Witam. Po wymianie turbosprężarki w 2.0 TFSI z powodu pękniętego kolektora wydechowego zauważyłem niepokojącą rzecz. Otóż przejechałem kilkadziesiąt km ze średnią prędkością 100-120 km/h (3000 obr/min max) i po zatrzymaniu w zupełnej ciemności zauważyłem że kolektor wydechowy a szczególnie ta przestrzeń żeliwna turbiny przed katalizatorem jest rozgrzana do czerwoności. Czy to normalne i ktoś z posiadaczy TFSI mógłby potwierdzić, że u niego takie zjawisko też ma miejsce? Spotkałem się z opinią mechanika oraz człowieka od regeneracji turbin że w turbodoładowanych benzynach to normalne i przez to pękają te kolektory. Dodam że nie ma błędów z rozrządu, składu mieszanki, katalizatora w ECU. Silnik działa poprawnie, test dynamiczny turbiny w normie...
Proszę posiadaczy silników TFSI żeby przyjrzeli się swoim turbinom
Z góry dziękuje za pomoc.
[ BPJ 2.0 170 KM] Czerwony kolektor wydechowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
- Imię: Bar
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: pomorskie
Ostatnio sprawdzałem jak wygląda kolektor po dłuższej jeździe - jazda drogami szybkiego ruchu i autostradami 150-160 km/h i potem 10km po mieście: nie było żadnych oznak rozgrzania do czerwoności. Wydawało mi się, że po takiej jeździe powinno się porządnie rozgrzać, ale kolor kolektora wogóle się nie zmienił.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga