Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

zapalajace sie kontrolki trakcji i abs

Układ hamulcowy
carlitos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2011, 23:03
Lokalizacja: radom

zapalajace sie kontrolki trakcji i abs

Post autor: carlitos » 25 paź 2014, 22:31

Witam. Mam nastepujacy problem, przeszukalem forum i nie znalazlem podobnego tematu. Mam a6 c5 silnik 1.9 tdi o kodzie AJM. Chwile po odpaleniu zapalaja sie kontrolki trakcji i ABS, z samochodem nic sie nie dzieje, jedzie normalnie, nie majac tylko kontroli trakcji i ABS. Gaszac silnik i odpalajac ponownie kontrolki juz sie nie pala. Dodam jeszcze ciekawostke, ze sytuacja ta wystepuje wylacznie gdy temperatury powietrza spadaja ponizej osmiu, szesciu stopni. Latem nigdy ten problem nia wystepuje, auto mam juz ponad trzy lata i jest ciagle tak samo. po komputerem pojawia sie blad drugiego cylindra, nie pamietam dokladnie, bo juz dawno sprawdzalem,. Srawdzalem wszystkie polaczenia elektryczne, rowniez kostki na PD. Po za palacymi kontrolkami i brakiem abs i esp auto jast normalne, silnik rowno pracuje, nic nie dymi, ladnie przyspiesza. Pozdrawiam :>

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 paź 2014, 23:11

Sprawdz błędy we wszystkich modułach , możliwe że będziesz miał błędy związane z utratą komunikacji z ABS/ESP zapisane np. w liczniku .Jeżeli tak jest to oznacza padający moduł ABS/ESP co jest częstą usterką w A6 C5.
AUDI - Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 paź 2014, 23:13

A jakie błędy pokazuj sterownik ABS/ESP?


Akumulator i ładowanie sprawne?

carlitos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2011, 23:03
Lokalizacja: radom

Post autor: carlitos » 26 paź 2014, 10:46

Dzisiaj go podlacze i wrzuce na forum kody bledow

[ Dodano: 2014-10-26, 10:46 ]
Witam, oto bledy:
17672- PD UNIT INJECTOR CYLINDER 2 (N241) Regulation Range Exceeded
oraz
18265- lLoad Signal: Error Message From ECU

Zrobilem jeszce podglad na korekty na pd i po odpaleniu na zimnym silniku korekta na drugim cylindrze wychodzi z normy i ma wartosc ok 3mg/str. Ta sytuacja trwa chwile i po jakiejs minucie korekty na wszystkich pd osiagaja wartosci plus minus od 0,0 do 0,5.
Kasujac pojawiajace sie bledy przed odpaleniem, nie pojawily sie ponownie po odpaleniu dzis. Dodam, ze auto ma chip wykonany za granica, nic o nim nie wiem, poza tym, ze nie podkreca turbiny, co bylo sprawdzone w ASO VW w Radomiu. Wykonany jest przez dolaczenie do kostki wtryskow na glowicy silnika.
Dodam, ze auto oprocz tych zapalajacych sie kontrolek nie wykazuje zadnych wad.
Pozdrawiam

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 26 paź 2014, 15:03

Takie objawy daje uszkodzony drucik w sterowniku abs. Przerabiałem to już dwa razy koszt naprawy ok 250zł.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 26 paź 2014, 15:14

Znów podajesz błędy sterownika silnika , masz sprawdzić błędy w ABS/ESP oraz innych modułach . Chyba że nie występują to sorki .
AUDI - Przewaga dzięki technice

carlitos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2011, 23:03
Lokalizacja: radom

Post autor: carlitos » 26 paź 2014, 17:15

No wlasnie kolego inne bledy nie wystepuja, tylko te dwa. To jak to mozna samemu naprawic?

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 26 paź 2014, 17:22

Spróbuj sprawdzić błędy wtedy gdy występują czyli w momencie gdy świeci się kontrolka ABS/ESP wtedy na pewno pojawią się błędy i ustalisz coś więcej. Dodatkowo tak jak było pisane powyżej sprawdz ładowanie oraz zrób test akumulatora . Duży spadek napięcia również może przyczynić się do takich usterek ( kontrolek).
AUDI - Przewaga dzięki technice

carlitos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2011, 23:03
Lokalizacja: radom

Post autor: carlitos » 26 paź 2014, 22:19

Z akumulatorem raczej nie ma problemow, bo jest nowy, zreszta problem z tymi bledami bede mial juz trzecia zime, wiec zly akumulator juz by dawno padl. Ladowanie na poziomie 14,6V (odczyt z Vag-a) a takze to samo potwierdza wskaznik w aucie. Bledy wystepuja zawsze te same, co podalem na poczatku tego postu i powstaja tylko w okreslonych warunkach atmosferycznych, czyli niskie temperatury. Jedno co jeszcze zauwazylem, to moment zapalenia sie kontrolek nieznacznie zmienia prace silnika(lekkie wachniecie obrotow wyczuwalne na aucie, bo po obrotomierzu to nic nie widac).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 paź 2014, 22:32

14,6V to chyba górna granica ładowania - sprawdź miernikiem ;)

Pytałem się o akumulator i altek bo ABS z reguły jest najbardziej czułym układem na spadki napięcia - po odpaleniu na zimnym grzeją świece żarowe jeszcze przez jakiś czas , a także często grzałki dogrzewające płyn chłodzący albo dodatkowa nagrzewnica w desce co obciąża cały układ zasilania prądem

carlitos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2011, 23:03
Lokalizacja: radom

Post autor: carlitos » 27 paź 2014, 20:17

Swiece grzeja przy tych temperaturach(2-4 stopnie) jakies 30- 45 sekund po rozruchu, co widac na woltomierzu na desce rozdzielczej, jest jeszcze podgrzewacz powietrza dzialajacy po wlaczeniu nawiewu na przednia szybe. Ladowanie sprzwdzalem juz po odlaczeniu tych odbiornikow. Jutro sprawdze jaka jest dokladnie wartosc ladowania, przy obciazeniu swiecami.

[ Dodano: 2014-10-27, 20:17 ]
Witam, oto wartosci ladowania, wydaja mi sie ok: zaraz po odpaleniu 14,2V jak wylacza sie swiece, 14,4V a dalej to wahania od 13,6 do 14,5V w zaleznosci od zalaczonych odbiornikow, razem( swiatla, dmuchawa na przednia szybe, itp). ceikawostka, dzisiaj po pracy kontrolki nie zapalily sie, bylo cieplej samochod stal wsloncu przez caly dzien. Tak czy inaczej pojawienie sie tych bledow jest scisle zwiazane z temperatura zewnetrzna ( potwierdzone prawie trzyletnimi obserwacjami )

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 01 lis 2014, 19:33

podłącze się do tematu , u mnie natomiast te dwie kontrolki zapalają si e od czasu do czasu w czasie jazdy. Po wyłączeniu i włączeniu silnika jest ok do następnego razu.
Co jest?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2014, 22:24

zadzwońmy do wróżbity Macieja albo spójrzmy w szklaną kulę <rotfl>


Sprawdź błędy jakie są zapamiętane w sterowniku ABS/ESP ;)

sash997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:14
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sash997 » 01 lis 2014, 23:12

jeśli to pompa 8e0 614 111 AH to bardzo prawdopodobne że świruje sterownik,te pompy sie strasznie walą :)
pomoc w sprawie pieców webasto

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Do Pitro

Post autor: P@weł » 02 lis 2014, 11:33

Do Pitera
U mnie to ustąpiło po zmianie opon. Dodam że miałem z tyłu opony innej firmy i nieco bardziej zużyte.
Jeżeli masz opony jednakowe i jednakowo zużyte to proponuję sprawdź ciśnienie.
U znajomego w Seacie z powodu zbyt nieskiego ciśnienia w jednym kole zapalał sie błąd ABS-u gdy na prostym odcinku drogi przekraczał 120 km/h.
Gdzieć czytałem że systemy porównują obroty kół, porównują , przeliczają i jeżeli w wyniku wychodzi im że któreś koło odstaje to wtedy wywalają błąd.
Koło niedopompowane ma mniejszą w czasie jazdy zachowuje się tak jakby miało mniejszą średnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga