Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy zastaw różnych szerokości opon podejdzie do a6c5

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Czy zastaw różnych szerokości opon podejdzie do a6c5

Post autor: Adriano007 » 18 mar 2014, 00:59

Witam. Jestem na kupnie ori felg 18" audi firmy ronal et 43 8j. Na tych felgach założone są opony 2x 225/40/18 i 2x 235/40/18. Czy koła te podejda do a6c5 z seryjnym zawieszeniem czy może coś będzie obcieralo? Rozumie ze na tył szersze opony a na przód węższe.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 18 mar 2014, 22:18

Felga odpowiednia nic nie bedzie tarlo. Odpowiednie opony do a6 to 235/40 18. I tylko na takie jest homologacja. Jak zalozysz rozneszerokosci to moze swirowac ci abs esp. Ogolnie nie polecam tego robic.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 19 mar 2014, 09:34

Tu mnie zaskoczyłeś z tym świrowaniem ABS i ESP. Szkoda by było bo opony naprawdę są w świetnym stanie. A czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem w swojej A6? Dajcie znać co i jak

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 19 mar 2014, 20:04

nic ci świrować nie będzie, ja u siebie mam taki rozstaw opon jak podałeś i jest wszystko OK,
w quattro możesz mieć jedynie problemy

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 22 gru 2014, 18:47

dzięki kolego krts za info- uspokoiłeś mnie trochę.

[ Dodano: 2014-12-22, 18:47 ]
Witam. Panowie na sezon 2014 zakupiłem felgi z oponami jak w opisie wyżej. Na sezon 2015 zamierzam dorzucić dystanse. Przy feldze 18" et 45 8j ori ronal RS6 audi i oponach przód 225 a tył 235 jakie rozmiary dystansów byście mi polecili no i jakiej firmy rzecz jasna. Na bratnim forum jednemu rozleciały sie w trasie wiec nie chciałbym tego przechodzić u siebie tym bardziej że często podróżuję z dziećmi. Z góry dzięki za info.
A tak mniej więcej siedzą fele bez dytansów na moim furaczu;
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 gru 2014, 09:21

Te felgi, jeśli są oryginalnymi Ronalami, mają ET43.

Na przedzie możesz zejść do ET30, na tyle do ET26. Tak mam u siebie - przód jest na równo z błotnikiem i bardziej wystawać nie może, tył prawie na równo, ale przy dużym obciążeniu guma delikatnie dotknęła kiedyś plastikowego nadkola bo starła na kilku cm te "włoski".

Obrazek

Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła. Regularnie trzeba sprawdzać dokręcenie śrub mocujących koła. Zamów/kup takie, które mają odpowiednio dużą średnicę bo sporo jest za małych i potem jest taka lipa jak tu:

Obrazek

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 28 gru 2014, 21:45

Z tym et to możliwe że mam 43. Felgi mam ronala i tego jestem pewien. Z tą odpowiednią średnicą to chodzi o to by dystans zalegał całą swoją powierzchnią na piaście?
mwx pisze:Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła
a bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze <uoee> . Będę musiał przemyśleć te dystanse. Albo kupię i będe zakładał okazyjnie ;) .

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 gru 2014, 10:00

Tak, chodzi o średnicę piasty/tarczy.

Najważniejsze żebyś regularnie sprawdzał dokręcenie kół, np co 2-3 tankowania. Szczególnie na przedniej osi, która raz ciągnie a raz hamuje.

Nie wymyślam, tylko piszę z doświadczenia - na szczęście jestem takim dźwiękowym pedantem, że od razu usłyszałem ciche trzaski przy hamowaniu.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 30 gru 2014, 15:07

mwx pisze:Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła.
jak się goowna zakłada to tak jest.ja jeżdżę od 7 lat na dystansach różnego rodzaju,i z centrowaniem i bez,przelotowe i przykręcane i jeszcze nigdy mi sie nic nigdy nie odkręciło.obecnie w golfie na tyle mam założone przelotowe 37mm a na przodzie przelotowe 25mm. trzeba też pamiętać żeby dobrze wyczyścić powierzchnię styku felgi z dystansem i dystansu z piastą.sporo ludzi tego nie robi i przez to tez puszczają śruby.

jeśli dystans odpowiednio dobrany nie ma prawa zmienić centrowania koła.po to są kołnierze centrujące.do tego trzeba dobrać odpowiednio długie i z odpowiednim łbem śruby i dobrze dokręcić i nie ma prawa się coś odkręcić.owszem jeśli ktoś założy dystans bez centrowania i przykręci byle jak to później dzieją się cuda.

z firm które robią dystanse polecam DYSTOM.

śmiało zakładaj dystanse,poprawi to wygląd i nieco bezpieczeństwo bo poszerzysz rozstaw kół.w zakrętach auto będzie zachowywało się bardziej stabilnie.ja do swojej A6 też chcę założyć ale narazie muszę skołować odpowiednio szerokie koła.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 gru 2014, 08:30

Moje "goowna" wykonywał właśnie DYSTOM. Na wymiar, 2 razy, bo za pierwszym zrobili za małe (nie znają śrenicy piasty?).

Fajnie że w Twoim Golfie jest ok. A6 jest jednak nieco cięższe i mocniejsze.

Jak ktoś nie pucuje piast/felg/tarcz na błysk przed składaniem to niech się w ogóle nie chwyta za klucz do kół - nie zakładaj proszę, że jestem skończonym idiotą.

Centrowanie nie ma prawa być tak samo dobre jak bez dystansu. Masz 2x dość luźne pasowanie - pola tolerancji się sumują i masz koło gorzej wycentrowane. Cudów nie ma.

Trakcja jest lepsza na równym. Na nierównościach nie, bo zwiększasz ramię obciążając dodatkowo amortyzator i sprężyne (trzeba mieć utwardzone żeby na tym skorzystać)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 31 gru 2014, 20:26

mwx, mój post nie odnosił sie konkretnie do ciebie tylko ogólnie pisałem.
mwx pisze:Masz 2x dość luźne pasowanie - pola tolerancji się sumują i masz koło gorzej wycentrowane
tu akurat bym polemizował bo w/g mnie najbardziej odpowiedzialne za odpowiednie wycentrowanie koła jest dobór odpowiednich śrub/nakrętek pod felgę oraz stan gniazd w feldze. Ale to moja teoria i nikt się z tym zgadzać nie musi.

oczywiście to dobrowolna decyzja czy ktoś założy dystans czy nie ale gdyby faktycznie były one niebezpieczne to nie były by używane w sporcie motorowym.

mwx, tak jeszcze z ciekawości zapytam jakie masz parametry felg i opon?? bo widać ze dość ładnie się to zgrało.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 sty 2015, 03:38

Felgi na zdjeciu to 18 8J ET43, z przodu dystans 13 z tyłu 17. Opona 18/40/235

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 sty 2015, 19:22

chyba w wiejskim tuningu -szczególnie te bez kołnierza centrującego
w sporcie wyczynowym zamawia się konkretną felgę - najczęściej odlewaną ciśnieniowo
(a nie grawitacyjnie jak 98% felg użytkowych) odkuwkę z określonymi parametrami i to co zamówisz to wyprodukują nawet bardzo nierypowe szerokości i ofsety w/g życzenia
okres oczekiwania ok 2 m-ce a cena możę przewyższyć wartość naszych c-5
nie musisz się wtedy obawiać o dziury i krawężniki
a przy większym uderzeniu najczęściej odpada od nadwozia całe koło z piastą i wachaczami

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 27 sty 2015, 13:32

mwx pisze:Felgi na zdjeciu to 18 8J ET43, z przodu dystans 13 z tyłu 17. Opona 18/40/235
mwx- u Ciebie super wyszło z tymi dystansami. Jakbyś miał jeszcze jakieś foto to zapodaj bo chętnie oblukam jak się bryka prezentuje w takim wydaniu. Z racji tego ze masz felgi o identycznyhc parametrach jak moje to chyba też zakupie identyczne dystanse do swojej. Tylko zastanawiam sie nad jednym bo z przodu oponę mam 225 czy zasem nie będę potrzebował grubszego dystansa?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 sty 2015, 10:12

Większego dystansu na przód nie potrzebujesz. 225 będzie wyglądać nawet lepiej, bo 235 wystają ciut za dużo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga