Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ABC 2.6 150 KM] Problem, zimny dławi, gorący trzyma wysoki

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

[ ABC 2.6 150 KM] Problem, zimny dławi, gorący trzyma wysoki

Post autor: pilary1122 » 04 wrz 2014, 19:06

Witam!
Jestem nowy na forum...
Od nie dawna mam Audi 100 C4 2.6 ABC 150 KM BENZ+LPD wszystko od gazu wyrzucone bo to co tam było z instalacją to rzeźnia [ Nowy motor u mnie chodzi na BENZ , kiedyś na LPG]

Tydzień temu pękł mi blok, wiec zmieniłem cały silnik z Audi A4 2.6 ABC [roboty z przekładką osprzętu...]
No i po złożeniu mam bardzo uciążliwy problem... Rano jak odpale samochód wszystło ładnie odpala, wchodzi na obroty po czym opada na 800/min... Chce ruszyć gaśnie... Odpalam gazuję go a on cholernie dławi i przygasa aż wkońcu gaśnie... Po 3 gaśnięciach i 5 min jest już prawie dobrze i idzie tym jechać. Jak się już zagrzeje to rakieta. Dojeżdżam do pracy jest ok...
Natomiast po pracy powtórka z poranka... Dojeżdżam pod bramę do domu aby ja otworzyć a on ponad 2000 obr/min i nie opada dalej... Zgaszę go, odpale go z długim kręceniem i dalej 2000/ min po jakimś tam odpaleniu jest ok
Grzebałem już trochę i jestem bezradny...
Może ktoś mi tu podpowie na co zwrócić uwagę...
Czy przesuwając czujnik położenia wału coś pomoże? bo jest na nim taka możliwość
Aaa musiałem przełożyć osłonki pod rozżądem może w nim jest ta przyczyna... ? ;/

stanislaw.kielc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 lip 2014, 10:13
Lokalizacja: kielce

Post autor: stanislaw.kielc » 04 wrz 2014, 20:55

Sprawdzales przeplywomierz?

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 04 wrz 2014, 21:21

Z tego co wiem to 2.6 ABC nie ma... :/
Świece nowe, kable ok...
Jeden wtrysk lał wymieniłem na mój stary a potem wszystkie z mojego starego silnika jak się zagrzeje jest trochę lepiej ale na zimnym dalej lipa...
Bo zapomniałem dopisać że do 2,5 tyś obr na rozgrzanym słabo się wkręca potem ogień...

Podpięcie pod komputer coś by wykazało... ?
Z tym motorem zetknęłam się dopiero w mojej wymarzonej SECIE : d

Zetknął ktoś się z źle ustawionym rozrządem w V6, nie daje mi spokoju bo też cholernie dużo pali, a już w ramach próby staram się 100-110 nie przekraczać...

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 05 wrz 2014, 11:08

Do sprawdzenia czujnik temperatury płynu - może oszukiwać co też może się objawiać wysokim spalaniem. Następny krok to sondy - źle dobrana mieszanka co też skutkuje wysokim spalaniem i tak jak w przypadku czujnika świece mogą być zalewane zbyt dużą dawką paliwa. Następna sprawa to układ zapłonowy czyli świece i przewody. Najrozsądniej byłoby podłączyć vaga i zobaczyć co go boli.

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 15 wrz 2014, 21:20

Powiem tak
Czujniki temp oba wymieniałem na starym silniku jakieś 3 tyg temu
Świece do nowego silnika, a przewody myślę że są ok...
W pon podjadę na komputer po pracy, bo jutro nie dam rady...
A przepustnica? Została ta z Audi A4 i ona nie ma wyłącznika biegu jałowego, w starym silniku były te dwa kable odcięte... Może warto to też zrobić... Najgorsze to że nie mam odniesienia jak stary silnik chodził gdyż to była masakra z kablami i wgl... Tam trzymał 1200 obr na biegu jałowym i tyle... Ale nie robił takich jaj...
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo zależy mi na czasie, tak już nie idzie... Żeby wyjechać z pracy musze kombinować, na krzyżówkach patrza na mnie jak na kretyna jak mam 2100 obr/min...

[ Dodano: 2014-09-15, 21:20 ]
Problem z dławieniem i zalewaniem za sobą...
Broblemem był kabel od czujnika temp idący do komputera... Przerwany w 3 miejscach...
Teraz rano odpala ale lekko z gazem jak zgaśnie trza go trochę kręcić... : ]
Pozostał tylko problem z wysokimi obrotami na gorącym silniku ;/

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 16 wrz 2014, 08:22

Wyłącznik biegu jałowego?? Kable ucięte przy TPS czy może chodzi o silnik krokowy?? Krokowiec pełni ważną rolę jeżeli chodzi o obroty. Proponuje podpiąć go i zrobić autoadaptacje.

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 17 wrz 2014, 22:24

TPS ? co to?
Krokowy na zimnym reguluje ładnie na 750 800 obr...
Na razie mam problem z ciśnieniem oleju wiec nawet nim nie jeżdze...;[

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 18 wrz 2014, 15:53

TPS - czujnik położenia przepustnicy. Jest on montowany chyba na 2 śrubki do przepustnicy. Komputer odczytuje jego położenie i gdy jest w pozycji 0 sterowanie obrotami przejmuje krokowiec.

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 18 sty 2015, 18:19

Sory za odswierzenie...
Podwyzszajace sie obroty byly przyczyna uszkodzonego wylacznika biegy jalowego...
A dlawienie zlego podlaczenia podcisnienia i odlaczonego Map Sensora

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga