Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

4 komplet klocki + tarcze ! bicie na hamulcu !

Układ hamulcowy
IgorReggy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2015, 14:45
Lokalizacja: Polska

4 komplet klocki + tarcze ! bicie na hamulcu !

Post autor: IgorReggy » 04 sty 2015, 15:11

Witam wszystkich,

Panowie kupiłem w czerwcu 2014 swoja piękność.
Miałem od samego początku małe problemy ponieważ była lekko uderzona z lewej strony i złożona w ASO ale skody.

Model A6 C6
2007r 3.0 TDI 233 km Q
zimowa felga 16'
nowe opony zimowe

Prosił bym o konkretne odpowiedzi. Podobnych tematów już się naczytałem a konkretnych odpowiedzi nie było.

Mianowicie, we wrzesniu wymieniane zostały tylne ham w salonie.
Przyszedł czas i na przód jakieś 2 miesiące temu pojechałem do dobrego mechanika.
Wymienił mi na ate klocki + tarcze, po przejechaniu 3-4 tys km pojawiło się bicie na ham. na początku delikatne później już bałem się hamować z 100 km / h.
Wymienił na gwarancji kl + tar ( podobno były przegrzane ) , znowu to samo.
Postanowiliśmy zmienić na jakieś innej firmy ( nie pamiętam jakiej ) zrobiło się to samo tylko już po 2 tyś km.
No i ostatnio założyliśmy bosha no tu to po 1 tyś km.

Mam powoli dosyć tematu może coś wymyślicie !
Dodam że przy dwóch przypadkach dzień po założeniu tarcz wyjeżdżałem w trasę 700 km.
A ogólnie jeździłem jak emeryt ani razu nie miałem ostrego hamowania. !! Również nie byłem na myjni z rozgrzanymi tarczami. * tylko ręczne mycie.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 04 sty 2015, 19:09

miałem to samo w c 5 4 komplety markowych produktów wszystkir rekl uznane
wkur ......ny zamówiłem najtańsze chińskie tarcze o dumnej nazwie speed-maxx przyszły nacinane i nawiercane coś 210 zł kpl i najtańsze polskie klocki 45zł kpl . nie miałem złudzeń i nie spodziewałem się niczego dobrego myśle - zimę jakoś przelatam .
efekt zdumiewający 30 tyś km tarcze perfekcyjne klocki ok zero bicia
fadding dopiero za 2-3 hamowaniem z 200 szok niedowierzanie i rewelacja
gdybym wiedział co trafie kupił bym 2 kpl
te spedd maxy wtedy to była całkowita nowość z chin i myślę żę na pierszą dostawę się postarali

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 04 sty 2015, 22:16

Jeśli mechanik tego nie robił, na samym początku sprawdziłbym miernikiem zegarowym, czy piasty są ok.
Pozdrawiam...

IgorReggy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2015, 14:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: IgorReggy » 05 sty 2015, 14:28

Jak narazie mechanik nie sprawdzał piasty. Własnie oddałem ponownie do niego. Już też jest wkurzony. Zobaczymy co będzie się działo.

Jakieś inne pomysły co to może być ?

Jakiś wpływ ma 16' zimowa ? Niby na zime są dedykowane też 16 do tego modelu.

[ Dodano: 2015-01-05, 14:28 ]
enduro7 pisze:miałem to samo w c 5 4 komplety markowych produktów wszystkir rekl uznane
wkur ......ny zamówiłem najtańsze chińskie tarcze o dumnej nazwie speed-maxx przyszły nacinane i nawiercane coś 210 zł kpl i najtańsze polskie klocki 45zł kpl . nie miałem złudzeń i nie spodziewałem się niczego dobrego myśle - zimę jakoś przelatam .
efekt zdumiewający 30 tyś km tarcze perfekcyjne klocki ok zero bicia
fadding dopiero za 2-3 hamowaniem z 200 szok niedowierzanie i rewelacja
gdybym wiedział co trafie kupił bym 2 kpl
te spedd maxy wtedy to była całkowita nowość z chin i myślę żę na pierszą dostawę się postarali
Wiesz tarcze tarczami ale każda przynajmniej 20 k km powinny wytrzymać. Klocki co 20 mogę zmieniać ale nie tarcze. Tym bardziej że nie latam jak wariat i co chwile gaz hamulec gaz...

mario2560
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 05 lip 2014, 06:56
Lokalizacja: Suwałki / Białystok

Post autor: mario2560 » 05 sty 2015, 16:47

Może nieoczyszczone piasty przed montażem nowych tarcz, wbrew pozorom może to powodować krzywienie już po takich przebiegach jak robisz.
Poproś niech zmierzy tarcze czujnikiem zegarowym, być może coś jest krzywe.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 05 sty 2015, 18:07

do sprawdzenia osiowosc piast.

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 05 sty 2015, 19:02

Powodem krzywienia się tarcz może być krzywa piasta ale raczej nie obstawiałbym na to tylko na łożyska - wymień łożyska i będziesz miał po temacie .
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

IgorReggy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2015, 14:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: IgorReggy » 14 sty 2015, 14:22

Piasty proste. Czyste.
Wymienione cylinderki + przewody. Układ odpowietrzony....

Założony zestaw org z salonu ASO.

Tarcze po 300 km znowu się grzeją :/

Łożyska były wymienione w lipcu 2014 roku...
Jest możliwość że źle coś zrobili i teraz przez to wszytko się pier..... ? Łożyska wymieniali w ASO ale Skody bo tam kupiłem samochód.

Czy jest możliwość że od łożyska również samochód dziwnie się zachowuje po wyjściu z zakrętu mam dziwne wrażenie lekkich drgań samochodu ...
opisałem to zjawisko w innym poście ale jak na razie brak chętnych na odpowiedz.
Post :
Panowie mam pewien problem ze swoją A6 C6 3.0 tdi 233 Q skrzynia automat.


Wychodząc z zakrętu na trasie jadąc około 100-120 km/h lub więcej samochód wpada w wibrację. Mam wrażenie że cały samochód się trzęsie. Na miejscu pasażera jest to prawie nieodczuwalne za to u mnie mocniej.

Przetrzepali cały samochód, niby nie ma żadnych luzów. Zawieszenie też 80%-70% sprawności.
Felgi proste, nowe opony, zbieżność robiona.

Dodam że samochód dziwnie się zachowuje przy jeździe po mieście mam wrażenie jakby kierownica nie odbijała. Skręcam puszczam kierownicę ona trochę wraca o parę cm do środka i zwalnia. <nerwus>

Mechanik stawia na skrzynie biegów że coś w środku podobno jest co może powodować te drgania ale nie warto tego ruszać bo skrzynia jeszcze nie była robiona...
Ale jak jadę około 100 km / h i przerzuca na N to nadal występuje trzęsienie się auta.
Wiem wiem nie powinno się tak robić...




Może wy coś wymyślicie.

Może te dwie rzeczy są ze sobą połączone.
Znajdzie się ktoś kto doda coś od siebie .... ?
Dzięki z góry za odpowiedzi. !

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 19 sty 2015, 23:14

IgorReggy pisze:Piasty proste. Czyste.
Wymienione cylinderki + przewody. Układ odpowietrzony....

Założony zestaw org z salonu ASO.

Tarcze po 300 km znowu się grzeją :/

Łożyska były wymienione w lipcu 2014 roku...
Jest możliwość że źle coś zrobili i teraz przez to wszytko się pier..... ? Łożyska wymieniali w ASO ale Skody bo tam kupiłem samochód.

Czy jest możliwość że od łożyska również samochód dziwnie się zachowuje po wyjściu z zakrętu mam dziwne wrażenie lekkich drgań samochodu ...
opisałem to zjawisko w innym poście ale jak na razie brak chętnych na odpowiedz.
Post :
Panowie mam pewien problem ze swoją A6 C6 3.0 tdi 233 Q skrzynia automat.


Wychodząc z zakrętu na trasie jadąc około 100-120 km/h lub więcej samochód wpada w wibrację. Mam wrażenie że cały samochód się trzęsie. Na miejscu pasażera jest to prawie nieodczuwalne za to u mnie mocniej.

Przetrzepali cały samochód, niby nie ma żadnych luzów. Zawieszenie też 80%-70% sprawności.
Felgi proste, nowe opony, zbieżność robiona.

Dodam że samochód dziwnie się zachowuje przy jeździe po mieście mam wrażenie jakby kierownica nie odbijała. Skręcam puszczam kierownicę ona trochę wraca o parę cm do środka i zwalnia. <nerwus>

Mechanik stawia na skrzynie biegów że coś w środku podobno jest co może powodować te drgania ale nie warto tego ruszać bo skrzynia jeszcze nie była robiona...
Ale jak jadę około 100 km / h i przerzuca na N to nadal występuje trzęsienie się auta.
Wiem wiem nie powinno się tak robić...



Może wy coś wymyślicie.

Może te dwie rzeczy są ze sobą połączone.
Znajdzie się ktoś kto doda coś od siebie .... ?
Dzięki z góry za odpowiedzi. !

co to znaczy ze sie tarcze grzeja ??
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

syczylyjczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: Mazury

4 komplet klocki + tarcze ! bicie na hamulcu !

Post autor: syczylyjczyk » 21 sty 2015, 02:12

Witam.Tak sobie myślę ,rzuć okiem na przeguby i półosie .

Awatar użytkownika
kamilb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2013, 22:05
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: kamilb » 25 sty 2015, 14:41

No cóż,
w mojej A6 C6 jest to samo :(
z tym że aktualnie mam przebieg 75 tys km,
przy jakiś 60 zakładałem zimmermann sport + klocki ferrodo ds (po około 10tys zaczeły tarcze bić, gwarancja uwzględniona).
Po rozmowach z jakąś firmą zajmującą się tylko sprzedażą osprzętu hamulcowego doradzili że ferrodo ds to można sobie do forda założyć a nie jeśli jest ponad 300km i tak ciężkie auto jak A6. Kupiłem zimmermann sport + jakieś klocki HAWK performance - po 4 tys to samo tylko że narazie początki :/
fakt wolno nie jeżdzę ale chyba takie tarcze są od tego żeby czasem je wykorzystać :-)
jakieś pomysły ? :-(

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 26 sty 2015, 23:28

Panowie, a miał może ktos taki efekt ,ze jak nagrzeją się bardzo mocno tarcze to czuc ze bija ale jak przestygną to działają jak nowe???
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 27 sty 2015, 20:39

mxzibi pisze:Panowie, a miał może ktos taki efekt ,ze jak nagrzeją się bardzo mocno tarcze to czuc ze bija ale jak przestygną to działają jak nowe???
taki efekt nazywa się fadding i jest spowodowany ulatnianiem się gazów wytworzonych między klockiem i tarczą .częściowo pomaga zastosowanie tarcz nawiercanych i nacinanych

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 28 sty 2015, 17:11

aha czyli to nie krzywi się tarcza tylko gazy ulatniające się podczas hamowania na bardzo gorących tarczach??

Mam nawiercone tarcze Zimmermann ale klocki ate ( zwykłe) czy klocki mogą być czy je wymieniać ale na jakie ???
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

IgorReggy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2015, 14:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: IgorReggy » 06 lut 2015, 12:36

Mówicie o tarczach i klockach sportowych. Ale oryginalnie audi zakłada ate i jakoś to wszystko działa. Sportowe zestawy są przeznaczone do samochodów sportowych. Jeżeli dajesz buta do 150 zaraz zwalniasz do 50 albo 0 to wtedy one pomagają.

Przy normalnym użytkowaniu nie powinno tak się dziać.

U mnie po 3 wymianie kloców i tarcz + cylinderków i kabli ( znowu coś zaczęło się pier... ale kwestia była taka że od przegrzania i nieumiejętności nowego pracownika warsztatu który użył zbyt dużej ilości smaru do chyba prowadnic ... smar po prostu wyciekł na tarcze i podczas wyhamowywań wewnętrzny klocek uległ spaleniu.

Aktualnie po przeczyszczeniu wszystkiego i odpowietrzeniu porządnie całego układu samochód hamuje dobrze. !! Ale dam znać za jakieś 5 tysięcy km. :) \

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga