Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 28 paź 2013, 10:56

0x4B25A pisze:
pama pisze:Nie pamietam, co jest na korku wpisane
Mineral only ;|
jedno z drugim jest mieszalne ( wg G004, ktore zastapilo G002)

Uzupelnilem i probelmow jak kolega nie doswiadczylem <luzik>

kanar14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 lis 2013, 20:59
Lokalizacja: Syców

Post autor: kanar14 » 15 sty 2014, 22:11

Panowie, a co powiecie o płynie FEBI 08972



Jest mineralny i barwa też się zgadza. :)

Dodam, że szukam oleju do Audi A6 C6 2007r.
W moim zbiorniczku znajduje się płyn koloru żółtego. :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014, 23:43 przez kanar14, łącznie zmieniany 1 raz.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 lut 2014, 21:42

Witam,
u siebie też muszę zmienić płyn i tak trochę z własnego doświadczenia + wyczytane na forach dochodzę do wniosku.

1. Szara nakrętka u mnie z olejem "g 002 000" to płyn mineralny
2. CASTROL CHF spełnia normę g 002 000, ale niestety to płyn pełnosyntetyczny i niestety takie syntetyki wciska ASO co jest BÂŁęDEM! CHF 11S też spełnia ta normę ale nie jest mineralnym płynem.
3. Odpowiednikiem płynu g 002 000 jest płyn febi 6162
4. Najciekawsze takim samym płynem jak ten febi jest np. TOTAL LHM czy CASTROL LHM plus, COMMA LHM1L i one kosztują ok 25 zł za litr i wg. opinii wielu osób jest to najlepszy wybór.
Jak wiadomo Francuzi od dawna stosują te płyny w układach zawieszenia. Jest to dokładnie płyn jakiego szukamy czyli zielony i mineralny.
Podobno dłużej utrzymuje swoje właściwości, dłużej utrzymuje kolor, jest tańszy i chyba bardziej poszukiwany, jeśli wierzyć w charakterystykę tych płynów to mają wyższą temperaturę pracy przez co na pewno są trwalsze.

Czekam na Wasze opinie.


edit.
U siebie na 99% mam zalany nie zielony, a jednak czerwony pompa jest cichutka i wszystko działa jak należy. Ja auto mam od pół roku, a poprzedni właściciel miał 3 lata.
Dobre opinie zbiera płyn do wspomagania STP (jest przezroczysty) który jest mieszany ze wszystkimi, podobno wielu pomógł na wyjące pompy i problemy ze wspomaganiem i dłużej nie zmieniał barwy (nie przypalał się).
Koledzy w forum a4 czy bmw dolewali go do siebie i było wszystko ok.
Sam dolewałem w poprzednim aucie volvo s60, a przy audi zalałem jego wczoraj ok. 60-80ml. płyn był trochę poniżej minimum.

Jak wygooglować i poczytać po specach od regeneracji maglownic to:

"*WAÂŻNE! 2. Wymienić zielony płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej np. ATF II DEXTRONE. Zdecydowanie odradzamy płyny FEBI."
"*Z naszego doświadczenia wynika, że nie zastosowanie się do punktu 2 i 3 skutkuje tym, że po 7-8 miesiącach od regeneracji listwa wygląda
tak jak na 5 zdjęciu od góry. Ponowna regeneracja nie zawsze jest możliwa...
Wymiana płynu z zielonego na czerwony jest bezpieczna dla pompy wspomagania."
" Dając 2-letnią gwarancję wymagamy jedynie byś użył oleju przeznaczonego do układu wspomagania, bez względu na kolor."

Wydaje się mi że kilka przypadków kiedy pompa zaczynała wyć po wymianie płynu, ma się tak samo jak przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej. Wielu wymienia i jest ok, a czasem skrzynia pada po wymianie. Nie ma reguły na to co się stanie.
Może nie bez znaczenia ASO zaleca wymianę z mineralnego na syntetyk? Tak jak castrol CHF spełnia ta normę?
Może nie bez powodu zmienili płyny? To właśnie od zielonego podobno bardziej koroduje maglownica? opinia warsztatów regenerujących je.

cyt. kolegę firol z audiklubu:
"1.Wymieniacie od razu plyn w ukladzie jezeli tylko zobaczycie, ze ma kolor czerwony:
- wiekszosc pomp wspomagania i maglownic grupy VAG jest zasilana olejem mineralnym (kolor zielony), zamiennik FEBI 6162.
- ale odpowiednikiem jest takze HIPOL ATF II D (olej mineralny i na dodatek koloru czerwonego)
- VW wycofal dotychczasowy olej G002000 (zielony mineralny) zastepujac go G00400
2. A teraz troche prawdy:
- olej mineralny FEBI (zielony) jest nic nie warty, tak samo jest z oryginalnym VW
- powoduja one korozje listwy maglownicy, nawet 2 lub 3 letnie maglownice sa bardzo skorodowane wewnatrz, posiadaja
wrecz duze ubytki i wzery, nastepuje powolne wycieranie prowadnic teflonowych i uszczelniaczy gumowych w listwie
- listwa ma zabezpieczenie antykorozyjne w postaci cienkiej warstwy chromu (jest ono nieodporne na dzialanie mineralnego
oleju np. FEBI.
- przepracowany i lekko gestniejacy plyn wraz z mikro opilkami chromu tworzy sam w sobie juz uszczelniacz, ktory osadza sie w zimmeringach
3. Po plukaniu i wymianie plynu:
- w krotkim okresie zaczynaja pojawiac sie wycieki i problem gotowy
4. Do uzupelniania plynu mozna stosowac np. PRESTONE lub STP (olej bezbarwny)
- jest to olej mieszalny ktory mozna dolewac do mineralnych i syntetycznych
5. Jak zapewne wiecie, wszystkie maglownice po regeneracji sa zalewane czerwonym np. Mobil ATF 220, wrecz zabronione jest uzywanie zielonego mineralnego VW lub FEBI pod grozba utraty gwarancji.
6. Jak juz chcecie plukac i wymieniac plyn, to do plukania najlepiej uzyc BOXOL, mozna na nim nawet jezdzic.
- ktos zaraz stwierdzi ze to do Stara lub Ursusa.
- dobierajac olej kierowac sie jego normami.
P.S.Wywody na podstawie przeprowadzonych regeneracji"

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 25 lut 2014, 10:02

Ja u siebie zalałem specyfik taki jak na zdjęciu. Ponoć oryginał. Wspomaganie chodzi super.

Obrazek

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 13 sie 2014, 09:56

Odświeżę temat i też trochę namieszam.

Ja mam zalany u siebie Febi 14738,żółty syntetyk.
Taki olej pokazuje specyfikacja i 2 osoby mi to potwierdziły,jeżdżę na takim od stycznia i wszystko śmiga.Muszę dziś trochę dolać i stąd moje dochodzenie jaki mam olej.
ASO twierdzi,że od zawsze był zalewany tylko zielony...i G004000 któy sprzedają jest mieszalny .
Nie wiem jak w innych miastach,ale w Łodzi nie kumaci są sprzedawcy w ASO,jak @ tylko etka i to co tam jest napisane , nic więcej.A może tylko ja na takich trafiam za każdym razem gdy jadę albo do nich dzwonię.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

Awatar użytkownika
kerad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 24 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kerad » 13 sie 2014, 12:55

U mnie, przy wizycie w ASO w razie potrzeby dolewany jest olej hydrauliczny G004000M2.

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 13 sie 2014, 19:59

a co powiecie o MOBIL ATF 220 premium czerwony ??

U mnie byl juz jakis brazowy, prawie czarny i pojechalem do fachowca zeby zrobil porzadek, wzialem ze soba 2L Febi 6162 na wyplukanie i zalanie.

Po spuszczeniu starego, wypłukaniu i zalaniu 6162 zaczelo strasznie wyć i mechanik stwierdzil ze ten febi bedzie nieodpowiedni, wypuścił jeszcze raz wszystko i zalał tym Mobilem i jak reka odjął.

Co sadzicie ? Dobry wybór ? na zbiorniku mam napisane only mineral g002000 korek zielony

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 13 sie 2014, 20:46

Lechoooo skoro już się tak "bawisz" w wymiany spróbuj tego co ja.
Miałem opróżniony cały układ i został zalany Febi 14738 żółty syntetyk.
Dzisiaj robiłem dolewkę 150ml i muszę obserwować gdzie i w jakim czasie znika nic nie wyje i nie piszczy,sprawdzałem przy zawracaniu,wczoraj jeszcze zawył z powodu niskiego stanu.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

utasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2014, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: utasz » 20 lis 2014, 22:20

witam
odrazu napisze ze jestem posiadaczem vw paska 1,8t 2000r
zalogowalem sie na to forum szukajac pomocy bo nie znalazlem a temat jest odpowiedni do tego
mianowicie zrobilem regeneracje pompy i magla gosc od pompy powiedzial zeby zalac do niej olej mineralny i polecil febi zielony z tego co tu wyczytalem to jest 6162.
teraz pytanie drugie mam dwie butelki oryginalnego vw G004000M2 z tego co tu doczytalem byl on kiedys olejem mineralnm a teraz zostal zmieniony
czy moge wlac ten olej czy polecacie cos innego niektorzy pisza tu o mobil atf 220
prosze o pomoc bo auto wisi na podnosniku a ja nie wiam co robic

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 21 lis 2014, 16:34

utasz, lej zielony febi albo ten g400 z ASO, te pompy lubią te płyny, wszędzie mi to mówiono i póki co się nie zawiodłem,

utasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2014, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: utasz » 21 lis 2014, 18:32

michal_bst ale to syntetyk ten z vw a tam wyraznie napisane ze mineralny ma byc
teraz to juz sam nie wiem co lac mechanik mi mowi znowu zeby zalac tego atf elf g3 ze jest ponoc lepszy od febi

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 21 lis 2014, 18:38

utasz, właśnie jeśli chodzi o zamienniki to ma być tylko i wyłącznie zielony febi mineralny, a oryginalny ma być ten z ASO. Ale jest szansa na to, że się mogę mylić. W sumie to te dwa polecali mi w warsztacie, polecali mi na szrocie i tam gdzie regenerowałem pompę wspomagania.

Może ktoś z forum się wypowie jeszcze.

utasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2014, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: utasz » 21 lis 2014, 18:45

z tego co wyczytalem na nacie i tu na forum oryginalny vw 0004 jest syntetykiem teraz, kiedyś chyba do roku 2007 byl mineralnym i mial oznaczenie 0002 wiec jezeli jest syntetykiem to po mojemu odpada.
to jaki kolor ma olej to raczej nie ma znaczenia chodzi o jego wlasciwosci i parametry, obydwa febi sa zielone 6161 syntetyk i 6162 mineral natomiast wyczytalem ze te oleje nie sa takie rewelacyjne dlatego niektorzy odradzaja ich lanie i mowia zeby zalac np elfa g3 lub mobila 220.
i teraz czekam az ktos sie wypowie na ten temat.

Awatar użytkownika
krispl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krispl » 23 lis 2014, 19:49

Ludzie przestańcie wprowadzać ferment.
Jak masz na korku G002000 to kupuj albo w ASO G004000 albo jego zamiennik czyli Febi 6161 !!

Mały OffTop: To że jakiś olej był mineralny a ASO wprowadziło syntetyk zamiast niego to trzeba się tego stosować a nie wracać do minerałów. Nie porównujcie układu wspomagania do silnika gdzie zamiana minerału na syntetyk może skończyć się remontem - choć nie musi !

utasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2014, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: utasz » 24 lis 2014, 11:20

to jeszcze przytoczę jedną rzecz która znalazłem szukajac kogos od zregenerowania magla

nie wiem czy moge wkleic link najwyzej mod usunie

http://allegro.pl/przekladnia-kierownic ... 75759.html

prosze przeczytac info na koncu po prawej stronie

chyba gosc jest troche kumaty skoro zajmuje sie regeneracja i sam sobie by nie strzelał w kolano i udzielal 24 miesiecznej gwarancji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga