[A6 C5] Swap tylnych hamulców z S6 do A6 FWD
- Motostacja
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Ja zrobiłem dokładnie to samo tylko ze pod tarcze 280mm z a8 d2. Płaskownik w moim przypadku 8 mm ze stali konstrukcyjnej zebrany na szlifierce magnesowej do 7.5 mm, do tego nowe śruby M10 z gwintem 1.25 o twardości 12.9. Pisi K9 doczekała się w końcu kompletu hebli :D
Żeby nie było nieporozumień. Jarzmo jest również z a8 d2. Nie ma możliwości zrobienia adaptera pod tarcze 280 mm z jarzmem z zestawu 269 mm ponieważ odległość jaka jest potrzebna do odsunięcia jarzma jest zbyt mała (promień tarcz różnie się zaledwie o 5,5 mm) i otwory będą nachodzić na siebie (częściowo)
Żeby nie było nieporozumień. Jarzmo jest również z a8 d2. Nie ma możliwości zrobienia adaptera pod tarcze 280 mm z jarzmem z zestawu 269 mm ponieważ odległość jaka jest potrzebna do odsunięcia jarzma jest zbyt mała (promień tarcz różnie się zaledwie o 5,5 mm) i otwory będą nachodzić na siebie (częściowo)
Ostatnio zmieniony 03 paź 2014, 22:11 przez snoopi21, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Tak ale musiałbym zmieniać zwrotnice bo tarcza by nie podeszła. To jest taki patencik który umożliwia w łatwy sposób zrobić update. U mnie różnica w ofsetach tarcz to właśnie te 7,5 mm a tarcza z a8 d2 pasuje idealnie :D
Adaptery robione w wolnym czasie. Najpierw płaskownik na szlifierke magnesową a potem ładnie docięty palnikiem plazmowym, a na końcu wiercenie :D Powierzchnia styku jarzma z piastą i adapterem jest dokładnie taka sama jak w serii. Na samych śrubach czy podkładkach bym nie polecał. Odległość jest zbyt duża
Adaptery robione w wolnym czasie. Najpierw płaskownik na szlifierke magnesową a potem ładnie docięty palnikiem plazmowym, a na końcu wiercenie :D Powierzchnia styku jarzma z piastą i adapterem jest dokładnie taka sama jak w serii. Na samych śrubach czy podkładkach bym nie polecał. Odległość jest zbyt duża
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Tak naprawdę to możesz włożyć z jakiego auta chcesz. Tylko trzeba znać offset tarczy i rozstaw otworów jarzma ( u mnie jest to 90 mm), choć i na zły rozstaw otworów są też patęty. Wszystko zależy od tego co masz założone na przodzie. Na forum jest użytkownik zbig_wwl, który mógłby Ci policzyć względem przodu co masz mieć na tyle aby stosunek hamulców był jak najbardziej poprawny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Jestem świeżo po założeniu tyłu od S6 269mm dostarczonego przez Pisi'ego. Przełożyłem również przód z S6 wraz ze zwrotnicami oraz dwukomorowe serwo. Ponieważ mam ośkę nie quattro poza dystansem, o którym pisał snoopi21 ale w moim przypadku wynoszącym 9mm grubości, pojawił się problem podłączenia przewodu hamulcowego i przewodu hamulca ręcznego do zacisku. Przewód hamulcowy elastyczny połączaony jest ze sztywnym na stałe i jest za krótki aby można go było przykręcić do przełożonego zacisku. Ponieważ odcinek sztywnego przewodu ma długość 50cm i jest przykręcony w taki sposób, że jest łatwy dostęp aby go odkręcić wystarczy zmienić go na nowy miedziany (co przyda się bo mój stalowy był już trochę podżarty) zakończony z obu stron końcówkami z gwintem i przykręcić do niego nowy elastyczny z odpowiednią końcówką o długości 30cm. Komplet na obie strony kosztował mnie 68zł. Do tej pory nie rozwiązałem problemu linki ręcznego, która jest za krótka ponieważ przełożony z S6 zacisk ma podejście linki od dołu. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w dorobieniu pasującej linki (wiem, że są firmy specjalizujące się w dorabianiu linek ale żadnej nie mam w pobliżu )
PS A6 hamuje nieporównywalnie skuteczniej a raczej wreszcie hamuje a nie zwalnia. Jeżdżąc wcześniej francuzem i włoszką miałem duże zastrzeżenia do A6 pod tym względem. Może to wina mojej A6 ale teraz jestem zadowolony. Edytowałem post zgodnie z regulaminem forum (szalony)
PS A6 hamuje nieporównywalnie skuteczniej a raczej wreszcie hamuje a nie zwalnia. Jeżdżąc wcześniej francuzem i włoszką miałem duże zastrzeżenia do A6 pod tym względem. Może to wina mojej A6 ale teraz jestem zadowolony. Edytowałem post zgodnie z regulaminem forum (szalony)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, 17:24 przez krzychc, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jak wygląda temat przewodów hydraulicznych i linki przy montażu zacisków z S6 na belce? W quattro linka ręcznego chyba wchodzi w zacisk od dołu, a na belce od góry. Stąd pomysł (może dziwny):
Co jakby zamienić zaciski stronami, tzn lewy zamontować z prawej i odwrotnie - czy wtedy możliwe byłoby podłączenie linki ręcznego bez przeróbek?
Pisi, masz możliwość sprawdzenia takiej opcji choćby orientacyjnie? Jaka gruba (mniej-więcej) musiałaby być podkładka?
Co jakby zamienić zaciski stronami, tzn lewy zamontować z prawej i odwrotnie - czy wtedy możliwe byłoby podłączenie linki ręcznego bez przeróbek?
Pisi, masz możliwość sprawdzenia takiej opcji choćby orientacyjnie? Jaka gruba (mniej-więcej) musiałaby być podkładka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Namysłów
Jeśli chodzi o przewody hydrauliczne kilka postów wcześniej opisałem jak sobie poradzić:mwx pisze:Jak wygląda temat przewodów hydraulicznych i linki przy montażu zacisków z S6 na belce?
"....pojawił się problem podłączenia przewodu hamulcowego i przewodu hamulca ręcznego do zacisku. Przewód hamulcowy elastyczny połączony jest ze sztywnym na stałe i jest za krótki aby można go było przykręcić do przełożonego zacisku. Ponieważ odcinek sztywnego przewodu ma długość 50cm i jest przykręcony w taki sposób, że jest łatwy dostęp aby go odkręcić wystarczy zmienić go na nowy miedziany (co przyda się bo mój stalowy był już trochę podżarty) zakończony z obu stron końcówkami z gwintem i przykręcić do niego nowy elastyczny z odpowiednią końcówką o długości 30cm. Komplet na obie strony kosztował mnie 68zł"
Tematu linki ręcznego jeszcze nie załatwiłem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga