Kontrolka zużytych klocków
Kontrolka zużytych klocków
Witam, Jakiś czas temu na FISie zapaliła mi się kontrolka zużytych okładzin klocków. Z tyłu faktycznie było ich już mało więc wczoraj wymieniłem na nowe. Wszystko poszło bez problemu, teraz hamulce są ok, ręczny również w porządku ale kontrolka dalej się zapala. Dziś sprawdziłem przednie koła i tu klocki są w bardzo dobrym stanie, nie ma też żadnych przetarć na czujnikach. Jak więc zlikwidować tą kontrolkę bo mnie bardzo denerwuje??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Samo zerknięcie nie wystarczy... .
Rozpinałeś wtyczki ? Zwierałeś piny w gniazdach przewodów idących do nadkola ? Dokładnie sprawdzałeś czy czasem żaden z przewodów nie jest przetarty ?
Jeżeli tak to w nadkolach masz kolejne wtyczki, które należało by sprawdzić.
enduro7
O ile mi wiadomo są dwie kontrolki jedna żółta (okładziny hamulców) i druga czerwona (niesprawność układu hamulcowego). Ta druga może świecić w przypadku małej ilości płynu hamulcowego.
Rozpinałeś wtyczki ? Zwierałeś piny w gniazdach przewodów idących do nadkola ? Dokładnie sprawdzałeś czy czasem żaden z przewodów nie jest przetarty ?
Jeżeli tak to w nadkolach masz kolejne wtyczki, które należało by sprawdzić.
enduro7
O ile mi wiadomo są dwie kontrolki jedna żółta (okładziny hamulców) i druga czerwona (niesprawność układu hamulcowego). Ta druga może świecić w przypadku małej ilości płynu hamulcowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Żółta jest od klocków, zresztą wyświetla się też prócz niej komunikat które klocki się kończą (w Twoim przypadku tył)
Często razem z nią zapala się czerwona kontrolka od niskiego poziomu płynu i na fisie wtedy jest komunikat o za niskim jego poziomie i konieczności zatrzymania auta i sprawdzenia jego poziomu.
Klocki w A6 C6 polifcie (nie wiem jak jest wcześniej, ale chyba tak samo), nie mają czujników i autko ocenia grubość klocków po wysunięciu tłoczka, czy jakoś tak.
Po wymianie na nowe, trzeba wprowadzić np. VCDS-em że się dokonało wymiany i chyba wprowadzić grubość nowych, wtedy komunikat zniknie.
Często razem z nią zapala się czerwona kontrolka od niskiego poziomu płynu i na fisie wtedy jest komunikat o za niskim jego poziomie i konieczności zatrzymania auta i sprawdzenia jego poziomu.
Klocki w A6 C6 polifcie (nie wiem jak jest wcześniej, ale chyba tak samo), nie mają czujników i autko ocenia grubość klocków po wysunięciu tłoczka, czy jakoś tak.
Po wymianie na nowe, trzeba wprowadzić np. VCDS-em że się dokonało wymiany i chyba wprowadzić grubość nowych, wtedy komunikat zniknie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Wymieniłem klocki z tyłu zgodnie z procedurą wymiany i przeprowadziłem test funkcjonowania hamulca i dalej świeci mi się na FIS-e Brake Pads
Korzystałem z http://www.vag-com.pl/?mod=site&id=10
Korzystałem z http://www.vag-com.pl/?mod=site&id=10
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Nie no zdaję sobie sprawę,że nie ma.0x4B25A pisze:Norbiak, z tyłu nie ma czujników w klockach... jeśli świeci Ci czujnik, to problem jest z przednimi klockami...
Wymieniłem z tyłu bo były zjechane i po wymianie przez pół minuty było ok, tzn zniknął komunikat. Po każdym odpaleniu przez krótki czas było ok. Dziś już się pojawia od razu i
teraz już jest permanętnie. Z przodu klocki są ok, ale czujników nie sprawdzałem.
To, że zewnętrzne klocki są lepsze, to nie znaczy, że od środka jest wszystko dobrze... sprawdziłeś te? Poza tym, wygląda na to, że może jakiś kabelek się urwał/uszkodził od czujników... ale z przodu... jeśli masz komunikat 'BRAKE PADS'...Norbiak pisze: Z przodu klocki są ok, ale czujników nie sprawdzałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
jutro sprawdzę, bo maja centymetr grubości, czyli praktycznie nowe. I dziwna sprawa że po wymianie tylnich na pól minuty komunikat znikał.0x4B25A pisze:To, że zewnętrzne klocki są lepsze, to nie znaczy, że od środka jest wszystko dobrze... sprawdziłeś te? Poza tym, wygląda na to, że może jakiś kabelek się urwał/uszkodził od czujników... ale z przodu... jeśli masz komunikat 'BRAKE PADS'...Norbiak pisze: Z przodu klocki są ok, ale czujników nie sprawdzałem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga