Witam wszystkich
jak w tytule padła mi wczoraj pneumatyka w A6 allroad 3.0 tdi.
Kilka dni temu miałem problem z utratą mocy i komputer pokazał mi błąd P1573 zawór elektromagnetyczny zawieszenia silnika lewy - przerwa. (nie mam pojęcia co to za elektrozawór..) nie wiem czy miało to związek z obecną awarią zawieszenia ale
podczas jazdy zaświeciła się żółta kontrolka od zawieszenia a następnie zielona oznaczająca obniżanie samochodu zaczęła mrygać i auto opadło praktycznie na asfalt. Bardzo powoli udało mi się wrócić do domu (z prześwitem ok 2 cm...). Po ok 2 godzinach zapaliłem auto i pneumatyka "częściowo zadziałała" - auto podniosło się do pozycji AUTO ale świeciła się żółta kontrolka od pneumatyki (zielona nie mrygała). Próbowałem sprawdzić czy będzie dźwigać allroda wyżej niż AUTO ale nie dało rady.
Dzisiaj odpaliłem auto i znowu zawieszenie zjechało na podłogę w garażu z tym że wyraźnie słyszałem jak syczało (uchodziło) powietrze w rejonie prawego przedniego koła.
Zdjąłem koło żeby posprawdzać przewody i poduchę i wszystko wydaje się być ok (oczywiście na tzw pierwszy rzut oka).
Czy ktoś z Was ma może pojęcie co mogło paść ??
Czy poducha będzie do wymiany???
Dodam jeszcze że właśnie w tym kole coś mi stuka na dużych nierównościach i podejżewam że może to być amortyzator (cała reszta drążków i łączników stoi sztywno)
Podejrzewam że bez podpięcia ponownie do kompa się nie obejdzie?...
Proszę o POMOC i Wasze podpowiedzi
A6 Allroal padła pneumatyka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2014, 10:18
- Lokalizacja: Starachowice
Witam, Panów czytających temat, potrzebuję pomocy, moje auto allroad c6 2007r przy zmianie kół zostało przez mechanika i niedopilnowanie ze strony mojej żony podniesione na lewarku bez przełączenia na funkcję podnośnika, wulkanizator podniósł od razu przednią oś (dwa koła na raz) po opuszczeniu auto przestało podnosić zawieszenie, zostało podłączone do ktsa ,który łączy się ze sterownikiem, i wszystkie błędy zostały skasowane teraz auto domaga się wprowadzenia ustawień początkowych, ale w momencie kiedy próbuje wprowadzić ustawienia początkowe wyskakuje informacja: nieoczekiwana odpowiedź ze strony sterownika co uniemożliwia dalszą procedurę, kompresor przy teście pracuje ale przez chwilę i rozłącza się temperatura pracy nie przekracza 50 st . rozdzielacz podaje powietrze na przewody ale miechy nie reagują( po zabiegu wulkanizatora i zdjęciu z lewarka przód był znacznie niżej od tyłu) po zdjęciu przewodów z rozdzielacza do zera opadł też tył, który teraz też nie reaguje. Kompresor załącza się tylko przez kts nie pracuje po uruchomieniu silnika, na stałe załączył się tryb podnośnika którego nie można wyłączyć przez mmi, nie ma żadnego innego trybu. Proszę o pomoc może ktoś wie o co chodzi co może być przyczyną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
źle od samego początku. nie trzeba było kombinować, a tym bardziej nic podpinać. twój samochód ma zabezpieczenie przy podniesieniu auta jeśli ty zapomnisz włączyć tryb podnośnika, auto włącza ten tryb automatycznie. potem tylko w mmi trzeba było tryb podnośnika wyłączyć bo został automatycznie włączony przy podniesieniu.
teraz to trzeba adaptację zrobić bo pewnie wskakuje błąd nastawów podstawowych, brak adaptacji. nie jestem przekonany czy KTS da radę to ogarnąć, znaczy nie przeprowadzi adaptacji prawidłowo, raczej VAS lub VCDS. trzeba jeszcze przeprowadzić test sprężarki i ciśnienia jakie ona wytwarza bo być może sprężarka nie daje odpowiedniego ciśnienia.
teraz to trzeba adaptację zrobić bo pewnie wskakuje błąd nastawów podstawowych, brak adaptacji. nie jestem przekonany czy KTS da radę to ogarnąć, znaczy nie przeprowadzi adaptacji prawidłowo, raczej VAS lub VCDS. trzeba jeszcze przeprowadzić test sprężarki i ciśnienia jakie ona wytwarza bo być może sprężarka nie daje odpowiedniego ciśnienia.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
dzięki za odp. mam vcds parametry sprężarki ok, po wielu próbach udało się przeprowadzić kalibrację i w mmi pojawiły się inne funkcje niż podnośnik niestety przy próbie przestawienia zawieszenie na allroad znowu zgubił ustawienia podstawowe i wyświetlił 2 błędy
01437
02646
po skasowaniu 2 błędu pierwszy nie daje się skasować bo dotyczy kalibracji samochód znowu nie chce się kalibrować podczas testu na kanale 1 po chwili znowu błąd i przerywa procedurę kalibracji. Może jakaś podpowiedź
01437
02646
po skasowaniu 2 błędu pierwszy nie daje się skasować bo dotyczy kalibracji samochód znowu nie chce się kalibrować podczas testu na kanale 1 po chwili znowu błąd i przerywa procedurę kalibracji. Może jakaś podpowiedź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 13:26
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: malopolska
zrobiles kalibracje bez zapisania ustawien
[ Dodano: 2015-01-02, 19:21 ]
Channel 05 (confirmation)
[Read]
If all measured values are correct, enter "new value" of 1.
[Test]
[Save]
cała adaptacja powinna tak wygladac
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html
[ Dodano: 2015-01-02, 19:21 ]
Channel 05 (confirmation)
[Read]
If all measured values are correct, enter "new value" of 1.
[Test]
[Save]
cała adaptacja powinna tak wygladac
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html
[ BDW 2.4 177 KM] Koszt wymiany rozrządu Audi A6 C6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga