Cześć.
Problem na pewno wszystkim dobrze znany, a mianowicie smród palonego oleju który kapie sobie z głowicy na wydech. I niby wszystko by było wszystko O.K. auto u mechanika wymiana uszczelki pod pokrywą i co?? i po dwóch dniach znów smród.
Znów warsztat i panowie mi na to, iż nie to nie uszczelka pokrywy tylko olej się zbiera przy napinaczu i wycieka spod takiego półksiężyca.
Diagnoza-słabo uszczelniony napinacz i że trzeba zdjąć przód, rozrząd, wałki, napinacz - uszczelnić i poskładać koszt około 700 PLN. F**k.
Moje pytanie brzmi czy da się zdjąć napinacz bez zdejmowania rozrządu, podobno można ustawić wałki na punkty, i zdjąć wałek który jest napędzany łańcuszkiem z napinacza, a tego napędzanego rozrządem nie trzeba ruszać. Chciałbym tylko upewnić się czy aby nie szukają frajera by skroić trochę kasy, a jeśli by się dało tak tą operację przeprowadzić to dałbym sobie sam z tym radę, a ich bym wyśmiał i zmienił mechaników.
[ARJ 2.4 165 KM] Prawdopodobny wyciek z napinacza wałków gło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
- Lokalizacja: Łódź
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Ktoś ostatnio wrzucał taki link: http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... zelka.html jak widać rozrządu nie rozbierał
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Wymieniamy można powiedzieć 3 elementy:
1. uszczelkę pod pokrywą
2. półksiężyce od nastawnika wałka rozrządu (gąbka)
3. brok- zaślepka z tyłu silnika od strony grodzi
Najczęściej właśnie ludzie wymieniają tylko uszczelkę pod klawiaturą i myślą że to już po sprawie. A właśnie tym brokiem z tyłu silnika sączy się olej na kolektor wydechowy i bardzo ładnie się spala. Stąd ten smród i czasami jak kiedyś u mnie kłęby dymu.
Wymiany tych trzech rzeczy spokojnie można zrobić samemu w domu bez niczyjej pomocy.
Proponowałbym przed lub po złożeniu wszystkiego sprawdzić drożność wszystkich przewodów (odm) a w szczególności EŻEKTORA, gdyż jego niedrożność właśnie powoduje nieszczelności silnika. Gdzieś jest opisane jak sprawny powinien być drożny.
1. uszczelkę pod pokrywą
2. półksiężyce od nastawnika wałka rozrządu (gąbka)
3. brok- zaślepka z tyłu silnika od strony grodzi
Najczęściej właśnie ludzie wymieniają tylko uszczelkę pod klawiaturą i myślą że to już po sprawie. A właśnie tym brokiem z tyłu silnika sączy się olej na kolektor wydechowy i bardzo ładnie się spala. Stąd ten smród i czasami jak kiedyś u mnie kłęby dymu.
Wymiany tych trzech rzeczy spokojnie można zrobić samemu w domu bez niczyjej pomocy.
Proponowałbym przed lub po złożeniu wszystkiego sprawdzić drożność wszystkich przewodów (odm) a w szczególności EŻEKTORA, gdyż jego niedrożność właśnie powoduje nieszczelności silnika. Gdzieś jest opisane jak sprawny powinien być drożny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
dwa dni temu wymieniałem to u siebie. Jest ciasno ale wykonalne. Po prawej stronie ( pasażer ) zdemontuj sobie filtr powietrza i dostęp jest dużo lepszy. Ten półksiężyc to nie jest tak trudno wymienić, więcej problemu jest z tą metalową uszczelką pod nastawnik. Ale zanim wymienisz te pierdoły to koniecznie drożność wszystkich odm i ezektora sprawdź. Jest też gdzieś fotostory zrobine , możesz sprawdzić sobie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga