[ AKE 2.5 180 KM] Jakie objawy niedomagania pompy oleju
- karoll`
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
- Imię: Karol
- Moje auto: A4 B8
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
[ AKE 2.5 180 KM] Jakie objawy niedomagania pompy oleju
Witam, mam pytanie odnośnie pompy oleju w AKE jakie są jej objawy że czas zacząć interesować się nią, czy jest tam jakiś napinacz łancucha?
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold
Fiat 125p 1,3 74' -still in use
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold
Fiat 125p 1,3 74' -still in use
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lip 2014, 10:13
- Lokalizacja: kielce
- karoll`
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
- Imię: Karol
- Moje auto: A4 B8
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
No to rzecz oczywista ale chciałem bardziej zgłębić ten temat, również jak to się ma do łańcuszka lubi się mocno wyciągać? Jest jakiś zestaw naprawczy pompy??
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold
Fiat 125p 1,3 74' -still in use
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold
Fiat 125p 1,3 74' -still in use
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
W swoim wymieniałem łańcuch przy licznikowych 230k km.
Był nieco naciągnięty - wytarł 1-1,5mm otwór w plastikowej osłonie.
Zębatka na pompie ma kształt lekko zaokrąglony i wygląda jakby zużyta - kupiłem ORI, ale jak się okazało stara nie wymagała wymiany, bo była niemalże identyczna jak nowa.
A sprawdzenie pompy... być może sprawdzenie ciśnienia w silniku, ale to już nie ktoś dopowie, bo mimo chęci nie wiem jak to zrobić.
P.S. Procedura wymiany łańcucha jest dosyć kłopotliwa - wymaga zrzucenia rozrządu i odkręcenia wału korbowego (istnieje ryzyko urwania blokady wału)
Był nieco naciągnięty - wytarł 1-1,5mm otwór w plastikowej osłonie.
Zębatka na pompie ma kształt lekko zaokrąglony i wygląda jakby zużyta - kupiłem ORI, ale jak się okazało stara nie wymagała wymiany, bo była niemalże identyczna jak nowa.
A sprawdzenie pompy... być może sprawdzenie ciśnienia w silniku, ale to już nie ktoś dopowie, bo mimo chęci nie wiem jak to zrobić.
P.S. Procedura wymiany łańcucha jest dosyć kłopotliwa - wymaga zrzucenia rozrządu i odkręcenia wału korbowego (istnieje ryzyko urwania blokady wału)
Ciśnienie oleju da się sprawdzić.Instrukcja poniżej w załaczniku.
O ile niskie ciśnienie to wiadomo do czego prowadzi o tyle nie wiem do czego prowadzi w tych silnika zbyt wysokie ciśnienie a takie może zaistnieć w przypadku zablokowania opiłkami zaworu przelewowego. Przezyłem to w Audi 80 - 1,8.
Efekt był taki że zimny silnik po uruchomieniu natychmiast gasł. Po kilku ponowieniach rozruchu zaczynał pracować ale tylko na jałowych obrotach. Po rozgrzaniu działał normalnie. Wszystko przez "przepompowanie popychaczy". Przy zimnym oleju na wskaźniku cisnienia brakowało mi skali.
O ile niskie ciśnienie to wiadomo do czego prowadzi o tyle nie wiem do czego prowadzi w tych silnika zbyt wysokie ciśnienie a takie może zaistnieć w przypadku zablokowania opiłkami zaworu przelewowego. Przezyłem to w Audi 80 - 1,8.
Efekt był taki że zimny silnik po uruchomieniu natychmiast gasł. Po kilku ponowieniach rozruchu zaczynał pracować ale tylko na jałowych obrotach. Po rozgrzaniu działał normalnie. Wszystko przez "przepompowanie popychaczy". Przy zimnym oleju na wskaźniku cisnienia brakowało mi skali.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga