Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Piszczenie kierownicy podczas skretow

Układ kierowniczy
MateuszM

Piszczenie Przy Skretach

Post autor: MateuszM » 26 mar 2014, 18:54

Witam

U mnie pojawia sie ten sam problem owego piszczenia. Zdiagnozowany zostal ten maly uszczelniacz pod jedna ztyhc gumek na dole z rysunku zamieszczeonego przez uzytkownika szcerba2. Jako ze mieszkam w UK i sa tutaj ograniczeni ludzie moje pytanie brzmi. Czy ktos z was ma moze zdjecie jak wyglada ta piszczaca pierdola?? I ewentualnie czy posiada jakies wymiary czy cos? Bylbym bardzo wdzieczny. Moj silnik to 3.0 TDi Quattro

Dzieki za wszelka pomoc

Darklight
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darklight » 02 mar 2015, 22:21

cosiek pisze:Cześć
U mnie również jest taki problem jak u autora tematu. Zauważyłem również że czasami jak przejadę po jakiejś nierówności to też usłyszę taki dźwięk.
Dopiero będę się przymierzał do lokalizacji problemu bo po lekturze widzę że jest różnie.
Znalazłem na YouTube filmik, który idealnie oddaje to co mam przy obracaniu kierownicą.
Cześć, czy wiemy już czym spowodowany jest ten dzwięk z zamieszczonego filmiku?? Właśnie mnie to dopadło...

wilczakr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2013, 18:33
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: wilczakr » 04 mar 2015, 15:06

Witam,
miałem podobny problem z piszczeniem podczas skrętu kierownicą, jednak u mnie okazała się zatarta listwa w przekładni i w wyniku tego niestety regeneracja. Teraz jest O.K. ale portfel chudszy o 1200zł <wnerw> .
Wilczak R.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 12 kwie 2015, 14:15

Czy ktoś u siebie doszedł co jest przyczyną?
Czy to ten gumowy oring na łączeniu maglownicy z przekładnią za pedałami ?

U mnie jest tak samo:


Mam nowy pierścień airbag z ASO Audi i niestety to nic nie pomogło.
Może gdzieś we wnętrzu przekładni kierowniczej są jakieś uszczelki-oringi i niestety nie ma do tego dostępu bo to jest tak zabudowane?

wilczakr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2013, 18:33
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: wilczakr » 16 kwie 2015, 17:57

Witam,
ja osobiście rozpocząłbym od podniesienia samochodu tak aby dwa przednie koła nie dotykały podłoża i spróbował łapiąc za koło je skręcić. Jeśli magiel jest O.K. powinno się to udać bez większych problemów to w takim przypadku szukać przyczyny uszkodzenia któregoś z wahaczy. Jeśli natomiast będzie to bardzo trudne to na 90 % obstawiam uszkodzoną przekładnię kierowniczą (niestety opisuję to na podstawie własnego przypadku).
Wilczak R.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 16 kwie 2015, 18:20

Powiedz mi jakie miałeś objawy maglownicy?
Pukanie, bujanie autem, nie trzymało zadanego toru? Czy tylko piszczenie przy kręceniu - tu obstawiam tylko oring, a nie całą przekładnie.

wilczakr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2013, 18:33
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: wilczakr » 16 kwie 2015, 18:27

Auto bardzo źle się prowadziło przez konieczność ciągłego korygowania toru jazdy. Żadnego pukania czy innych historii oprócz piszczenia nie było.
Wilczak R.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 16 kwie 2015, 18:30

Rozumiem że po regeneracji piszczenie ustąpiło?
Czy wiesz co w tej przekładni było winowajcą piszczenia?
U mnie auto może jechać 50 i 150 i jedzie jak po sznurku chyba że wieje bardzo mocny wiatr to potrafi, ale to jak każdy.
Mogę puścić kierownicę i trzyma zadany tor jazdy. Kierownica też pięknie reaguje na każdy minimalny ruch.

wilczakr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2013, 18:33
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: wilczakr » 16 kwie 2015, 18:41

Tak po regeneracji problem ustąpił. A co do malowniczy to było uszkodzone uszczelnienie co spowodowało zatarcie listwy zębatej. Konieczne było szlifowanie i do otrzymanych wymiarów dopiero dobierane uszczelnienia.
Wilczak R.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 maja 2015, 10:59

Uszczelnienie to przy listwie czy to które jest tu zaraz przy pedałach?
Łączniki i końcówki stare czy nowe? Padła bo uciekł Ci płyn wspomagania?
Dawaj jak najwięcej info, przyda się :)

Ja obstawiam piszczenie z uszczelniacza (o-ring) tu przy pedałach.

[ Dodano: 2015-04-29, 06:45 ]
Witam,
piszczenie u mnie jest nadal. Szkoda mi demontować maglownice i oddawać do regeneracji tylko w powodu piszczenia.

Czytam i ten sam problem jest w bmw, oglądam filmy na YT i piszczy bardzo podobnie. Kolega wyżej potwierdził iż to piszczenie dociera z maglownicy. W BMW rozwiązali to poprzez dodatek Dodatek Lubrizol 6178. Jest to coś co konserwuje może oringi, gumy itp. to co się znajduje w maglownicy...
Może warto wypróbować coś takiego u nas? :)

Tego płynu jest 50ml a tak wygląda instrukcja użycia:

Jeżeli problem "piszczenia" występuje tylko przy odpalonym i rozgrzanym silniku oto rozwiązanie:

1. Odciągnąć za pomocą strzykawki 50ml płynu ATF.
2. Rozgrzać płyn ATF do 60'C (pomiar dokładnym termometrem w zbiorniczku wyrównawczym) obracając kierownicą do oporu w lewo i w prawo przy obrotach silnika 2000-3000.
3. Po osiągnięciu temp. płynu ATF 60'C dolać 50ml Lubrizol (P/N 83 29 0 447 661)
4. Obracać kierownicą do oporu w lego i prawo przy obrotach silnika 2000-3000 aż do osiągnięcia temperatury płynu ATF 100-105'C
5. Zgasić silnik na co najmniej 2 godziny

W przypadku pisków na zimnym i zgaszonym silniku należy nasmarować gumową uszczelkę na kolumnie kierowniczej w miejscu jej przechodzenia przez przegrodę do silnika.

co tym myślicie? :) u mnie chwilę po uruchomieniu silnika jest cisza, a piszczenie zaczyna się w momencie jazdy... czyli jak się olej nagrzewa.



[ Dodano: 2015-04-29, 07:57 ]
Występuje ten płyn również w Mercedesie i Oplu. W oplu opisany jako dodatek do tylnego mostu.

MB - A001 989 61 03
Opel/GM - 90004033

Jako ciekawostka która może potwierdzić mój trop jest to że:
- Bmw wykorzystuje również przekładnie ZF
- W przekładniach bmw jest również płyn CHF11S

Będę musiał to wypróbować :)

[ Dodano: 2015-04-29, 18:06 ]
W mercedesie piszczenie występuje również.
Specyfik zamówiłem, będę go miał na jutro. 30 zł w Oplu :)

Patrzcie na fotkę przekrój magla, tam są gumowe oringi które go uszczelniają, prawdopodobnie to one piszczą. Przy regeneracji magla są wymieniane na nowe, dlatego piszczenie ustępuje. Ale żeby nie regenerować są tego typu dodatki.

Obrazek

[ Dodano: 2015-04-29, 18:09 ]
Serwisówki BMW i MB w formacie PDF

http://www.docdroid.net/yu6y/sib-32-07-08.pdf.html
http://www.docdroid.net/yu6z/lubrizol.pdf.html

[ Dodano: 2015-04-30, 20:56 ]
Przed chwilą rozgrzałem płyn wspomagania do ok. 60*C, kierownica zaczynała lekko skrzypiec i piszczeć. Wyłączyłem silnik i dolałem dodatku Oplowskiego :) czyli to samo co w BMW i MB. Odpalam auto i czekam kręcąc kierownicą... zaczyna delikatnie skrzypieć mocniej, ale nie tak mocno jak zawsze. Dalej kręcenie kierownica i rozgrzewanie... a TU NIESPODZIANKA !!! Skrzypienie znika... :shock: :shock: przejechałem się 300m pod domem i wróciłem, kręcę kierownica od lewej do prawej do oporu i cisza. Normalnie na 1000% by skrzypiała. Po ok. 5 minutach, zgasiłem auto i czekam do jutra. Pisali żeby po rozgrzaniu dać mu minimum 2h na odczekanie. Póki co wygląda to OBIECUJĄCO :) :)

Obrazek

[ Dodano: 2015-04-30, 20:57 ]
Oczywiście przed dolaniem odessałem strzykawką ok. 50ml, dodatkowo co zauważyłem delikatnie lżej chodzi kierownica i jest bardziej płynna. Nie ma takich głupich przeskoków :)

[ Dodano: 2015-05-01, 10:59 ]
Dzisiejsza jazda POTWIERDZA SKUTECZNOŚĆ !!!!!
Ostatnio kierownica skrzypiała bardzo mocno, przeskakiwanie było czuć na kole kierownicy. Teraz jest bajeczka.
Cisza, nie piszczy... a na dodatek kierownica chodzi płynniej i sporo lżej. W końcu błoga CISZA.
Może Admin by podpiął to jako rozwiązanie problemu piszczącej kierownicy? :)

Awatar użytkownika
Motostacja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja » 01 maja 2015, 12:12

kamil666, może lepiej zrób tutorial w dziale warsztat <mysli> <okok>
Części samochodowe online - Motostacja.pl

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 01 maja 2015, 14:18

U mnie mam wrażenie ze kierownica cięzko chodzi ale nic nie przeskakuje czasami zadko cos jak by sie obcieralo plastik o metal czy guma o metal takie skrzypienie ale nie zawsze. Porównanie mam tylko z faitem bravo czy brava tam kierownica chodzi malutkim palcem w lanosie u ojca tez leciutko ale lzejsze auta o sporo. Pompa troszeczke jeczy przy kreceniu to tez moze byc powodem i maly luz na maglu tylko nie wiem co to bo drazki i koncowki i zawias nowy a mimo to sciaga mnie w lewo.
Wracajac do tematu plyn kupileś w oplu czy na allegro lub innym sklepie? Pytam bo i tak bede chcial oddac magiel do regeneracji ale najpierw musza mi pokazac co jest uszkodzone i zagwarantowac ze to bezie to. Pamietam, ze po wymianie plynu na nowy tez ulzylo pompie i przestala jeczec masakrycznie :) czy sa firmy co regeneruja pompy wspomagania?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 maja 2015, 14:21

Płyn kupiłem w Oplu, a dokładnie mój znajomy który tam pracuje. Załatwił mi go z dnia na dzień.
Fiat ma dodatkowe wspomaganie elektryczne, dlatego chodzi kierownica tam tak lekko.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 01 maja 2015, 14:27

oki doki a cena jaka? groszowe sprawy? po majówce trzeba bedzie się uzbroić w owy specyfik.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 maja 2015, 14:28

ok. 30 zł :) więc groszowe sprawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga