Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Objawy padniętej przegubu wewnętrznego pytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

[ MULTI] Objawy padniętej przegubu wewnętrznego pytanie

Post autor: slawek3000 » 23 wrz 2014, 21:05

Witam mam pytanie jakie są objawy padniętego przegubu wewnętrznego ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 wrz 2014, 21:23

Pykanie przy jeździe na wprost, bicie kierownicy. Wejdź pod auto i zobacz czy osłona jest cała. Przy okazji jak będziesz pod autkiem złap za półoś i zobacz czy nie ma luzów góra/dół.
motostacja - części samochodowe.

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 23 wrz 2014, 21:43

a może szarpać autem ?
mam taki objaw że przy ruszaniu poszarpuje i tak od 1200 obr do 1800 tak wygląda to tak np 1400 obrotów i jest pyk i 1600 wraca do 1400 i znowu pyk 1600 i czuć szarpnięciem auta już nie mam pojęcia co to może być podłączałem kompa i zero błędów na skrzyni i silniku

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 wrz 2014, 22:07

Nie wiem jak to dokładnie jest, ale często ludzie mają problemy ze skrzyniami, a w VAG-u zero błędów - pewnie dlatego, że VAG złapie błąd który wystąpi w elektronice, a jak coś jest mechanicznie uszkodzone to już nie <mysli> Aby nie naciągać się na koszty to wejdź najpierw pod auto i sprawdź osłonę przegubu wewnętrznego i tak jak wcześniej Ci napisałam weź złap za półośkę sprawdź luzy - jeśli jest luz gór/dół to masz winowajcę zamieszania, jeśli nie to chyba czeka Cie wizyta w serwisie ASB <mysli>

Co do szarpania autem to niech się wypowiedzą bardziej obeznani, ale to bardziej jakieś uszkodzenie skrzyni niż przegubu wewnętrznego. Jak pada konwerter i delikatnie się przyspiesza na 3 biegu w podanych przez Ciebie zakresach obrotowych to telepie strasznie.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 wrz 2014, 22:20

Tez bym stawiał na skrzynie bo ostatnio miałem okazję się przejechać 2.4 z multi z padniętymi przegubami wewnętrznymi które pukały przy jeździe na wprost i puszczaniu gazu kiedy zaczynało się hamowanie silnikiem.

Natomiast rozumiem że silnik , zapłon , i wszystko jest ok?

Pytam bo skrzynia mi lekko szarpała przy ruszaniu i czuć było wyraźnie kiedy sprzęgło łapie - potem się okazało że sonda padła , ezektor zapchany , przepustnica zasyfiona itd. - po zrobieniu auto i skrzynia chodzą jak marzenie. Nawet kolega który naprawia multi ( Bart-S ) stwierdził że widać że nie zawsze skrzynia jest przyczyną i jest ona czuła na wszelkie niesprawności silnika , bo komputer skrzyni czeka prawdopodobnie na odpowiednie dane momemtu przy danych obrotach itd. itp.

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 23 wrz 2014, 23:01

tak silnik i zapłon jest ok . nie wiem jak u was ale u mnie bardzo szybko przerzuca na 6 bieg przy prędkości 70 km /h mam pierwszy raz multitronik . przed godziną zrobiłem test wyjść na silniku Vagiem wyszło mi że wszędzie mam zwarcie do masy co to jest .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 wrz 2014, 23:17

Tak bardzo szybko jest już ta "wirtualna" szóstka to normalne , ekonomia po prostu.

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 25 wrz 2014, 20:24

To ok z tą szóstką bo to naprawdę ekonomia bo spalanie spada i to dużo . a te zwarcie do masy na testach wyjscia na silniku ?

[ Dodano: 2014-09-25, 20:24 ]
panowie olej do skrzyni ATF mówi wam to coś

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 25 wrz 2014, 20:57

DO multi olej CVT ja już pozbyłem się multi i mam manual ale jazda z multi jest piękna :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 wrz 2014, 22:49

Cytat z innego forum
olej wymienia się tutaj co 50/60tyś km. W tym celu używamy tylko i wyłącznie oleju ATF o specyfikacji, którą przewiduje producent - fabryczne oznaczenie G 052 180 A2.

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 25 wrz 2014, 23:07

dzięki kolego za odpowiedz

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 26 wrz 2014, 10:53

Tak olej ATF CVT do bezstopniowych skrzyń

fr4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2012, 16:00
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: fr4n » 30 wrz 2014, 12:18

bendzji pisze:Tez bym stawiał na skrzynie bo ostatnio miałem okazję się przejechać 2.4 z multi z padniętymi przegubami wewnętrznymi które pukały przy jeździe na wprost i puszczaniu gazu kiedy zaczynało się hamowanie silnikiem.
Trochę tak nie do końca, przeguby okazały się sprawne i w super stanie. Okazało się, że w skrzyni skończył się łańcuch który ślizgał się na kołach podczas hamowania i przyspieszania. Po jego rozszczepieniu rozpadł się jak puzle. Nie opłacało się tego robić, kupiłem drgugą skrzynie w okazyjnej cenie wymieniłem pakiet tarczek do jazdy w przód i chodzi jak marzenie tak jak u Ciebie - tak jak wspominałem chce jeździć takim automatem hehe

Busiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 wrz 2014, 19:49
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Busiu » 01 paź 2014, 19:07

bendzji pisze:Cytat z innego forum
olej wymienia się tutaj co 50/60tyś km. W tym celu używamy tylko i wyłącznie oleju ATF o specyfikacji, którą przewiduje producent - fabryczne oznaczenie G 052 180 A2.
Czy to prawda, że fabrycznie zalewają Febim?
Czeka mnie wymiana, w ZG w jednym z zakładów udzielono mi takiej informacji opierając się właśnie o ten numer. Sopa zalewa skrzynie Castrolem. Na forum większość zaleca ORI. Problem w tym, że cena za litr zabija.
Jakie są wasze spostrzeżenia użytkownicy Multi?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 paź 2014, 21:51

Kolega z Wrześni który naprawia Multitroniki ( nick na forum Bart-S ) twierdzi że powinno się zalewać tylko ori ( nie wiadomo nadal kto robi dla Vaga ten olej więc tridno coś polecić z zamienników ) - skontaktuj się z nim on ma dobrą cenę za wymianę oleju i na olej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga