Czy zastaw różnych szerokości opon podejdzie do a6c5
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Czy zastaw różnych szerokości opon podejdzie do a6c5
Witam. Jestem na kupnie ori felg 18" audi firmy ronal et 43 8j. Na tych felgach założone są opony 2x 225/40/18 i 2x 235/40/18. Czy koła te podejda do a6c5 z seryjnym zawieszeniem czy może coś będzie obcieralo? Rozumie ze na tył szersze opony a na przód węższe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
dzięki kolego krts za info- uspokoiłeś mnie trochę.
[ Dodano: 2014-12-22, 18:47 ]
Witam. Panowie na sezon 2014 zakupiłem felgi z oponami jak w opisie wyżej. Na sezon 2015 zamierzam dorzucić dystanse. Przy feldze 18" et 45 8j ori ronal RS6 audi i oponach przód 225 a tył 235 jakie rozmiary dystansów byście mi polecili no i jakiej firmy rzecz jasna. Na bratnim forum jednemu rozleciały sie w trasie wiec nie chciałbym tego przechodzić u siebie tym bardziej że często podróżuję z dziećmi. Z góry dzięki za info.
A tak mniej więcej siedzą fele bez dytansów na moim furaczu;
[ Dodano: 2014-12-22, 18:47 ]
Witam. Panowie na sezon 2014 zakupiłem felgi z oponami jak w opisie wyżej. Na sezon 2015 zamierzam dorzucić dystanse. Przy feldze 18" et 45 8j ori ronal RS6 audi i oponach przód 225 a tył 235 jakie rozmiary dystansów byście mi polecili no i jakiej firmy rzecz jasna. Na bratnim forum jednemu rozleciały sie w trasie wiec nie chciałbym tego przechodzić u siebie tym bardziej że często podróżuję z dziećmi. Z góry dzięki za info.
A tak mniej więcej siedzą fele bez dytansów na moim furaczu;
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Te felgi, jeśli są oryginalnymi Ronalami, mają ET43.
Na przedzie możesz zejść do ET30, na tyle do ET26. Tak mam u siebie - przód jest na równo z błotnikiem i bardziej wystawać nie może, tył prawie na równo, ale przy dużym obciążeniu guma delikatnie dotknęła kiedyś plastikowego nadkola bo starła na kilku cm te "włoski".
Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła. Regularnie trzeba sprawdzać dokręcenie śrub mocujących koła. Zamów/kup takie, które mają odpowiednio dużą średnicę bo sporo jest za małych i potem jest taka lipa jak tu:
Na przedzie możesz zejść do ET30, na tyle do ET26. Tak mam u siebie - przód jest na równo z błotnikiem i bardziej wystawać nie może, tył prawie na równo, ale przy dużym obciążeniu guma delikatnie dotknęła kiedyś plastikowego nadkola bo starła na kilku cm te "włoski".
Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła. Regularnie trzeba sprawdzać dokręcenie śrub mocujących koła. Zamów/kup takie, które mają odpowiednio dużą średnicę bo sporo jest za małych i potem jest taka lipa jak tu:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Z tym et to możliwe że mam 43. Felgi mam ronala i tego jestem pewien. Z tą odpowiednią średnicą to chodzi o to by dystans zalegał całą swoją powierzchnią na piaście?
a bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze . Będę musiał przemyśleć te dystanse. Albo kupię i będe zakładał okazyjnie .mwx pisze:Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Tak, chodzi o średnicę piasty/tarczy.
Najważniejsze żebyś regularnie sprawdzał dokręcenie kół, np co 2-3 tankowania. Szczególnie na przedniej osi, która raz ciągnie a raz hamuje.
Nie wymyślam, tylko piszę z doświadczenia - na szczęście jestem takim dźwiękowym pedantem, że od razu usłyszałem ciche trzaski przy hamowaniu.
Najważniejsze żebyś regularnie sprawdzał dokręcenie kół, np co 2-3 tankowania. Szczególnie na przedniej osi, która raz ciągnie a raz hamuje.
Nie wymyślam, tylko piszę z doświadczenia - na szczęście jestem takim dźwiękowym pedantem, że od razu usłyszałem ciche trzaski przy hamowaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
jak się goowna zakłada to tak jest.ja jeżdżę od 7 lat na dystansach różnego rodzaju,i z centrowaniem i bez,przelotowe i przykręcane i jeszcze nigdy mi sie nic nigdy nie odkręciło.obecnie w golfie na tyle mam założone przelotowe 37mm a na przodzie przelotowe 25mm. trzeba też pamiętać żeby dobrze wyczyścić powierzchnię styku felgi z dystansem i dystansu z piastą.sporo ludzi tego nie robi i przez to tez puszczają śruby.mwx pisze:Każde dystanse zmniejszają bezpieczeństwo i pogarszają centrowanie koła.
jeśli dystans odpowiednio dobrany nie ma prawa zmienić centrowania koła.po to są kołnierze centrujące.do tego trzeba dobrać odpowiednio długie i z odpowiednim łbem śruby i dobrze dokręcić i nie ma prawa się coś odkręcić.owszem jeśli ktoś założy dystans bez centrowania i przykręci byle jak to później dzieją się cuda.
z firm które robią dystanse polecam DYSTOM.
śmiało zakładaj dystanse,poprawi to wygląd i nieco bezpieczeństwo bo poszerzysz rozstaw kół.w zakrętach auto będzie zachowywało się bardziej stabilnie.ja do swojej A6 też chcę założyć ale narazie muszę skołować odpowiednio szerokie koła.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Moje "goowna" wykonywał właśnie DYSTOM. Na wymiar, 2 razy, bo za pierwszym zrobili za małe (nie znają śrenicy piasty?).
Fajnie że w Twoim Golfie jest ok. A6 jest jednak nieco cięższe i mocniejsze.
Jak ktoś nie pucuje piast/felg/tarcz na błysk przed składaniem to niech się w ogóle nie chwyta za klucz do kół - nie zakładaj proszę, że jestem skończonym idiotą.
Centrowanie nie ma prawa być tak samo dobre jak bez dystansu. Masz 2x dość luźne pasowanie - pola tolerancji się sumują i masz koło gorzej wycentrowane. Cudów nie ma.
Trakcja jest lepsza na równym. Na nierównościach nie, bo zwiększasz ramię obciążając dodatkowo amortyzator i sprężyne (trzeba mieć utwardzone żeby na tym skorzystać)
Fajnie że w Twoim Golfie jest ok. A6 jest jednak nieco cięższe i mocniejsze.
Jak ktoś nie pucuje piast/felg/tarcz na błysk przed składaniem to niech się w ogóle nie chwyta za klucz do kół - nie zakładaj proszę, że jestem skończonym idiotą.
Centrowanie nie ma prawa być tak samo dobre jak bez dystansu. Masz 2x dość luźne pasowanie - pola tolerancji się sumują i masz koło gorzej wycentrowane. Cudów nie ma.
Trakcja jest lepsza na równym. Na nierównościach nie, bo zwiększasz ramię obciążając dodatkowo amortyzator i sprężyne (trzeba mieć utwardzone żeby na tym skorzystać)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
mwx, mój post nie odnosił sie konkretnie do ciebie tylko ogólnie pisałem.
oczywiście to dobrowolna decyzja czy ktoś założy dystans czy nie ale gdyby faktycznie były one niebezpieczne to nie były by używane w sporcie motorowym.
mwx, tak jeszcze z ciekawości zapytam jakie masz parametry felg i opon?? bo widać ze dość ładnie się to zgrało.
tu akurat bym polemizował bo w/g mnie najbardziej odpowiedzialne za odpowiednie wycentrowanie koła jest dobór odpowiednich śrub/nakrętek pod felgę oraz stan gniazd w feldze. Ale to moja teoria i nikt się z tym zgadzać nie musi.mwx pisze:Masz 2x dość luźne pasowanie - pola tolerancji się sumują i masz koło gorzej wycentrowane
oczywiście to dobrowolna decyzja czy ktoś założy dystans czy nie ale gdyby faktycznie były one niebezpieczne to nie były by używane w sporcie motorowym.
mwx, tak jeszcze z ciekawości zapytam jakie masz parametry felg i opon?? bo widać ze dość ładnie się to zgrało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
chyba w wiejskim tuningu -szczególnie te bez kołnierza centrującego
w sporcie wyczynowym zamawia się konkretną felgę - najczęściej odlewaną ciśnieniowo
(a nie grawitacyjnie jak 98% felg użytkowych) odkuwkę z określonymi parametrami i to co zamówisz to wyprodukują nawet bardzo nierypowe szerokości i ofsety w/g życzenia
okres oczekiwania ok 2 m-ce a cena możę przewyższyć wartość naszych c-5
nie musisz się wtedy obawiać o dziury i krawężniki
a przy większym uderzeniu najczęściej odpada od nadwozia całe koło z piastą i wachaczami
w sporcie wyczynowym zamawia się konkretną felgę - najczęściej odlewaną ciśnieniowo
(a nie grawitacyjnie jak 98% felg użytkowych) odkuwkę z określonymi parametrami i to co zamówisz to wyprodukują nawet bardzo nierypowe szerokości i ofsety w/g życzenia
okres oczekiwania ok 2 m-ce a cena możę przewyższyć wartość naszych c-5
nie musisz się wtedy obawiać o dziury i krawężniki
a przy większym uderzeniu najczęściej odpada od nadwozia całe koło z piastą i wachaczami
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
mwx- u Ciebie super wyszło z tymi dystansami. Jakbyś miał jeszcze jakieś foto to zapodaj bo chętnie oblukam jak się bryka prezentuje w takim wydaniu. Z racji tego ze masz felgi o identycznyhc parametrach jak moje to chyba też zakupie identyczne dystanse do swojej. Tylko zastanawiam sie nad jednym bo z przodu oponę mam 225 czy zasem nie będę potrzebował grubszego dystansa?mwx pisze:Felgi na zdjeciu to 18 8J ET43, z przodu dystans 13 z tyłu 17. Opona 18/40/235
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga