Witam.
Mam pewien problem z Audi A8 4.2 v40 2001 Quattro 310 KM. Podczas jazdy na równych obrotach ok. 1000-2000 obr. występuje falowanie (wachnięcia są o 200 obr.), a razem z falowaniem występuje lekkie poszarpywanie. Czytałem tutaj na forach, że może być to wina przepływki ponieważ jak podpinam pod waga to w 3 bloku pokazuje mi nie więcej niż 100 g\s, a tak jak czytałem powinno być ponad 200. Wymieniłem ją na nową jednak nadal to samo, raczej nic nie uległo poprawie.
Błędy, które po przeskanowaniu mi wyrzuciło to:
Silnik:
16538 - Zespół 2; sonda 1
P0154 - 35-10 - brak aktywności - Sporadyczny
16487 - Miernik masy powietrza (G70)
P0103 - 35-10 - sygnał za duży - Sporadyczny
Skrzynia Biegów:
18265 - Sygnał obciążenia
P1857 - 35-10 - Komunikat o usterce ze sterownika
17116 - 2 bieg
P0732 - 35-00 - błędny współczynnik przełożenia
ABS/hamulce:
18265 - Sygnał obciążenia
P1857 - 35-10 - Komunikat o usterce ze sterownika
Błędy pojawiają się ponownie po kasowaniu.
Myślałem, że może to sonda lambda jest tego przyczyną lub skrzynia biegów(zbyt mało oleju), ale nie jestem pewien co, a w te komputerowe klocki jestem jak na razie kiepski Dużo było podobnych błędów, ale wole konkretnie zapytać o mój problem, niż wymieniać wszystko po kolei i wydać sporo kasy, aż może trafie.
Jeżeli coś by was interesowało, więcej informacji to proszę pisać, będę starał się wszystko opisywać jak najlepiej żeby trafić na tą przyczynę jak najszybciej.
Z góry bardzo dziękuje za szybką pomoc
Audi A8 4.2 Quattro- Falowanie obrotów+lekkie poszarpywanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lut 2015, 18:54
- Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Przepraszam, że tak późno, ale nie miałem w ten weekend czasu się za to zabrać. Po ponownym skasowaniu błędów i przejechaniu się te błędy co wyżej wymieniłem, tym razem się nie pojawiły ponownie, jednak doszedł inny, a mianowicie:
17114 - Nieprawidłowy współczynnik przełożenia
:C
17114 - Nieprawidłowy współczynnik przełożenia
:C
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 18:00 przez Bruczi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lut 2015, 18:54
- Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Zacznę jutro wszystko sprawdzać i będę informował.
Dzięki za dotychczasową pomoc !
Ogólnie to wymieniałem jeszcze olej w skrzyni i przed wymianą tak nie szarpało, jak to robi teraz po wymianie
Edit:
Jeszcze nie zabrałem się za sprawdzanie, ale dzisiaj zrobiłem skana ponownie, dla upewnienia się czy błędy nie powróciły i niestety na tą chwilę wygląda to tak:
17114 - Kontrola biegu/przełożenia
P0730 - 35-10 - błędny współczynnik przełożenia sporadyczny
Ten już był od wczoraj
17125 - Sprzęgło konwertera momentu obrotowego
P0741 - 35-00 - zablokowanie / brak przenoszenia mocy
Ten pojawił się dopiero dzisiaj po ponownym przeskanowaniu.
17116 - 2 bieg
P0732 - 35-10 - błędny współczynnik przełożenia - sporadyczny
Ten był wcześniej, później zniknął po skasowaniu i przejechaniu się, a po dzisiejszym skanowaniu znów powrócił.
Zauważyłem też że samochód szarpie tylko jak wchodzi z pierwszego na drugi bieg. Czasami następuje ostre szarpnięcie i samochód od razu wchodzi na 5 i tak zostaje dopóki go nie zresetuje.
+ ponownie wyskoczył błąd silnika
16538 - Zespół 2; sonda 1
P0154 - 35-10 - brak aktywności - Sporadyczny
[ Dodano: 2015-02-25, 14:53 ]
Okej. Skrzynia mam nadzieje, że już dobrze będzie działać. Przyczyną było zbyt mało oleju, dolałem trochę i już jest dużo lepiej, a i błędy się już nie wyświetlają.
Teraz tylko problem tkwi w falowaniu obrotów. Czy może to być właśnie przez sondę ?
[ Dodano: 2015-02-26, 18:25 ]
Przyczyną falowania obrotów była nieszczelna uszczelka na kolektorze ssącym
[ Dodano: 2015-03-06, 19:22 ]
Problem skrzyni znów powrócił.
Pojawiły się błędy:
17116 - 2 bieg
P0732 - 35-10 - błędny współczynnik przełożenia - sporadyczny
18265 - Sygnał obciążenia
P1857 - 35-10 - Komunikat o usterce ze sterownika
Samochód nie przechodzi płynnie z 1 na 2 bieg. Od czasu do czasu jest mocne szarpnięcie,uto wchodzi wtedy na 5 bieg i nie chce zejść z niego. Najbardziej odczuwalne jest to przy gwałtownym dodaniu gazu.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? Gdzie zacząć grzebać ?
Dzięki za dotychczasową pomoc !
Ogólnie to wymieniałem jeszcze olej w skrzyni i przed wymianą tak nie szarpało, jak to robi teraz po wymianie
Edit:
Jeszcze nie zabrałem się za sprawdzanie, ale dzisiaj zrobiłem skana ponownie, dla upewnienia się czy błędy nie powróciły i niestety na tą chwilę wygląda to tak:
17114 - Kontrola biegu/przełożenia
P0730 - 35-10 - błędny współczynnik przełożenia sporadyczny
Ten już był od wczoraj
17125 - Sprzęgło konwertera momentu obrotowego
P0741 - 35-00 - zablokowanie / brak przenoszenia mocy
Ten pojawił się dopiero dzisiaj po ponownym przeskanowaniu.
17116 - 2 bieg
P0732 - 35-10 - błędny współczynnik przełożenia - sporadyczny
Ten był wcześniej, później zniknął po skasowaniu i przejechaniu się, a po dzisiejszym skanowaniu znów powrócił.
Zauważyłem też że samochód szarpie tylko jak wchodzi z pierwszego na drugi bieg. Czasami następuje ostre szarpnięcie i samochód od razu wchodzi na 5 i tak zostaje dopóki go nie zresetuje.
+ ponownie wyskoczył błąd silnika
16538 - Zespół 2; sonda 1
P0154 - 35-10 - brak aktywności - Sporadyczny
[ Dodano: 2015-02-25, 14:53 ]
Okej. Skrzynia mam nadzieje, że już dobrze będzie działać. Przyczyną było zbyt mało oleju, dolałem trochę i już jest dużo lepiej, a i błędy się już nie wyświetlają.
Teraz tylko problem tkwi w falowaniu obrotów. Czy może to być właśnie przez sondę ?
[ Dodano: 2015-02-26, 18:25 ]
Przyczyną falowania obrotów była nieszczelna uszczelka na kolektorze ssącym
[ Dodano: 2015-03-06, 19:22 ]
Problem skrzyni znów powrócił.
Pojawiły się błędy:
17116 - 2 bieg
P0732 - 35-10 - błędny współczynnik przełożenia - sporadyczny
18265 - Sygnał obciążenia
P1857 - 35-10 - Komunikat o usterce ze sterownika
Samochód nie przechodzi płynnie z 1 na 2 bieg. Od czasu do czasu jest mocne szarpnięcie,uto wchodzi wtedy na 5 bieg i nie chce zejść z niego. Najbardziej odczuwalne jest to przy gwałtownym dodaniu gazu.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? Gdzie zacząć grzebać ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga