Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDW 2.4 177 KM] Wymiana wadliwego rozrządu, zaworów i popy

Silniki benzynowe
likols
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2013, 19:02
Lokalizacja: lubsko

[ BDW 2.4 177 KM] Wymiana wadliwego rozrządu, zaworów i popy

Post autor: likols » 13 wrz 2014, 11:00

Ignorowałem krótkie klekotanie po porannym starcie silnika, no i mam za swoje.
Auto jezdziło normalnie, choć czasem wyłączał się któryś cylinder.
Zdarzało się że katalizator rozgrzewał się do czerwoności, paląc kable.
VAG sugerował usterki cewek lub elektroniki.
Mechanicy obwiniali też instalkę LPG
Trwało to ponad rok.

Do wymiany głowica i winowajca - napinacz łańcucha rozrządu.
Ktoś dobrze opisał temat, cytuje:

Wszystkie audi widlaste po 2004r. mają wadliwe obydwa górne napinacze rozrządu.
Bez względu czy to jest benzyna czy diesel, V6 czy V8 (rozrządy są bardzo podobne i znajdują się z tyłu silnika). Wadliwe są plastikowe okleiny tych napinaczy po których ślizgają się łańcuchy. Te okleiny to takie małe paski plastiku naklejone na wierzch napinacza one mają dostawać na wierzch olej i dawać ślizg łańcuchowi.
Przyczyny ich uszkodzenia są dwie. Po pierwsze paski plastiku są zbyt słabo przytwierdzone do elementu metalowego a na dodatek za cienkie co powoduje że ślizgający się po nich łańcuch w końcu odrywa je od napinacza i mieli. Łańcuch skacze i jest problem. Druga przyczyna to Longlife czyli interwał wymiany oleju w serwisie Audi co 30 tys. km. Powoduje to że stary olej przy tak długim czasie pracy nie smaruje już dokładnie tych pasków (film olejowy jest zbyt cienki) i nie daje dobrego ślizgu łańcuchom co przyspiesza zerwanie plastikowej okleiny. Często ta okleina przed zerwaniem pęka i odrywa się po kawałku. Stary olej powoduje też, że samo napinanie się napinaczy z czasem przestaje być efektywne co powoduje, że nie napięty łańcuch tłucze się o ślizgi i obudowę. Dolny napinacz i ślizgi są w miarę ok. Pierwsze zawsze poddają się dwa napinacze górne. Chyba po 2008r. Audi poprawiło ten błąd i górne napinacze mają porządne grube paski, które nie tylko są przyklejone ale też przytwierdzone na zatrzaski, tak że ciężko je uszkodzić. Ponadto poprawili też dolny napinacz i ślizgi.
Niestety każdego kto ma taki silnik przed 2008r. prędzej czy później czeka wymiana rozrządu. Teoretycznie da się ją przeprowadzić poprawnie bez wyjmowania silnika, ale w praktyce jest to bardzo trudne. Czytałem, że doświadczony warsztat potrafi to zrobić. Ale z drugiej strony jeżeli warsztat jest doświadczony to zaleci wyjąć silnik i zrobić naprawę porządnie. Potrzebne są do tego specjalistyczne blokady typowo do tych silników. Komplet rozrządu (z tego co pamiętam 3 napinacze, 3 ślizgi, i 4 łańcuchy + różne uszczelki) dostępny jest tylko w serwisie i kosztuje obecnie ok 3 tys. zł. Na plus jest to, że nowe części są już poprawione i pozbawione wad. Dodatkowo zalecam wymianę oleju nie jak pisze książka co 30 tyś ale co 12 tys.
Audi zaprojektowało te nowe rozrządy w silnikach widlastych jako niewymienne i mające wytrzymać do końca żywota samochodu. Dlatego umieściło je z tyłu, że nie przewidziało ich wymiany. Faktem jest, że po wymianie rozrządu na nowy, z poprawionymi napinaczami, i częstej wymianie oleju nie zdarzają się już jego awarie.

U mnie tłok górnego napinacza zaciął się zupełnie, pozostawiając luzny łańcuch.
Ten z łatwością przeskoczył.
Potem "posypały" się zawory ssące, od strony kierowcy.

Każdy napotkany mechanik odradzał naprawę mojego silnika.
Używany silnik to koszt około 7 tys. :(

Jednak mimo zapewnień sprzedawcy zawsze będzie to "kot w worku", a w dodatku z tymi samymi, starymi napinaczami.

Głowicę używaną dostałem od znajomego za "flaszkę" wezmę z niej tylko zawory ssące i popychacze.
Napinacze w niemieckim ASO kosztują 170 euro za sztukę, uszczelka 30 euro. Wymienić trzeba obie strony wiec około 370 euro.

Mechanik wyciągnie i włoży naprawiony już silnik za 700zl :)

Mam go już na palecie w swoim garażu.

Co o tym wszystkim sądzicie ?
Czy ktoś już robił takie rzeczy ?
Potrzebuje tez książkę serwisowa do ustawienia wałków i momenty dokręcenia śrub.
Jeśli ktoś ma link, to bardzo proszę :) Obrazek

[ Dodano: 2014-09-13, 11:00 ]
Nikt nie chce pomóc? Panowie nie ma co się bać. Głowica już zdjęta. Wszystkie zaworki ssące lekko krzywe. Będę wymieniał same zawory i popychacze z innej głowicy.
Kupiłem już
blokady wałków i wału

Nie mogę tylko znalezć informacji, jakiej siły użyć do dokręcenia śrub.
Może ktoś ma książkę ???
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2014, 10:42 przez likols, łącznie zmieniany 1 raz.

3siek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eindhoven

Post autor: 3siek » 13 wrz 2014, 19:55

Przed montażem wskazówki serwisowe:
-Wymienić śruby mocujące głowicę silnika.
-Podczas prac montażowych wymieniać nakrętki samozabezpieczające i śruby.
-Wymienić śruby, dokręcane o kąt obrotu, jak również pierścienie uszczelniające i uszczelki.
-W przypadku naprawy głowicy silnika i bloku silnika usunąć ostrożnie pozostałości uszczelki. Zwrócić uwagę, aby nie powstały żadne długie rysy ani zadrapania.
Starannie usunąć opiłki i resztki pozostałe po szlifowaniu.
-W otworach na śruby mocujące głowicę silnika w bloku silnika nie może znajdować się olej ani płyn chłodzący.
-Nową uszczelkę głowicy silnika wyjąć z opakowania dopiero bezpośrednio przed montażem.
- Z uszczelką obchodzić się niezwykle ostrożnie. Uszkodzenia warstwy silikonowej i powierzchni rowkowanych prowadzą do nieszczelności.
-Nałożyć uszczelkę głowicy silnika na tuleje pasowane. Oznaczenie „góra (oben)“ lub numer części muszą być zwrócone w kierunku głowicy silnika.
-Przy montażu zregenerowanej głowicy silnika z zamontowanymi wałkami rozrządu, naoliwić po montażu powierzchnie współpracujące między popychaczami rolkowymi a krzywkami wałka rozrządu.
-Cokoły z tworzywa sztucznego chroniące otwarte zawory można usunąć dopiero bezpośrednio przed nałożeniem głowicy silnika.
-W przypadku wymiany głowicy silnika lub uszczelki głowicy silnika należy wymienić płyn chłodzący i olej silnikowy.
- Po zakończeniu prac przy układzie rozrządu, obrócić ręcznie wał korbowy silnika o co najmniej 2 obroty, w celu upewnienia się że przy rozruchu nie dojdzie do zetknięcia się żadnego zaworu z tłokami.
-Przed osadzeniem głowicy silnika ustawić wał korbowy i wałki rozrządu w położeniu GZP, w tym celu zamontować na obu głowicach silnika blokadę wałków rozrządu -T40070- i dokręcić momentem 20 Nm.

- Włożyć nowe śruby mocujące głowicę silnika i dokręcić je mocno ręką.
- Dokręcić głowicę silnika w 3 etapach w następującej kolejności dokręcania:
1. Dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 40 Nm.
2. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).
3. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).

(źródło - ELSA silnik BDW)

Reszta śrub 9Nm. (Podaj e-mail na priv to podeślę to Ci całość).

likols
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2013, 19:02
Lokalizacja: lubsko

Witam. Dzięki za odpowiedz.

Post autor: likols » 14 wrz 2014, 11:18

Z podesłanego materiału zaskoczeniem jest dla mnie konieczność zakupu nowych śrub oraz sposób ich dokręcania.
Kiedyś wystarczyło dokręcić tylko z pewną siłą :)
Nie wiem teraz, czy najpierw dokręcić wszystkie dynamometrycznym, a potem kolejno każdą po ćwiartce obrotu x2.
Czy wszystkie te czynności za jednym razem na każdą śrubę? :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 wrz 2014, 11:27

mechanikiem nie jest ale na logikę najpierw wszystkie według kolejności 40 nm potem wszystkie o 90 stopni itd. - a nie jedną na raz

likols
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2013, 19:02
Lokalizacja: lubsko

ciag dalszy

Post autor: likols » 23 wrz 2014, 22:09

Też tak myślałem, lecz kierować się logiką jest bardzo niebezpiecznie :)
3siek coś nic nie dostałem na priva :(
Znalazłem niezłą instrukcje montażu napinaczy z USA
Całkiem podobna przygoda do mojej, a do tego ze szczęśliwym zakończeniem :)

Kliknij

Faktycznie tłoczki napinaczy maja jakieś zapadki wewnątrz i raz się wysuwają, a raz nie.
Nawet te nowe, które kupiłem oryginalne.
Mam obawy ze się to badziewie znowu zablokuje.
Audiki A6 C6 bardzo się lubią popsuć, a materiału o naprawach wcale nie można znalezć.
Po 3 tygodniach przerwy jestem na etapie docierania zaworów.
Potem biorę się do składania wszystkiego w całość :|
Obrazek

3siek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eindhoven

Post autor: 3siek » 29 wrz 2014, 19:50

likols pisze:3siek coś nic nie dostałem na priva
nie sprawdzaj priva , tylko e-mail jaki mi podałeś.

likols
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2013, 19:02
Lokalizacja: lubsko

Post autor: likols » 03 lis 2014, 19:32

Po długiej przerwie, jestem z powrotem. Łączne 3 wieczory kręcenia śrub za mną. Silnik złożony do kupy. Zabawne są wyniki śledztwa. Bowiem winę legendarnych FELERNYCH NAPINACZY ponosi centymetrowy filterek. Jego krucha siatka wpada centralnie do tłoczka napinającego rozrząd. W starszych rocznikach C6 zrobiony z plastiku i bardzo delikatny. Nowy jest metalowy o rzadszych oczkach. Taka drobnostka, a rozwala silniki. Obrazek
To jest stary filterek. Już zaczynał gubić kawałki. Choć nie zablokował jeszcze napinacza. Zrobił to jego blizniak z drugiej strony silnika.
Obrazek
Ten jest nowy, już poprawiony przez Audi. Pewnie zrobiliby akcje serwisową, gdyby nie konieczność wyjmowania silnika do jego wymiany Obrazek

[ Dodano: 2014-11-03, 19:32 ]
Obrazek

<lol> <lol> <lol>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lis 2014, 20:56

likols, gratuluję wytrwałości <brawo>

likols
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2013, 19:02
Lokalizacja: lubsko

Post autor: likols » 28 lut 2015, 20:42

To była czysta przyjemność. Małomiasteczkowi mechanicy nie dawali szans na złożenie tego z powrotem do kupy ;) Przejechałem dopiero tysiąc km bo ciągle mnie nie ma. Autko sprawuje się dobrze. Dzięki wszystkim za pomoc. W szczególności "3siek" <okok>
Pozdrawiam forum <rotfl>

5intel5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2013, 20:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5intel5 » 05 maja 2015, 10:59

3siek, witam w moim a6 c6 2,4 BDW wypadają zaplony na jednym z cylindrów. Albo pierścienie tłokowe albo hydraulik od zaworu sie zaciąl. Ale żeby zdjąć głowice to muszę zablokować rozrząd i walki. Moje pytanie jak to zrobić ?

Pozdrawiam :)
Pawko

blazej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:40
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Odolanów

Post autor: blazej25 » 05 maja 2015, 20:21

Potrzebne są blokady rozrządu do silnika BDW.

KiVi747
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 kwie 2015, 11:34
Lokalizacja: niedzwiedz wlkp

Post autor: KiVi747 » 10 cze 2015, 22:23

Witam Szanownych Klubowiczów :) Likols mógł byś konkretniej sprecyzować ten stukot? Od niedawna zalewaczem odczuwać minimalne drgania(wibracje) w kabinie kierowcy. Po otwarciu maski i długich oględzinach zauważyłem, że jedna głowica ma większe drgania od drugiej po przyłożeniu ucha i głębszemu wsłuchaniu słychać wyróżniający się metaliczny stukot. Po wizycie u diagnosty na komputerze wykazało tylko błąd czujnika stukowego po wykasowania ów błędu silnik przestał palić na kopa, zapala dopiero po 3 bądź 4 przekręceniu kluczyka :| Nie wiem jak będzie z próba gdy będzie zimny sprawdzę rano <stres> Auto posiada 120tys przebiegu, potwierdzonym po nr VIN. Nie wiem czy szykować się na najgorsze... Pozdrawiam

Dawid6971
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:40
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Dawid6971 » 13 paź 2015, 20:44

Witam, jest ktoś w stanie wrzucić instrukcje jak wymienić rozrząd w silniku BDW i na co zwrócić uwagę ?
Prosiłbym jeszcze o wrzucenie dokładnych zdjęć blokad do tego rozrządu :)

Pozdrawiam,
Dawid

mirmek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 cze 2014, 09:32
Lokalizacja: banff

Post autor: mirmek » 10 gru 2015, 20:12

witam klubowiczow nieszczesnego audi c6 :[ niestety jestem posiadaczem,nieszczesnym posiadaczem tegosz auta,mialem dokladnie takie same objawy jak panowie opisujecie na forum,poranne metaliczne stuki,najpierw jedna strona po roku druga strona i po pul roku znowu lewa strona,a pytanie dlaczego ?????otusz jesli ktos kupuje napinacze uwarzajcie i sprawdzcie filterek,w magazynach sprzedajacych tego typu rzeczy zalegaja jeszcze stare,nie poprawione napinacze i poprostu pozbywaja sie tego i to mnie spotkalo, :[ ,teraz kupilem caly komplet rozrzadu ,cztery napinacze i cztery lancuchy,i rurznily sie filterki w gornych napinaczach no i napinacz od pompy oleju tez jest zupelnie zmieniony,a co do gornych napinaczy,nowe maja rzadszy filterek,stery jest bardzo gesty ,chodzi mi o ta siatke filterka,i po wymianie oleju cisnienie zwieksza sie i ten nieszczesny filterek rozrywa i kawalki tegorz filterka morzna znalesdz w rurznych czesciach silnika ale najpierw wpada do tloczka napinacza i blokuje go no i logiczne tloczek nie pracuje to nie napina lancucha,ja wymienilem caly rozrzad u siebie zrobilem to sam mozna powiedziec w stodole hehehe <figielek> i smiga ,jak mi sie uda to wstawie kilka fotek tu ,nic ciekawego tylko roboty durzo,gdzies na forum czytalem ze tego silnika po rozlorzeniu nie da sie zlorzyc hehe,nic prostrzego,nie ma sie czego bac ten silnik jest prosty do naprawy pod warunkiem ze ma sie czym silnik wyjac bo jest ciezkawy,ja wyciagalem wuzkiem widlowym <rotfl> jesli ktos potrzebuje pomocy chetnie podpowiem ,ja oczywiscie zdjelem obie glowice zeby dotrzec zawory byly w strasznym stanie przeciekaly wszystkie,uszczelniacze na zaworach tez wymienione ,a dlaczego?????dlatego ze bral olej ,czytalem na forum dlaczego mam czarne zakopcone sadza koncowki tlumnika,odpowiedz znalazlem hehe umyc je,,,,,,,bral mi olej niby nie duzo,miescil sie w normie fabrycznej ,a jednak za duzo i zawory sie zniszczyly ale jeszcze nadawaly sie do dotarcia,to chyba by bylo na tyle ,pozdrawiam .

[ Dodano: 2015-12-10, 19:12 ]
apropo,,,,,do wymiany gurnych napinaczy nie trzeba wyciagac silnik,mozna to zrobic bez wyciagania i wcale nie jest to trudne ,nie dajcie sie nabic w butelke mechanikom bo mnie tez chcieli nabic ale sie nie dalelem,wiadomo wyjecie silnika to podwujne koszty naprawy,a napinacze gurne oba to jest szesc godzin pracy,,,,moze i przesadzilem <figielek>

dziadson1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 09 sty 2014, 09:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: dziadson1 » 18 lut 2016, 17:26

ile teraz trzeba zapłacić za komplet rozrządu w 2.4 poza aso?
Czy jeżeli go wymienię to już spokój na 200tyś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga