Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEL A6 C4 2,5 TDI 140KM] Nie odpala ciepły wzrost spalania

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[AEL A6 C4 2,5 TDI 140KM] Nie odpala ciepły wzrost spalania

Post autor: axidix » 11 mar 2015, 16:49

Witam Wszystkich kolegów co lubią mieć pierścienie na grillu ;)

Mam małego albo i w sumie dużego problema z moim AEL-em
Otóż tak wszytko było w miarę ok palił jeździł nic nadzwyczajnego :P
Aż tu nagle można powiedzieć nagła usterka , przestał odpalać ciepły .
Na początku miał problemy z paleniem ciężko i długo aż odpalił ( dodam że przestawiony mocno w przód kąt zapłonu )
to po tym jak zimy odpala z problemami to chwile pochodzi i w
ogóle nie chce odpalić , ratuje tylko Plak .
Najpierw wymieniłem czujnik w temperatury paliwa ( nie miałem wtedy VAG-a wiec na oko :P)
Ale nie pomogło .
Jak dostałem się do Vaga i poustawiałem wszytko na tip top tzn. dawka , kąt i dawka startowa to w ogóle już masakra się zaczęła dziać choć na trasie spalanie spadło to po tym jak godzinkę postał temperatura silnika spadał to po odpalenia na Plaka zaczyna falować jak by pracował na 3 gary i po dodaniu gazu i puszczeniu gaśnie , skręcenie kierownicy bez gazu też gaśnie .
Po chili pracy i rozgrzaniu się obroty jak by trochę się uspokajały ale dalej czuć nie równą prace silnika
Dziś podłączyłem się znów VAG-iem po ostygnięciu i widzę że dawka strasznie faluje miedzy 4,5 do 8 mg . ale już nie pracuje jak by na 3 gary tylko trochę lepiej ale to dopiero po tym jak przestawiłem kąt zapłonu do 80 bo jak wracam na 60 to zaczyna się dopiero 3 garowa symfonia :/

Chyba już wszytko opisałem i teraz moje pytanie co do tego odpalania i falowania czy to może być pompa czy sam nastawnik ?
i co powoduje tak duże skoki dawki ?
Czy jak silnik stygnie dawka maleje ?
Bo przed trasą ustawiałem dawkę na 4,5 a dziś sprawdzam i jest 6-8 mg i po sutawieniu znów na 4,5 faluje miedzy 4,5 do 8 mg .

Proszę o pomoc co z tym fantem zrobić czy da się coś zdiagnozować bez wyciągania pompy żeby być pewnym bo u mnie chcą 300 za sprawdzenie pompy i 150 za wtryski :/.
Jestem obecnie z pod Nowego Sącza
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Re: [AEL A6 C4 2,5 TDI 140KM] Nie odpala ciepły wzrost spala

Post autor: krzysiekjx1 » 14 mar 2015, 15:00

axidix pisze: po tym jak zimy odpala z problemami to chwile pochodzi i w
ogóle nie chce odpalić , ratuje tylko Plak .
Najpierw wymieniłem czujnik w temperatury paliwa ( nie miałem wtedy VAG-a wiec na oko :P)
Ale nie pomogło .
Jak dostałem się do Vaga i poustawiałem wszytko na tip top tzn. dawka , kąt i dawka startowa to w ogóle już masakra się zaczęła dziać choć na trasie spalanie spadło to po tym jak godzinkę postał temperatura silnika spadał to po odpalenia na Plaka zaczyna falować jak by pracował na 3 gary i po dodaniu gazu i puszczeniu gaśnie , skręcenie kierownicy bez gazu też gaśnie .
Po chili pracy i rozgrzaniu się obroty jak by trochę się uspokajały ale dalej czuć nie równą prace silnika
Dziś podłączyłem się znów VAG-iem po ostygnięciu i widzę że dawka strasznie faluje miedzy 4,5 do 8 mg . ale już nie pracuje jak by na 3 gary tylko trochę lepiej ale to dopiero po tym jak przestawiłem kąt zapłonu do 80 bo jak wracam na 60 to zaczyna się dopiero 3 garowa symfonia :/

Chyba już wszytko opisałem i teraz moje pytanie co do tego odpalania i falowania czy to może być pompa czy sam nastawnik ?
i co powoduje tak duże skoki dawki ?
Czy jak silnik stygnie dawka maleje ?
Bo przed trasą ustawiałem dawkę na 4,5 a dziś sprawdzam i jest 6-8 mg i po sutawieniu znów na 4,5 faluje miedzy 4,5 do 8 mg .

Proszę o pomoc co z tym fantem zrobić czy da się coś zdiagnozować bez wyciągania pompy żeby być pewnym bo u mnie chcą 300 za sprawdzenie pompy i 150 za wtryski :/.
Jestem obecnie z pod Nowego Sącza
w moim rejonie 50zł za samo sprawdzenie wtrysków (demontaż we własnym zakresie) ;p
ale objawy te które opisujesz sugerują nieszczelność w układzie paliwowym (lokalizacji może być bardzo wiele) <milczek>
zanim pomyślałbym o sprawdzaniu wtryskiwaczy zerknąłbym na ich korekcje na VAGu <mysli>
co do dawki ? dawka maleje wraz ze wzrostem temperatury tak paliwa jak i silnika i spada kąt wyprzedzenia wtrysku i jeżeli tak masz to znaczy że nastawnik działa prawidłowo <luzik>
dodam jeszcze (bo nie każdy wie ) że spadek dawki w realu to jej wzrost na VAGu ,a wszelkie falowanie to skutek nierównomiernego obciążenia ukladu wysokiego ciśnienia (po wykluczeniu nieprawidłowości w odczycie z czujników)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 14 mar 2015, 18:38

Tak to wiem że im więcej na VAG-u to mniej w silniku paliwa :P
Co do koercji to wahają się średnio -2.0 ale tego nigdy nie umiałem czytać :P
Ale korekcja nie będzie miarodajna kiedy koło dwumas uwalony . a u mnie tak jest :P
Na dniach chyba wywalę pompę i ją rozbiorę czy czegoś nie widać :/ może jakiś oring gdzieś pękł .
Ciężko powiedzieć co się dzieje .
Najbardziej dziwi mnie to falowanie obrotów jak postoi z godzinne i ostygnie wtedy dosłownie jak by chodził na 3 gary a jak podłączyłem się kompem to skakała strasznie dawka .
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 14 mar 2015, 20:41

axidix pisze: Na dniach chyba wywalę pompę i ją rozbiorę czy czegoś nie widać :/ może jakiś oring gdzieś pękł .
Ciężko powiedzieć co się dzieje .
Najbardziej dziwi mnie to falowanie obrotów jak postoi z godzinne i ostygnie wtedy dosłownie jak by chodził na 3 gary a jak podłączyłem się kompem to skakała strasznie dawka .
zacznij od wykluczenia drobniejszych bolączek zanim rozprujesz pompę ;p
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 14 mar 2015, 21:25

No wiesz na moje oko to albo pompa albo wtryski nic nie wskazuje więcej na to żeby coś siedziało :/ jeżeli by się zapowietrzał to bym rano za chiny nie odpalił a jednak z dużymi problemami ale odpali a jak się nagrzeje to zapomnij :P

Dodam ze dziś zrobiłem małego testa i polałem pompę zimną wodą i tak jak by za nigdy nie odpalił to on z problemami ale odpalił jednak bez Plaka .
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 15 mar 2015, 08:48

axidix pisze:No wiesz na moje oko to albo pompa albo wtryski nic nie wskazuje więcej na to żeby coś siedziało :/ jeżeli by się zapowietrzał to bym rano za chiny nie odpalił a jednak z dużymi problemami ale odpali a jak się nagrzeje to zapomnij :P

Dodam ze dziś zrobiłem małego testa i polałem pompę zimną wodą i tak jak by za nigdy nie odpalił to on z problemami ale odpalił jednak bez Plaka .
wziąłeś pod uwagę że w skutek nieszczelności masz cofkę?? i przy wzroście temperatury następuje jej nasilenie wskutek rozszerzalności metalu i nie tylko <luzik> ale jak nie obcy ci temat z rozgrzebaniem pompy to sprawdź całą ;p
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 15 mar 2015, 09:57

hmm cofkę ? co masz na myśli możesz sprecyzować ?
bo to może być jakiś argument żeby i pompy nie rozbierać
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 15 mar 2015, 11:39

myśli to mam wiele na podstawie przypadków, które przerobiłem w życiu <rotfl>
a konkretniej to albo powstaje podciśnienie na zasilaniu albo jest nieszczelność, która pozwala swobodny przepływ w kierunku zbiornika

idąc od końca układu
- przelewy wtrysków - odepnij od pompy i daj tam nawet z koła luftu jak nie masz skąd (tam jest swobodny przepływ i nieszczelności nie ujawniają się w widoczny sposób, natomiast w całokształcie tej konstrukcji są świetnym miejscem do powstawania poduszki powietrznej)
-każdy króciec na wyjściu przy pompie
- zawory zwrotne
- w analogiczny sposób jak przelewy sprawdzisz szczelność całej pompy (zaślep powrót i podaj w zasilanie ciśnienie ) tylko najpierw musi ona być czysta i sucha jak pieprz
- filtr zakładam że jest pewniak i nie ma w sobie niespodzianek ale i jemu bym nie darował i po wykluczeniu powyższych przeprowadził próbę j/w tylko przy smoku zbiornika,następnie już na otwartym powrocie przetłaczając paliwo przez układ (niech się przepłucze) a i smoku nie zapominając bo jak już jesteśmy w bagażniku to ile to roboty go wyjąć na chwile i ewentualnie przemyć (nie dmuchamy w niego żeby nie wprowadzać do powtórnego obiegu tego co oblepiło sito)


reasumując - jest to kilka może banalnych czynności,które pozwalają sprawdzić pobieżnie szczelność układu jak i swobodę przepływu paliwa co pozwala wykluczyć głębszą ingerencje bez potrzeby czasem
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 21 kwie 2015, 09:42

Temat Zakończony :D Pompę rozebrałem w mak i złożyłem ale założyłem "niby uszkodzoną" głowiczkę i pompa ożyła dziś rano odpalił prawie na strzała a ciepły to w ogóle nie ma co mówić :D pół-strzał Do tego sprawdziłem świece przy okazji i znalazłem jedną ciekawą sztukę bo niby działała ( iskrzyła ) ale po wykręceniu okazało się ze nie czubek się żarzy a przy samym połączeniu kawałek się żarzył , ale to tak ku przestrodze :D że lepiej wykręcić świece.
A tak poważnie to po pierwsze nie polecam a wręcz odradzam Pompiarza w Toruniu na ulicy chełmińskiej dwieście coś taki budynek osobny on ma również warsztat bosch serwis koło zajezdni oni stwierdzili pierwszym razem uszkodzenie głowiczki która jednak na szczęście nie poszła na złom :) i W ogóle miałem z nimi wiele bardzo nie przyjemnych doświadczeń :/ mają sprzęt ale wiedzy nie
Ta głowiczka która była teraz w pompie była regenerowana w Zakładzie Bosch Serwis Iława pompa wytrzymała jakieś niecałe 3 lata około 45 000km
Dzięki wszystkim za pomoc :D

[ Dodano: 2015-03-22, 10:34 ]
koledzy jednak za dużo nie nacieszyłem się swoim szczęściem :(
samochód odstawiłem w środę do garażu a w piątek próbowałem odpalić rano i już nie odpalił od strzała i wiedziałem że coś jest nie tak :( <wnerw>

Po jeździe do miasta okazało się ze problem wrócił i to na drugiej głowicy pompy wtryskowej co sam nie wieże w garbate aniołki ani zbiegi okoliczności że druga głowica jest walnięta identycznie tak samo jak pierwsza , kropka w kropkę .

ominąłem cały układ paliwowy wszystko co się dało problem dalej jest .

zaczynam się zastanawiać nad elektryką czy ona nie broi gdzieś :/ bo czemu dopiero po całym dniu stania w garażu sie to zrobiło a jak go odstawiałem chodził jak pszczoła

z doświadczenia wiem ale nie w naszych autach :P ze EDC ma czasem przekaźnik zasilania czy u u nas też jest coś takiego ?

[ Dodano: 2015-03-22, 13:09 ]
dorzucam logi teraz zrobione

Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_209565.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_209562.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_209563.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_209564.html

[ Dodano: 2015-03-30, 18:36 ]
Witam ponownie

Z samochodem dalej walczę , wymieniłem końcówki wtrysków bo lały ponoć ale poprawy wiekszej nie ma dziś założyłem wtryski nowe i wrzucam logi przed i po wymianie wtrysków

Ostatnie trzy są po wymianie . zwróćcie uwagę jak skacze dawka i kąt zapłonu :/

Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211143.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211144.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211145.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211146.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211147.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211148.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_211149.html

[ Dodano: 2015-03-31, 10:10 ]
Koledzy zastanawiam się jeszcze nad opcją potencjometru gazu lub sterownika ?
Czy może być coś takiego ? jak to sprowadzić bo nie mam pomysłów

[ Dodano: 2015-04-20, 20:06 ]
Czy jest ktoś kto by mógł zerknąć na moje logi i na wtryski ?
(wtryski kupiłem używki bo moje do niczego się nie nadawały )
oraz samochód jest na innej pompie wtryskowej .
Podejrzewam ze rano i tak nie odpali :(
Proszę naprawdę o pomoc
To są gdy silnik ma 55 stopni :
STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214004.html
Grupa 000, 001, 013: http://vaglog.pl/log_214005.html
a to są przy pełnej temperaturze roboczej :
BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214009.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214010.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214008.html

STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214006.html
Grupa 000, 007, 013: http://vaglog.pl/log_214007.html

Czy może ktoś potwierdzić czy wszytko jest dobrze ustawione czy może jednak nie ?

[ Dodano: 2015-04-21, 09:42 ]
Witam
Zrobiłem dziś z rana logi zimnego silnika i nawet jakoś odpalił . Ale jak zszedł z ssania to parę razy jak by miał takie zachwiania nie równej pracy jak by na któryś gar nie palił i trochę kopcił na niebiesko
Ale jak włączyłem tryb BASIC SETTINGS to za pierwszym razem zgasł :/
Za drugim razem jakoś dał rade ale chodził strasznie ciężko do określenia i kopcił jak smok jak by mu ropę z wiadra wlewać garażu nie było widać w ciągu paru sekund

STATYCZNE:
Grupa 000, 001, 004: http://vaglog.pl/log_214058.html
Grupa 000, 004, 013: http://vaglog.pl/log_214059.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_214060.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_214061.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_214062.html
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga