Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Spadająca temp silnika a spalanie

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 18 gru 2014, 17:25

metyoo pisze:Większa sprawność? W jakim sensie?
tomekkk1 pisze: Silnik masz niedogrzany więc czasy wtrysku są dłuższe, zatem wiecej pali.
Niedogrzany silnik zawsze więcej pali.
Tak się może mało zrozumiale wyraziłem, ale chodziło o to że (o ile system chłodzenia jest w danym silniku sprawny) ciepło jest stratą silnika i jak widać z porównania silników benzynowych i diesli o podobnej pojemności to silnik benzynowy nagrzewa się szybciej lecz spala więcej paliwa tzn. ma mniejszą sprawność.
W tym przypadku (o ile konstrukcyjnie te silniki PD i CR są podobne pomijając układ wtryskowy itp.) jeżeli w podobnych warunkach jeden spala 5l/100 km, a drugi 8 i do tego jest niedogrzany względem pierwszego to oznacza to że musi oddawać gdzieś część energii w postaci ciepła na ten przykład - ciągłe chłodzenie na wskutek awarii termostatu.
Gdyby w tym przypadku większe spalanie powodowała zła mieszanka (za bogata w paliwo), to prawdopodobnie silnik spalałby więcej paliwa, ale czas jego nagrzewania byłby "prawidłowy" i dodatkową stratą byłoby wyrzucanie części nie dopalonego paliwa przez wydech - troszkę by dymiło ;) ..... chyba że się mylę.

jkapitan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 gru 2014, 10:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jkapitan » 18 gru 2014, 17:44

Wstępnie jestem umówiony w serwisie w Opolu w nowym roku, co do temperatury silnika to słyszałem różne historie ale zwykły diesel turbo np. opel Insignia 2.0 160 koni przy temperaturze 0 stopni po 8 km miał około 90 stopni i spalanie poniżej 7 litrów, dokładnie taka sama trasa z rana i bardzo ale to bardzo delikatna jazda po wiejskich drogach. Nia ma problemów z temp no i ze spalaniem.

Pan w serwisie teorii temperatury bronił ale sam był zdziwiony spalaniem. Albo jedno albo drugie bo skoro auto spala a ledwo jedzie a temperatura niska to znaczy że te spalanie poszło w powietrze?
JK

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 18 gru 2014, 18:21

Niestety sprawa zużycia paliwa i nagrzewania się silnika jest dość trudna do udowodnienia serwisowi, któremu mało zależy klientach gwarancyjnych gdzie wiedzą że klient nie zostawi nawet złotówki za naprawę.
Ja bym starał się ich przekonać aby zostawić u nich auto na noc, a następnie rano z kierownikiem serwisu odbyć 15 minutową przejażdżkę - niech sam określi czy klient to jakiś upierdliwiec oczekujący cudów czy może faktycznie coś jednak jest nie tak i trzeba się pochylić nad problemem - a z tego co piszesz to problem jednak jest - 8 litrów/100km przy emeryckiej jeździe (nie urażając emerytów) oraz ledwo ciepły silnik.
Jeżeli trzeba mogę nagrać swoje poranne parametry z FISa i podrzucić Ci jako jakiś argument.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2014, 18:24

jkapitan pisze:Pan w serwisie teorii temperatury bronił ale sam był zdziwiony spalaniem
Ręce opadają.
Trzeba było powiedzieć mechanikowi, żeby zmienił profesję, skoro takie głupoty opowiada i wg. niego są prawidłowe.
Ewentualnie jeśli masz możliwości, przejedź się do niemcowni, tam nie powinni robić problemów.

bartek1351
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 lip 2012, 06:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartek1351 » 03 sty 2016, 09:25

ja jestem po wizycie w aso. U mnie jest silnik CGLC, zglosiłem problem niedogrzanego auta, zostały wymienione dwa termostaty jeden przy silniku i jakis drugi przy skrzyni biegow. Auto nadal ma problem z niedogrzanym silnikiem a ja jestem chudszy jakies 700zl za czesci i robocizne ASO, rece opadaja!

Wyjezdzam na obwodnice przestawiam skrzynie w tryb sport robie ok 7km auto ma 90stopni, wracam do miasta krece sie po miescie z predkosciami 50-70 km/h temp spada zaraz do 70 stopni albo i mniej :/ co z tym fantem zrobic? komus udalo sie to naprawic?

q2t6k58wh0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:31
Lokalizacja: Bystra

Post autor: q2t6k58wh0 » 03 sty 2016, 23:20

Taka juz natura tych silnikow. Kazdy ma ten problem gdy na dworze spada temp.

Kodzak33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 08 gru 2015, 13:38
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kodzak33 » 23 sty 2016, 21:32

Zawsze przy spokojnej jeździe tak będzie, te silniki mają bardzo wysoką sprawność tak samo jak w 2.0 tdi cr zjedź z temp. nawiewu na 16-18 stopni i zauważysz różnicę.

Jan B.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 sty 2016, 22:13
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Jan B. » 23 sty 2016, 22:28

Witam, to mój pierwszy post, a dotyczy problemu z niedogrzaniem silnika.
Mam dokładnie ten sam problem, po przejechaniu 200 km temperatura była na poziomie 60 stopni, odwiedziłem serwis i po 2 godzinach stwierdzono - termostat do wymiany. Dwa tygodnie czekania na termostat, tydzień na wizytę (będzie wymieniany 28.01). Samochód mam jeszcze na gwarancji, ale wcale mnie to nie pociesza, bo przy przebiegu poniżej 60 tys km to jest juz kolejny problem z tym pojazdem - jak nie klapka wlewu paliwa, to piski w układzie kierowniczym, to zacinający się ekran przy wysuwaniu... Pozdrawiam
P.s.
Po naprawie dam znać czy wszystko działa normalnie.

bartek1351
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 lip 2012, 06:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartek1351 » 23 sty 2016, 22:36

U mnie wymienione oba termostaty, odstawiam w srode na reklamacje.

Jan B.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 sty 2016, 22:13
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Jan B. » 30 sty 2016, 18:58

Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy i mam nadzieje, ze juz wyczerpałem limit usterek. Pzdr Janek.

Lisek1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 sty 2017, 18:05
Lokalizacja: Goniądz

Post autor: Lisek1980 » 09 lut 2017, 13:08

Hej. u mnie ten sam problem z niedogrzaniem jak u jkapitan. i u Bartka. (silnik 2.0 TDI 177 km)
Lipa jak ch....
mój pierwszy diesel i ostatni. wracam do LPG :)
A6 C7 avant 2.0 TDI CGLC 177 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga