A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
Tak jak pisze bendzji - VAG Eeprom Programmer 1.19g.
Jeśli ten program nie rusza Twojego licznika, to pewnie masz Jaeger'a. Z VDO nie ma problemu.
Co do samego licznika, to musiałbyś zmienić tarczę obrotomierza i wsad do Diesla. Popatrz, czy nie ma liczników do Twojego silnika:
4B0919880G
4B0919880X
4B0919881
4B0919881X
Uważaj na niektóre wsady, bo mają zmienioną kolejność bitów, przez co potencjalnie mogą "ubić" licznik. Na wszelki wypadek, nie próbowałem wgrywać takiego EEPROM'u do swojego licznika ze względu na brak programatora pod ręką.
Jeśli ten program nie rusza Twojego licznika, to pewnie masz Jaeger'a. Z VDO nie ma problemu.
Co do samego licznika, to musiałbyś zmienić tarczę obrotomierza i wsad do Diesla. Popatrz, czy nie ma liczników do Twojego silnika:
4B0919880G
4B0919880X
4B0919881
4B0919881X
Uważaj na niektóre wsady, bo mają zmienioną kolejność bitów, przez co potencjalnie mogą "ubić" licznik. Na wszelki wypadek, nie próbowałem wgrywać takiego EEPROM'u do swojego licznika ze względu na brak programatora pod ręką.
Mam problem.. Przełożuyłem zegary na pely fis. ale były od anglika w benzynie aj ja mam diesla.
Przekodowałem je bez problemu, zmieniłem tarczki i wszystko hula ale wywala mi błąd tam gdzie są kilometry cząstkowe na tym małym wyświetlaczu. def chyba - błąd sum kontrolnych. Wie Ktoś jak to ruszyć? W jeździe nie przeszkadza ale w oczy razi
[ Dodano: 2014-09-08, 14:52 ]
nikt kumaty sie nie wypowie? lipka.
to moze ktos podpowie czy zamiast podpinac sie pod ecu silnika do tego cienkiego żółtego mogę wpiąc sie w 7 pin złącza diagnostycznego?
tam tez chyba jest sygnał z ecu? spalanie itp?
jestem zielony w te klocki a jakoś daję radę:)
Przekodowałem je bez problemu, zmieniłem tarczki i wszystko hula ale wywala mi błąd tam gdzie są kilometry cząstkowe na tym małym wyświetlaczu. def chyba - błąd sum kontrolnych. Wie Ktoś jak to ruszyć? W jeździe nie przeszkadza ale w oczy razi
[ Dodano: 2014-09-08, 14:52 ]
nikt kumaty sie nie wypowie? lipka.
to moze ktos podpowie czy zamiast podpinac sie pod ecu silnika do tego cienkiego żółtego mogę wpiąc sie w 7 pin złącza diagnostycznego?
tam tez chyba jest sygnał z ecu? spalanie itp?
jestem zielony w te klocki a jakoś daję radę:)
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Jeśli def na wyświetlaczu to jakiś problem z wsadem licznika , musiałbyś poszukać na forum lub w internecie.
Sygnał spalania raczej niepotrzebny bo w dieslach nawet w 1998 roku komunikacja silnika z licznikiem była chyba po Can - musiałbym posprawdzać w schematach.
W gnieździe diagnostycznym to ty na pewno sygnału spalania nie znajdziesz.
Sygnał spalania raczej niepotrzebny bo w dieslach nawet w 1998 roku komunikacja silnika z licznikiem była chyba po Can - musiałbym posprawdzać w schematach.
W gnieździe diagnostycznym to ty na pewno sygnału spalania nie znajdziesz.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Według schematów rzeczywiście nie ma szyny CAN.
Sygnał spalania idzie z ECU silnika pin 18 , przez pin 3 - 10 pinowej brązowej kostki w puszcze ECU - pin 3 , do pinu 1 czerwonej wtyczki przy liczniku.
Nigdzie indziej tego sygnału nie znajdziesz.
Sygnał spalania idzie z ECU silnika pin 18 , przez pin 3 - 10 pinowej brązowej kostki w puszcze ECU - pin 3 , do pinu 1 czerwonej wtyczki przy liczniku.
Nigdzie indziej tego sygnału nie znajdziesz.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- michal_145
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 lis 2013, 15:12
- Lokalizacja: Wrocław
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć? Już głupieje od ilości informacji.
Mam liczniki Jaegera "pół fis", zegarek elektroniczny - 1.9 TDI, czy mogę zakładać byle jakie VDO z 2.5 TDI i pełnym FISem? Chciałbym zmienić gdyż moje już padają całkowicie, wariuje podświetlenie, wyświetlacz oraz wskazania ilości paliwa.
Mam liczniki Jaegera "pół fis", zegarek elektroniczny - 1.9 TDI, czy mogę zakładać byle jakie VDO z 2.5 TDI i pełnym FISem? Chciałbym zmienić gdyż moje już padają całkowicie, wariuje podświetlenie, wyświetlacz oraz wskazania ilości paliwa.
A6 C5 1.9 AVG
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Proszę o radę, mam możliwość kupienia w dobrej cenie zegarów VDO 919 880A od benzyny. Czy ktoś posiada może wsad diesla do takiego licznika ? Tak jak moj obecny posiada zegarek analogowy. Wiem,że muszę zmienić tarcze, przeprogramować VAGiem licznik i zakodować immo, ale nie wiem czy znajde taki wsad albo info jak go przerobić. Czy może wystarczy podegranie wsadu od obecnego licznika ? ? ? Z gory dziękuje za info. I operacji chcę dokonać w A3 1.9 TDI ALH, licznik bez CAN i bez FISa...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Tak powinno śmigac trzeba tylko podciagnąć sygnały CAN do szarej wtyczki licznika - do RNS-D potrzebny jest jeszcze tuner TMC , do RNS-E można podpiąć licznik bezpośrednio
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
Witam Kolegów
Starałem się uporać z tym sam, walczę tydzień lecz wysypałem się na immo
Stary liczniki Jaeger lift ½ (uszkodzony), nowy vdo 4b0920981k lift full
Proces kodowania nowych transponderów przebiegł prawidłowo, ikona zgasła lecz po kolejnym wsadzeniu kluczy do stacyjki znów immo świeci na desce
Przeczytałem, że muszę zaczytać vin z eku do licznika, vcds adaptacja kanal 50 itd. i tu pojawia się problem
Podczas programowania potrzebny jest pin ecu a ja posiadam tylko pin do nowych zegarów
Z jagera nie da się zaczytać pinu bo padły a z ecu wychodzi bzdura bez ilości km
Co robić Panowie ? Posiadam Commandera Vcds oraz vag com
Starałem się uporać z tym sam, walczę tydzień lecz wysypałem się na immo
Stary liczniki Jaeger lift ½ (uszkodzony), nowy vdo 4b0920981k lift full
Proces kodowania nowych transponderów przebiegł prawidłowo, ikona zgasła lecz po kolejnym wsadzeniu kluczy do stacyjki znów immo świeci na desce
Przeczytałem, że muszę zaczytać vin z eku do licznika, vcds adaptacja kanal 50 itd. i tu pojawia się problem
Podczas programowania potrzebny jest pin ecu a ja posiadam tylko pin do nowych zegarów
Z jagera nie da się zaczytać pinu bo padły a z ecu wychodzi bzdura bez ilości km
Co robić Panowie ? Posiadam Commandera Vcds oraz vag com
Dla osób zmieniających licznik w aucie po lifcie ( nigdzie nie mogłem tego wyszukać )
Radio concert 2 jak i licznik jest po can i aby fis wyświetlał info z radia musimy podpiąć inne przewody niż podaje przewodnik z przed lifta
Kostka szara
Pin 5. CAN high speed Display (high +) do radia CAN-H
Pin 6. CAN high speed Display (low -) do radia CAN-L
Dodatkowo w aucie po lifcie nie musimy ciągnąć przewodów inf. otwarcia drzwi
Informacja wszystkich drzwi działa bez ich podpinania
Radio concert 2 jak i licznik jest po can i aby fis wyświetlał info z radia musimy podpiąć inne przewody niż podaje przewodnik z przed lifta
Kostka szara
Pin 5. CAN high speed Display (high +) do radia CAN-H
Pin 6. CAN high speed Display (low -) do radia CAN-L
Dodatkowo w aucie po lifcie nie musimy ciągnąć przewodów inf. otwarcia drzwi
Informacja wszystkich drzwi działa bez ich podpinania
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Ja już parę razy to pisałem z tym canem, akurat nie trafiłeś.
Co do pokazywania drzwi to we wszystkich C5 to powinno chodzić bo jest jeden przewód sygnałowy z centralnego. w A4 B5 i innych gdzie jest pneumatyczny central trzeba ciągnąć sygnały z krańcówek.
Co do pokazywania drzwi to we wszystkich C5 to powinno chodzić bo jest jeden przewód sygnałowy z centralnego. w A4 B5 i innych gdzie jest pneumatyczny central trzeba ciągnąć sygnały z krańcówek.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga