Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.2 FSI] Ogranicznik obrotów na biegu jałowym?

Silniki benzynowe
DERIC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 21 mar 2010, 17:33
Lokalizacja: Poznań

[A6 C6 3.2 FSI] Ogranicznik obrotów na biegu jałowym?

Post autor: DERIC » 24 cze 2010, 14:00

Witam :) Mam takie pytanko (pewnie się wygłupię, ale wolę sprawdzić). Otóż podczas postoju na biegu P lub N w moim Tipie, nie mogę przygazować więcej niż do 4 tys obr. - jakby system odcinał. Podczas jazdy jest wszysko ok - kręci do czerwonego pola. Chciałem tylko sprawdzić czy to jest normalne, i co ma na celu - np. ochronę skrzyni?

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 24 cze 2010, 22:53

Ten typ tak ma (2.4 również), przy manualnej skrzyni też kręci do 4 tyś.

DERIC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 21 mar 2010, 17:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DERIC » 25 cze 2010, 08:15

Dzięki za wyjaśnienie :) Czy ktoś wie, czemu to służy????

Tomas

Post autor: Tomas » 27 cze 2010, 00:56

Sluzy ochronie silnika ,po co ci palowac na jalowym do 7 tys :mrgreen:

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 27 cze 2010, 09:27

tak jak napisał Tomas - rozkręcanie silnika do maksymalnych obrotów bez jego obciążenia powoduje wzrost sił bezwładnościowych na tłoki i odcięcie zapłonu ma temu zapobiegać.

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 03 lip 2010, 23:26

shogan
dzięki za info ;-) bo sam się zastanawiałem czemu tak jest :-P Myślałem że to się ma do tego że skrzynia jest automat.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 04 lip 2010, 13:23

Sam zadawałem podobne pytanie przed kupnem swojej:) Nigdy wcześniej się nie spotkałem z czymś takim, wszystkie kręciły do odcięcia przy 6-6,5tys. (benzyny). Poza tym przy manualu (u Ciebie nie przejdzie) zawsze możesz tłumaczyć, że masz auto wyścigowe i właśnie uruchomiłeś "procedurę startową", aby maksymalnie wykorzystać możliwości silnika przy starcie :lol:
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

t_rex_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 lis 2009, 08:00
Lokalizacja: W-wa

re

Post autor: t_rex_ » 23 lip 2010, 22:39

u mnie to samo a nawet nie wiedziałem :)

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 29 lip 2010, 17:38

shogun pisze:Sam zadawałem podobne pytanie przed kupnem swojej:) Nigdy wcześniej się nie spotkałem z czymś takim, wszystkie kręciły do odcięcia przy 6-6,5tys. (benzyny). Poza tym przy manualu (u Ciebie nie przejdzie) zawsze możesz tłumaczyć, że masz auto wyścigowe i właśnie uruchomiłeś "procedurę startową", aby maksymalnie wykorzystać możliwości silnika przy starcie :lol:
MEGA LOL :)

U mnie w serwisie wytłumaczyli ze to przy kontroli spalin jest potrzebne aby móc zmierzyć adekwatnie CO2
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Awatar użytkownika
sir KENnY XVIII
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 314
Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: sir KENnY XVIII » 29 lip 2010, 22:12

a w mojej A6 kreci na maxa bez problemow na N i na P ale jezdzilem A8 zarowno 4.2 jak i 3.2 i bylo to ograniczenie do 4 tys... ciekawe czemu moja kreci?

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 30 lip 2010, 09:30

Z tego co wiem, to nie jest wskazane dodawanie gazu jak skrzynie masz w pozycji P
sir KENnY XVIII pisze:ciekawe czemu moja kreci?
Może to jest jakaś blokada, i idzie ją ściągnąć ;-)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

zulw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2013, 08:22
Lokalizacja: Charleroi (Belgia)

Post autor: zulw » 29 paź 2014, 21:09

Witam
mam podobny problem z a6 2.0 163 konie kreci mi na jalowym tylko do 2500 obrotow jak jade wszystko gra czy to tez normalne ?!
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga