problem z benzyną
problem z benzyną
Witam mam taki problem taki ze audi zle chodzi na benzynie rano odpala bardzo ciezko odpala albo wcale nie odpala jak odpali to nie wkreca sie na obroty i gaśnie,benzyny w zbiorniku 60l ale na gazie chodzi bez zarzutu ,komputer wykazuje 2 błędy i nie da rady wykasować:elektrozawor 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym-n80 ,obwód zmiany zaworu powietrza dolotowego-zwarcie do masy
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pompę paliwową w baku słychać Elektrozawór EVAP (pierwszy błąd) jest pod maską, pod osłoną na filtrze powietrza - od czasu do czasu powinno być słychać tykanie. EVAP ma za zadanie usuwać opary benzyny z baku.
O ile wiem V6-tki mają zmienną długość dolotu i drugi błąd wskazywał by na usterkę w nim - nie powinno mieć to aż takiego objawu, jaki występuje u Ciebie
Wykonaj po kolei:
Zakręć butlę z gazem i wyjeździj gaz w przewodach. Samo zakręcenie butli nic nie daje - w przypadku gdy wtryski LPG nie są szczelne puszczają gaz z przewodów czyniąc mieszankę zbyt bogatą - więc wpływa to na korekty ECU.
Odłącz minusową klemę od akumulatora na 15 minut by korekty się skasowały.
Spróbuj pojeździć na samej benzynie - chociaż 5-10 km.
Tak wyeliminujemy wpływ źle dostrojonej instalacji na korekty ECU benzyny.
Jeżeli nadal będzie to samo, będziemy wiedzieć, że gaz nie psuje nam korekt. Jeżeli się poprawi masz przyczynę.
Zakładając, że nadal będzie to samo odłącz przepływomierz i uruchom silnik ponownie.
Zdaj relację tutaj byśmy wiedzieli na czym stanęło
O ile wiem V6-tki mają zmienną długość dolotu i drugi błąd wskazywał by na usterkę w nim - nie powinno mieć to aż takiego objawu, jaki występuje u Ciebie
Wykonaj po kolei:
Zakręć butlę z gazem i wyjeździj gaz w przewodach. Samo zakręcenie butli nic nie daje - w przypadku gdy wtryski LPG nie są szczelne puszczają gaz z przewodów czyniąc mieszankę zbyt bogatą - więc wpływa to na korekty ECU.
Odłącz minusową klemę od akumulatora na 15 minut by korekty się skasowały.
Spróbuj pojeździć na samej benzynie - chociaż 5-10 km.
Tak wyeliminujemy wpływ źle dostrojonej instalacji na korekty ECU benzyny.
Jeżeli nadal będzie to samo, będziemy wiedzieć, że gaz nie psuje nam korekt. Jeżeli się poprawi masz przyczynę.
Zakładając, że nadal będzie to samo odłącz przepływomierz i uruchom silnik ponownie.
Zdaj relację tutaj byśmy wiedzieli na czym stanęło
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Żeby wykluczyć pompkę, proponuję rozpędzić się na gazie, przełączyć na benzynę i spróbować przyspieszyć. Też wydaje mi się, że to jednak problem z pompką. Zwykle pompki się nie słyszy, ona pracuje bardzo cicho, w stanie agonalnym zaczyna buczeć. Jeśli to zamiennik w baku to całkiem możliwe, że umiera.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uprzedziliście mnie chłopaki z wnioskiem
Dokładnie po to zadałem to pytanie nie sugerując niczego jeśli pompkę słychać wyraźnie, to może nie dawać już dostatecznego ciśnienia.
Poza tym nie jest to wina MAF, świec, cewek,, czy przewodów zapłonowych - problem by był zarówno na benzynie i na gazie w takich przypadkach - więc problem musi być po stronie zasilania paliwem
Jeżeli gaz był zakręcony, ECU zresetowane i na benzynie problem występował nadal to wiemy też że nie ma to związku z za bogatą mieszanką - podawaniem gazu i benzyny jednocześnie.
Pozostaje pompka, oraz filtr paliwa. Wystarczy, że kilka razy pompka zaciągnęła syf z baku przez niedostatek paliwa i tak sitko pod pompką, jak i filtr solennie oberwą...
Dokładnie po to zadałem to pytanie nie sugerując niczego jeśli pompkę słychać wyraźnie, to może nie dawać już dostatecznego ciśnienia.
Poza tym nie jest to wina MAF, świec, cewek,, czy przewodów zapłonowych - problem by był zarówno na benzynie i na gazie w takich przypadkach - więc problem musi być po stronie zasilania paliwem
Jeżeli gaz był zakręcony, ECU zresetowane i na benzynie problem występował nadal to wiemy też że nie ma to związku z za bogatą mieszanką - podawaniem gazu i benzyny jednocześnie.
Pozostaje pompka, oraz filtr paliwa. Wystarczy, że kilka razy pompka zaciągnęła syf z baku przez niedostatek paliwa i tak sitko pod pompką, jak i filtr solennie oberwą...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga