Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] Cieknie z przewodów paliwowych

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

[ ACK 2.8 193 KM] Cieknie z przewodów paliwowych

Post autor: rtk » 24 paź 2014, 18:28

Witam!
Od nie dawna jestem użytkownikiem forum ponieważ od niedawna mam audi a6:D
Niestety zaczęły się pierwsze problemy.
Podczas wymiany opon na zimowe zauważyłem że cieknie z przewodów paliwowych benzynka (sztywne przewody na mocowaniach) Nowe w serwisie prawie 1000 zł .
W związku z powyższym pytanie.
Czy ktoś próbował sztukować przewody, czy jest jakaś alternatywa.
Czy są przewody z innych modeli które pasowały by do mojego audi, czy szukać konkretnie pod ten model?
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły z góry dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 paź 2014, 22:17

Nie wiem co masz na myśli "na mocowaniach", ale na rynku jest dość różnych rodzajów przewodów (na metry) paliwowych, żeby dopasować do Twojego auta. Odmierzasz ile potrzebujesz, kupujesz i przekładasz. Połączenia stosujesz najlepiej na opaskach zaciskowych <okok> Chyba że chcesz mieć jak ori to niestety tylko kosztowne ASO <uoee>
Lektor.

Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rtk » 25 paź 2014, 08:29

Dzięki i o to mi chodziło. Pewien mechanik mi ściemę walnął, że w tym przypadku tylko ori...


Jest możliwe, że przez cieknące przewody samochód zaraz po odpaleniu gaśnie i a za drugim razem odpala jak gdyby nigdy nic?
w ciągu ostatniej doby miałem taką sytuacje kilka razy...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 25 paź 2014, 11:45

rtk pisze:Jest możliwe, że przez cieknące przewody samochód zaraz po odpaleniu gaśnie i a za drugim razem odpala jak gdyby nigdy nic?
Może być taka możliwość. Układ się zapowietrza. Po nabiciu ciśnienia znika. Spróbuj kilkukrotnie załączyć pompę (przekręcasz do pozycji zapłon i wyłączasz). Jak nadal będzie wsytępować problem to raczej stawiałbym na któryś z czujników temperatury.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 25 paź 2014, 12:12

rtk, ja poradzilem tak :) viewtopic.php?t=46709 wiem wiem ze to diesel ale moze cos pomoze <okok>
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rtk » 25 paź 2014, 18:04

Kupiłem przewód chyba identyczny jak w przypadku Jareckiego plus kilkanaście opasek i wymieniam wszystkie 3 przewody na całej długości od baku do silnika. Sam tego nie zrobię z braku czasu- audi podstawione już u taniego mechanika, w poniedziałek do odbioru. Mam nadzieje że zamknę się w 200 zł z robocizną.

Z tym odpalaniem to sprawdzę czy się poprawiło jak wyjadę od mechanika jak nie to będę dalej szukał przyczyn
dzięki

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 paź 2014, 19:38

w/g mnie to bardzo ryzykowne rozwiązanie na opaski w układzie jest ok 5 bar w starych układach gaznikowych lub pojedyńczym wtrysku tak tam ciś dochodzi do 2 bar.
daj auto do gazownika i niech zastosuje miedz i połączenia gwintowane

Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rtk » 25 paź 2014, 19:59

Wydaje mi się że ciśnienie jest w granicach 3 bar ale trudno na ten temat znaleźć informację.

Można dać podwójnie albo nawet potrójnie opaski. A żeby wykluczyć zsunięcie przewodu moim zdaniem wystarczy dobre mocowanie do podwozia zaraz za opaskami i tak też z mechanikiem uzgodniłem ale jak zrobi to zobaczę po weekendzie. Gdzieś na innych forach znalazłem podobny temat i takie właśnie rozwiązania dają radę. Pojeżdżę i zobaczę jeśli będzie coś nie tak to napiszę.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 paź 2014, 22:47

ok 4.5 powyżęj 2500 obr/1 min ok3.5 bar na wolnych taka jest charakterystyka podćiśnieniowego regulatora ciś paliwa po zgaszeniu silnika przez 60 min nie ma prawa spaść poniżęj 3 bar

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 paź 2014, 13:43

enduro7 pisze:ok 4.5 powyżęj 2500 obr/1 min ok3.5 bar na wolnych taka jest charakterystyka podćiśnieniowego regulatora ciś paliwa po zgaszeniu silnika przez 60 min nie ma prawa spaść poniżęj 3 bar
Dokładnie tak jest, a przynajmniej powinno być <okok>

Ale jakiś czas temu wymienialiśmy z kolegą, można powiedzieć że w pośpiechu ;) w jego ACK, zastosowaliśmy dość mocne opaski, nawet nie wiem skąd je przytaszczył, i tak jak pisze wyżej Michał mocowaliśmy je (wężyki) dodatkowo do podwozia. Nie mogę teraz odżałować że nie zrobiłem fotki. Kolega jeździ do Francji i nic się nie dzieje.
Lektor.

Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rtk » 29 paź 2014, 20:32

Samochód w poniedziałek odebrany od mechanika:
Do dzisiaj zrobione jakieś 300 km w tym krótka trasa z dwiema pakami na liczniku.
Wynik testu pozytywny:D nic się nie dzieje.

ogólnie wydałem na części i mechanika 200 zł
przewodu dużo zostało (kupiłem z dużym zapasem)
Gdybym dobrze wymierzył to koszt części wyniósłby około 70 zł, mechanik- 60 zl;
Za przewody w serwisie Audi trzeba dać 990 zł czekać dwa tygodnie i płacić za robotę.
a zaoszczędzone 1000 zł wydam na poprawki lakiernicze :D
Dzięki za podpowiedzi.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 paź 2014, 20:59

dużo mam do czynienia z przewodami sprężonego ćiś ok 6 bar i wiem żę na dłuższą metę to nie zdaje egzaminu materiał pod opaską siada i pojawiają się przecieki dlatego sceptycznie podchodzę do tego sposobu tym bardziej żę to paliwo a nie powietrze .dlatego proponowałem zastosować przwody i końcówki skręcane od lpg

Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rtk » 29 paź 2014, 21:40

Jak coś będzie nie tak to wtedy zamienię na te od lpg. W tym przypadku trochę przeważył czas i koszt realizacji.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 paź 2014, 21:51

rtk, obserwuj i za jakiś czas napisz co się dzieje z przewodami <okok>


Pozdro :)
Lektor.

silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: silnor3ki » 21 lut 2015, 11:23

Hejka,
Czytam sobie różne fora bo mam problem z odpalaniem po postoju, przy okazji podejrzewam też zapowietrzający się układ paliwa (przerdzewiałe przewody).
Tak na przyszłość napiszę tylko jakby ktoś miał pomysła wymiany na przewody LPG - też tak chciałem zrobić i dowiedziałem się, że przewody miedziane nie mogą być z benzyną !
Ewentualnie diesel tak. Ale benzyna wchodzi w reakcje z miedzią i po jakimś czasie jest lipa bo ponoć do wtrysków i całej reszty układu paliwowego dostaje się to co jest efektem reakcji paliwa i miedzi.

Ja chcę wymienić na węże paliwowe gumowe i opaski. Od 4 lat mam tak w jednym miejscu naprawiony przewód bo mi przerdzewiało i od tego czasu nie uciekła ani kropla z tego łączenia, za to teraz pora na całe przewody bo już zeżarło je wszędzie na całej długości :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga