Tip tronic -obawiac sie najgorszego ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 lip 2013, 19:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tip tronic -obawiac sie najgorszego ?
Witam serdecznie. Jestem pewien ze gdzies byl omawiany moj problem ale niestety nie moge znalezc.
Kupujac auto mialem nadzieje stac sie szczesliwym posiadaczem a6 2.4 bez gazu TIP TRONIC. Nastepnego dnia po kupnie dojezdzajac gwaltownie do samochodu stojącego przede mna i hamujac wyczulem jak by biegi "wypadly". Tzn chcac ruszyc od razu po zatrzymaniu, ubroty rosly a samochod chwile stal po czym przy ok 3000obr/min zlapal bieg i wyrwal z kopyta. Podobny objaw wypadania biegow jest przy ostrym pokonywaniu luku ( np na rondzie, dodaje gazu w zakrecie, obroty rosna a auto nie przyspiesza). Teraz moje pytanie czy jest szansa ze to "tylko" sterowanie szwankuje czy raczej koszyk sprzegla do wymiany ? Poza tym jak jest zimny to przeciaga 1, 2 i 3 bieg. Jedyny blad w skrzyni jaki wyskakuje to blad czujnika pedalu hamulca. Prosze o pomoc lub przekierowanie do odpowiedniego dzialu...
Kupujac auto mialem nadzieje stac sie szczesliwym posiadaczem a6 2.4 bez gazu TIP TRONIC. Nastepnego dnia po kupnie dojezdzajac gwaltownie do samochodu stojącego przede mna i hamujac wyczulem jak by biegi "wypadly". Tzn chcac ruszyc od razu po zatrzymaniu, ubroty rosly a samochod chwile stal po czym przy ok 3000obr/min zlapal bieg i wyrwal z kopyta. Podobny objaw wypadania biegow jest przy ostrym pokonywaniu luku ( np na rondzie, dodaje gazu w zakrecie, obroty rosna a auto nie przyspiesza). Teraz moje pytanie czy jest szansa ze to "tylko" sterowanie szwankuje czy raczej koszyk sprzegla do wymiany ? Poza tym jak jest zimny to przeciaga 1, 2 i 3 bieg. Jedyny blad w skrzyni jaki wyskakuje to blad czujnika pedalu hamulca. Prosze o pomoc lub przekierowanie do odpowiedniego dzialu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 lip 2013, 19:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nie ma okazji, chyba ze kupujesz z mysla o samodzielnej naprawie, ale wtedy musisz wiedziec co w trawie piszczy.koszyk1946 pisze:Testowalem na zimnym. Od poczatku byly objawy typu ze wypadal bieg przy gwaltownym hamowaniu ale sprzedajacy zapewnial ze to jakis czujnik. Kupiony okazyjnie wiec cos musi byc do zrobienia, tylko pyt jak bardzo kosztowne.
Coz, zaczalbym od sprawdzenia poziomu oleju….
hmmm mozesz tez przeprowadzic inny test - rozpedzasz sie do jakiejs predkosci np. 80-100km, wciskasz gwaltownie hamulec na 1-2 sekundy i gaz w podloge… opisz rezultat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 lip 2013, 19:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Sprawdz poziom oleju, jego kolor, zobacz czy na misce masz duzo opilkow.koszyk1946 pisze:Samochod rozpedzilem, gwaltownie przyhamowalem i but w podloge. Ladnie przyspieszyl, bez zajakniecia.
[ Dodano: 2014-11-02, 19:43 ]
Moze to byc problem ze sterowaniem ? A moze ten czujnik pedału hamulca, wysprzegla biegi i dlatego sie tak dzieje Prosze o pomoc. Jest coraz gorzej....
Mozesz rozebrac i wyczyscic cale sterowanie……. i w tym momencie zaczyna sie pisanie ksiazki o tym co nalezaloby sprawdzic / zrobic;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 lip 2013, 19:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 lip 2013, 19:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Najpierw sprawdz poziom oleju o czy mowie Ci od przynajmniej tygodnia i podejrzewam ze w 90% on jest odpowiedzialny za Twoje problemy (masz za niski stan i jak gwaltownie skrecasz to ssak zasysa powietrze, co skutkuje rozlaczeniem hydrauliki, po chwili pompa zasysa olej i zalaczeniem hydrauliki).koszyk1946 pisze:Przyspieszalem z butem w podlodze ok w pt bedzie sprawdzone. A moze to byc kosz sprzeglowy ?
Kosz moze byc - bardziej nieszczelnosc tloka - ale wtedy mialbys to zawsze, nie mowie ze jest sprawny, ale nie mowie tez ze jest uszkodzony. Nie wiedzac niczego cokolwiek by nie powiedzeic to jest wrozenie z opilkow.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga