Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Swap tylnych hamulców z S6 do A6 FWD

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Motostacja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja » 03 paź 2014, 20:09

Pisi, czyżby to były te tarcze TAROX JAPAN SPORT? <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja.pl

Awatar użytkownika
Motostacja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja » 03 paź 2014, 20:13

Pisi pisze:taroxy wyglądają tak:
Wiem wiem ;p chciałem Cię podpuścić <luzik> <rotfl>
Części samochodowe online - Motostacja.pl

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 03 paź 2014, 21:56

Ja zrobiłem dokładnie to samo tylko ze pod tarcze 280mm z a8 d2. Płaskownik w moim przypadku 8 mm ze stali konstrukcyjnej zebrany na szlifierce magnesowej do 7.5 mm, do tego nowe śruby M10 z gwintem 1.25 o twardości 12.9. Pisi K9 doczekała się w końcu kompletu hebli :D

Żeby nie było nieporozumień. Jarzmo jest również z a8 d2. Nie ma możliwości zrobienia adaptera pod tarcze 280 mm z jarzmem z zestawu 269 mm ponieważ odległość jaka jest potrzebna do odsunięcia jarzma jest zbyt mała (promień tarcz różnie się zaledwie o 5,5 mm) i otwory będą nachodzić na siebie (częściowo)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 paź 2014, 22:11 przez snoopi21, łącznie zmieniany 1 raz.

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 03 paź 2014, 22:13

Tak ale musiałbym zmieniać zwrotnice bo tarcza by nie podeszła. To jest taki patencik który umożliwia w łatwy sposób zrobić update. U mnie różnica w ofsetach tarcz to właśnie te 7,5 mm a tarcza z a8 d2 pasuje idealnie :D

Adaptery robione w wolnym czasie. Najpierw płaskownik na szlifierke magnesową a potem ładnie docięty palnikiem plazmowym, a na końcu wiercenie :D Powierzchnia styku jarzma z piastą i adapterem jest dokładnie taka sama jak w serii. Na samych śrubach czy podkładkach bym nie polecał. Odległość jest zbyt duża :)

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 04 paź 2014, 13:46

Trzeba porostu porównać ofsety tarczy która się ma i tej z s6. Ale to jest oczywiste ;-) potem Plaskownik i do dziela

KamilSiedlce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: KamilSiedlce » 05 paź 2014, 04:18

U siebie zalozylem zaciski od porsche 912 na przod a moze jakas koncepcja do oski?

KamilSiedlce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: KamilSiedlce » 06 paź 2014, 15:21

Tak wlasnie myslalem bo belka byla na zdjeciach. Zmylilo mnie to ze wszyscy piszacy w tym poscie maja quattro:) Chetnie poczytam, przyda sie

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 06 paź 2014, 22:19

Tak naprawdę to możesz włożyć z jakiego auta chcesz. Tylko trzeba znać offset tarczy i rozstaw otworów jarzma ( u mnie jest to 90 mm), choć i na zły rozstaw otworów są też patęty. Wszystko zależy od tego co masz założone na przodzie. Na forum jest użytkownik zbig_wwl, który mógłby Ci policzyć względem przodu co masz mieć na tyle aby stosunek hamulców był jak najbardziej poprawny.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 09 lis 2014, 23:03

Jestem świeżo po założeniu tyłu od S6 269mm dostarczonego przez Pisi'ego. Przełożyłem również przód z S6 wraz ze zwrotnicami oraz dwukomorowe serwo. Ponieważ mam ośkę nie quattro poza dystansem, o którym pisał snoopi21 ale w moim przypadku wynoszącym 9mm grubości, pojawił się problem podłączenia przewodu hamulcowego i przewodu hamulca ręcznego do zacisku. Przewód hamulcowy elastyczny połączaony jest ze sztywnym na stałe i jest za krótki aby można go było przykręcić do przełożonego zacisku. Ponieważ odcinek sztywnego przewodu ma długość 50cm i jest przykręcony w taki sposób, że jest łatwy dostęp aby go odkręcić wystarczy zmienić go na nowy miedziany (co przyda się bo mój stalowy był już trochę podżarty) zakończony z obu stron końcówkami z gwintem i przykręcić do niego nowy elastyczny z odpowiednią końcówką o długości 30cm. Komplet na obie strony kosztował mnie 68zł. Do tej pory nie rozwiązałem problemu linki ręcznego, która jest za krótka ponieważ przełożony z S6 zacisk ma podejście linki od dołu. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w dorobieniu pasującej linki (wiem, że są firmy specjalizujące się w dorabianiu linek ale żadnej nie mam w pobliżu :( )

PS A6 hamuje nieporównywalnie skuteczniej a raczej wreszcie hamuje a nie zwalnia. Jeżdżąc wcześniej francuzem i włoszką miałem duże zastrzeżenia do A6 pod tym względem. Może to wina mojej A6 ale teraz jestem zadowolony. Edytowałem post zgodnie z regulaminem forum (szalony)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, 17:24 przez krzychc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 27 lis 2014, 12:32

Jak wygląda temat przewodów hydraulicznych i linki przy montażu zacisków z S6 na belce? W quattro linka ręcznego chyba wchodzi w zacisk od dołu, a na belce od góry. Stąd pomysł (może dziwny):

Co jakby zamienić zaciski stronami, tzn lewy zamontować z prawej i odwrotnie - czy wtedy możliwe byłoby podłączenie linki ręcznego bez przeróbek?

Pisi, masz możliwość sprawdzenia takiej opcji choćby orientacyjnie? Jaka gruba (mniej-więcej) musiałaby być podkładka?

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 27 lis 2014, 17:59

mwx pisze:Jak wygląda temat przewodów hydraulicznych i linki przy montażu zacisków z S6 na belce?
Jeśli chodzi o przewody hydrauliczne kilka postów wcześniej opisałem jak sobie poradzić:

"....pojawił się problem podłączenia przewodu hamulcowego i przewodu hamulca ręcznego do zacisku. Przewód hamulcowy elastyczny połączony jest ze sztywnym na stałe i jest za krótki aby można go było przykręcić do przełożonego zacisku. Ponieważ odcinek sztywnego przewodu ma długość 50cm i jest przykręcony w taki sposób, że jest łatwy dostęp aby go odkręcić wystarczy zmienić go na nowy miedziany (co przyda się bo mój stalowy był już trochę podżarty) zakończony z obu stron końcówkami z gwintem i przykręcić do niego nowy elastyczny z odpowiednią końcówką o długości 30cm. Komplet na obie strony kosztował mnie 68zł"

Tematu linki ręcznego jeszcze nie załatwiłem

martin s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:07
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: martin s4 » 27 sty 2015, 23:40

jak wygląda sprawa z swapem w 2,7 T quattro 2002r chodzi o swap tylu z 255 na 269? trzeba jakieś adaptery ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 sty 2015, 10:07

Na pewno nie na tarczach z S6, bo są za wysokie.

Temat dotyczy hamulców tylnych do FWD

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 01 mar 2015, 19:25

dam znać jak u mnie to wygląda po zamontowaniu w allroadzie pozdrawiam damian
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 mar 2015, 11:31

vectra007 pisze:dam znać jak u mnie to wygląda po zamontowaniu w allroadzie pozdrawiam damian
Masz allroada FWD?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga