Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 kwie 2015, 19:22

tak pokazywać powienien dobrze

tkonrada

Post autor: tkonrada » 26 kwie 2015, 20:36

Czy w liczniku, angielskiej wersji wystarczy zmienić kodowanie, czy trzeba zmieniać wsad by po zmianie tarczek wskazywał prawidłową prędkość?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 kwie 2015, 21:16

zmiana wsadu tylko

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 02 maja 2015, 16:25

Panowie. Dziś miałem chwilę i dokończyłem instalację. Dociągnięte kable do radia i brakujące do manetki (masa i reset).
Po podpięciu akumulatora zasięg ustawiony był na 390km, tyle akurat miałem paliwa i ucieszyłem się , że jest ok. Niestety po przejechaniu kilkuset metrów zasięg zaczął znów wzrastać a spalanie stopniowo spadało z 10l do 0l. Macie może jakiś pomysł co z tym zrobić? Problem mam też ze zrozumieniem kodowania radia. wchodzę w instruments, recode, tam ma powiedzmy 21060 i co dalej?
pomożecie? ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 maja 2015, 20:00

Masz opcje kodowania:
+00 - nic
+01 - zużycie klocków
+02 - niezapięte pasy
+04 - płyn do spryskowaczy
+16 - nawigacja

i sumujesz i wbijasz zamiast pierwszych liczb xx060 ( bo reszta jest ok )

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 03 maja 2015, 11:59

tak właśnie robiłem, pomimo tego fis nie widzi rds. Czy może coś w radiu trzeba zmienić? Mam audi symphony. Kabelki ena, data, clk podpięte prawidłowo, może coś w radiu muszę jeszcze zmienić?
A jakieś pomysły dotyczące problemu z pokazywaniem spalania?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 maja 2015, 17:47

W radiu teoretycznie kodowanie trzeba zmieniać ale u mnie nie trzeba było ( mam Sypmhony I ) , połączyłem tak jak ty i działa ale mam licznik z elektronicznym zegarkiem.

Sprawdź jeszcze raz wszystko , w czerwonej wtyczce pin 12 - Clock , 13 - Data , 15 - Enable.

To jakie kodowanie w liczniku masz bo chyba powinno być 05060?

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 05 maja 2015, 21:31

bendzji, oczywiście, że wszystko było połączone jak należy i radia nie trzeba kodować (też mam symphony 1). Nie wiem tylko co mnie przyćmiło i z uporem maniaka próbowałem odpalić navi na fis'ie wpisując 16+1+4, czyli tak jak wyżej pisałem 21060. Dziękuję za naprowadzenie :)
Temat spalania omijasz więc pewnie nie masz pomysłu co tam jeszcze mogłem spartolić?
W weekend wytargam jeszcze raz wszystko na wierzch i sprawdzę połączenia. Nie wiem czy tak ma być, ale jak nacisnę reset na manetce to fis gaśnie. Po ponownym wciśnięciu odpala z powrotem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 maja 2015, 23:18

Z tym resetem tak ma być :)

Co do sygnału spalania to w ECU masz 4 wtyczki - wpinasz się w pin 18 wtyczki 4 , według schematu we wtyczce 3 w pinie 18 też jest żółty kabel :) - może tu się wpiąłeś?

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 06 maja 2015, 12:46

bendzji, No to stawiam wszystkie pieniądze, że tak właśnie zrobiłem i wlutowałem się w 3 a nie w 4 wtyczkę. Wieczorem postaram się to sprawdzić.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 maja 2015, 13:13

jesli tak to wlutowałeś się w N80 - needle lift sensor , chyba to w pompie jest

tkonrada

Post autor: tkonrada » 24 maja 2015, 21:47

Po wymianie licznika co jakiś czas zapala się niski poziom oleju w silniku. Poziom na bagnecie w okolicy MAX. Czy to wina licznika, czy jakiś czujnik. Błędów w liczniku i silniku brak.
Po podniesieniu maski i sprawdzeniu poziomu oleju gaśnie informacja o niskim poziomie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2015, 22:36

Może być kwestia czujnika w misce - w różnych softach licznika może inaczej analizować odczyt z niego stąd po wymianie się zapala , albo sam czujnik daje ciała

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 25 maja 2015, 14:17

bendzji, nie podziękowałem jeszcze za pomoc. W ECU oczywiście byłem podpięty nie pod tą wtyczkę, stąd problem z wyświetlaniem spalania. Teraz jest jak ma być i działa wszystko bez najmniejszych problemów, no może poza tym, że czasami (może ze dwa, trzy razy) po przekręceniu kluczyka w miejscu przebiegu cyferki są nieczytelne (nie wyświetlają się wszystkie linie), ale po ponownym przekręceniu wraca wszystko do normy.
dziękuję zatem bardzo za pomoc i cierpliwość.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 maja 2015, 16:54

no to bomba :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga