Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ael 2.5 tdi 140KM] jaka jest jego trwałosc

Silniki wysokoprężne
Thorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thorn » 01 wrz 2012, 10:02

Erlend możesz zalać nawet delvaca <rotfl>

[ Dodano: 2012-09-01, 10:03 ]
Fabryka zaleca pelen syntetyk
Tylko że go nie ma a niby jaki to Castrol ?
Od kiedy to Castrol robi syntetyczne oleje <lol>



Edit
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2012, 01:51 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.

brania88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 sie 2012, 21:05
Lokalizacja: szczecin

Post autor: brania88 » 02 wrz 2012, 11:09

ja mam 306 oryginalca osobiscie przywiozlem z de od poczatku lany mobil 1 0w40 i taki leje zrobilem od wymiany 3 tysie zero ubytkow motor szczelny.

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 04 wrz 2012, 11:31

fabryka zaleca pelen syntetyk, potem mozna przejsc na 10w/40. Ten silnik nie lubi 15w/40, wiec spokojnie na 10W mozna smigac.
Juz w 2 aelu leje 10w/40, wymiana co 10 tys. olej czysty. Jak kupuje auto to zawsze plukanie, zalewam olej, chodzi 15 min. spuszczam i potem drugi olej i co 10 tys olej czysciutki. Bez tego zabiegu plukania olej po 10 tys byl czarny. Teraz mam auto po chipie i tez oliwy nie ubywa.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 wrz 2012, 12:34

te silniki nie nadają się do eksploatacji na mineralnym oleju i lanie półsyntetyku jest jakimś minimum dla jego normalnej pracy (mam tu szczególnie na uwadze zimowe warunki eksploatacji )
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Atze
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 maja 2011, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Atze » 04 paź 2012, 16:52

WItam. Wracając do pytania o trwałość to mój A6 C4 2.5 AEL 1994r. ma na liczniku blisko 470 tyś.km i zbiera się nadal żwawo. Ma tylko problem z odpalaniem na zimnym silniku i jak stoi kilka dni nieużywany. Potrzebuje wtedy sporo obrotów żeby odpalił. Ciepły pali na dotyk.

Może zasugerujecie mi co sprawdzić w tej sytuacji poza ciśnieniem sprężania. Myślę,że to może być kwestia nieszczelności silnika ale może też ustawienia konta wtrysku. Czy on się łatwo rozregulowuje? Przy okazji: Szukam do niego przewodów paliwowych-zewnętrznych (pod autem) bo mam dziurawe i sprzęgła. Pozdrowienia.
ODBLOKOWANE RZĘDOWE 2.5 C4 180KM i benzyne ścignie.

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 05 paź 2012, 12:51

dawki dobrze ustawione, moze pompa juz niedomaga. Moj mial ponad 400 przelotu i palil od strzala.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Sqter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2011, 16:37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Sqter » 26 paź 2012, 21:46

Moja dojechała do 461 000 i została zaatakowana na skrzyżowaniu przez forda mondeo, tak że aż dach zgięło :(
lałem 10w40 jeździła bez dolewek i paliła bez problemu. W sumie dalej jeździ, jako czteroślad :)
dane mi było zrobić niecałe 30tys :(

Obrazek
ubezpieczyciel wycenił mi wartość rynkową samochodu przed wypadkiem na 6300zł :)

badblood
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 mar 2012, 17:32
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: badblood » 12 lis 2012, 22:41

moje auto przy 275 tyś uległo destrukcji. wyrwało gniazdo zaworowe, odłamki między tłokiem i głowicą spowodowały pogięcie wału, korbowodu, o tłoku nie wspominam. cała naprawa 4k <zalamka>
teraz pali trochę ciężko dopóki świece nie zagrzeją, poza tym zdrowo się zbiera, kopcenie eliminuję przedmuchaniem wydechu i turbiny do odcięcia od 1 do 4 biegu:), a jak się do to i dalej.
pomijam fakt, że wtrysk sterujący mi padł, czyli pomału się rozsypuje... oby nie zanadto.

ale i tak nie da się jej nie kochać :]

mortech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:06
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: mortech » 18 kwie 2013, 20:26

Polecam ostatni numer Motoru. Artykuł "ile przejedzie silnik".
Nasze silniki powinny średnio przejechać 700 tysięcy kilometrów i jest to najlepszy wynik z silników branych pod uwagę. Ten sam wynik osiągnął Mercedes E270 CDI, Volvo S60, V70 D5 163HP.
Reszta daleko w tyle.

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 19 kwie 2013, 13:05

powinni dorzucic do tego jeszcze 1.9 tdi
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

mortech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:06
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: mortech » 19 kwie 2013, 21:57

Dorzucili. Wersja 90 HP dojeżdża 500 000 km.

electrikkingdom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 06 sty 2012, 20:07
Lokalizacja: Szczecin/Goleniów

Post autor: electrikkingdom » 04 lut 2015, 14:39

U mnie pękło ponad 700 tys i pompa, wytryski i turbina wyszła do wymiany. Dostałem igłe silnik i zapomniałem co to cieżkie palenie , długie krecenie, sranie nie wiadomo co... Radość nie do opisania :)

majo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: majo » 28 lut 2015, 13:40

do 700 000 km brakuje mi tylko 3000 km mam AEL od 8 lat silnik bez remontu turbina nie ruszana pompa ta sama
quattro

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 28 lut 2015, 20:05

u mnie motor dobija do 400tkm (wiem że ma tyle bo osobiście go wymontowałem na recyklingu z auta po dzwonie, a tam już nikt nie kręci) i nie przypomina o sobie w żaden sposób :) co 10tkm ma obsługę a poza tym aby tankuje i jadę
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 23 lip 2015, 20:03

mam co prawda AAT, ale 454kkm. zmieniam olej tak jak mi nakleja bosch, syntetyk Castrol - niestety wcześniej jeździłem do magików i mi właśnie lali półsyntetyk :/ - pewnie stąd jest trochę problemów z silnikiem, m.in. gdzieś się traci ten 1-1,5l co wymianę :/.
4ever3dom

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga