nawet pare lat mozesz czekac na usuniecie usterki softwerowej). Niektorzy stwierdzili tez mniejsze spalanie lpg .
Ustawianie instalacji duzo prostsze.
http://www.lpgtech.pl/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Często problem leży w wykonaniu/wystrojeniu instalki.
W B4 mam sterownik Diego G3 i przez rok psioczyłem na niego bo ciągle błędy wyskakiwały i lpg wskakiwało w "tryb awaryjny" - wszystkie diody mrugały, piszczał i przełączał się na benz. JeÂździłem z tym co chwilę do gazowników i nic to nie pomagało. Przy przełączaniu na gaz w zimie chodził przez jakiś czas na 2,może 3 gary itp... Już nie będę opowiadał całej historii ale suma summarum okazało się, że na silniku były założone jeszcze fabryczne kable wysokiego napięcia BOSCH z 93r. (miały wtedy 18 lat) - przebijały jak cholera... Po wymianie na nówki NGK instalka chodzi jak marzenie
Natomiast kiepskie przełączanie na gaz w zimie spowodowane było kiepską jakościa wtrysków. Valteki czerwone - najtańszy szrot na rynku - załączona została funkcja rozgrzewania wtrysków poniżej 15st C i jest ok.
Także czasem warto poszukać przyczyny zanim się winą obarczy sterownik.
W B4 mam sterownik Diego G3 i przez rok psioczyłem na niego bo ciągle błędy wyskakiwały i lpg wskakiwało w "tryb awaryjny" - wszystkie diody mrugały, piszczał i przełączał się na benz. JeÂździłem z tym co chwilę do gazowników i nic to nie pomagało. Przy przełączaniu na gaz w zimie chodził przez jakiś czas na 2,może 3 gary itp... Już nie będę opowiadał całej historii ale suma summarum okazało się, że na silniku były założone jeszcze fabryczne kable wysokiego napięcia BOSCH z 93r. (miały wtedy 18 lat) - przebijały jak cholera... Po wymianie na nówki NGK instalka chodzi jak marzenie
Natomiast kiepskie przełączanie na gaz w zimie spowodowane było kiepską jakościa wtrysków. Valteki czerwone - najtańszy szrot na rynku - załączona została funkcja rozgrzewania wtrysków poniżej 15st C i jest ok.
Także czasem warto poszukać przyczyny zanim się winą obarczy sterownik.
Ja swoje dylematy wyboru już mam z głowy... w skrócie napiszę 5 najważniejszych rzeczy jakie powinny być spełnione aby instalacja działała idealnie:
1. Dobry instalator
2. Dobry instalator
3. Dobry instalator
4. Dobry instalator
5. Dobór porządnych komponentów
Jeśli instalację montuje dobry instalator który ma pojęcie o temacie, to i na gównianym sprzęcie pojeÂździ, ale najlepszy sprzęt nie będzie działał jak zamontuje go jakiś rzeÂźnik.
U mnie wylądował LPG-Tech 316, wtryski zielone hana 2001, KME Gold + najlepszy montaż jaki widziałem. Efekt, auto dokręca się na gazie do maksymalnych obrotów na jakie pozwala skrzynia, czyli 6750, żadnego check engnie, żadnego przełączania na benzynę, zapętlania etc... działa identycznie jak na benzynie.
1. Dobry instalator
2. Dobry instalator
3. Dobry instalator
4. Dobry instalator
5. Dobór porządnych komponentów
Jeśli instalację montuje dobry instalator który ma pojęcie o temacie, to i na gównianym sprzęcie pojeÂździ, ale najlepszy sprzęt nie będzie działał jak zamontuje go jakiś rzeÂźnik.
U mnie wylądował LPG-Tech 316, wtryski zielone hana 2001, KME Gold + najlepszy montaż jaki widziałem. Efekt, auto dokręca się na gazie do maksymalnych obrotów na jakie pozwala skrzynia, czyli 6750, żadnego check engnie, żadnego przełączania na benzynę, zapętlania etc... działa identycznie jak na benzynie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Potwierdzam Niestety na rynku jest dużo partaczy nie dbających o nic....
też mam KME gold, wtryski hana i ster akurat Stag ISA2 i taj jak u przedmówcy silni można wkręcić do końca obrotów i nic się nie dzieje, nie ma też żadnych komunikatów z katalizatorów i sond o złej mieszance. Ale trzeba mieć dobrze skonfigurowany soft. Jeżdżę i nawet nie wiem kiedy się to przełącza ... także polecam.
też mam KME gold, wtryski hana i ster akurat Stag ISA2 i taj jak u przedmówcy silni można wkręcić do końca obrotów i nic się nie dzieje, nie ma też żadnych komunikatów z katalizatorów i sond o złej mieszance. Ale trzeba mieć dobrze skonfigurowany soft. Jeżdżę i nawet nie wiem kiedy się to przełącza ... także polecam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
załóż to co ma 314 TeR i będziesz zadowolony. Ja śmigam na landi renzo i też było ok ale jak się okazało białe medy szybko się psuły, więc wymieniłem na najnowsze fioletowe. IG1m też miał być nie do zajechania, ale po 90kkm musiałem wymienić na kme golda . Teraz jestem po tych modach i znów nie ma różnicy między benz a lpg. Ostatnio przy wymianie świec na irydowe sprawdziłem kompresję i auto prawie nówka heheh a mam już na liczniku 240tysi z tego 100000 na lpg. Ogólnie petarda
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga