Witam!
Jestem nowy na forum...
Od nie dawna mam Audi 100 C4 2.6 ABC 150 KM BENZ+LPD wszystko od gazu wyrzucone bo to co tam było z instalacją to rzeźnia [ Nowy motor u mnie chodzi na BENZ , kiedyś na LPG]
Tydzień temu pękł mi blok, wiec zmieniłem cały silnik z Audi A4 2.6 ABC [roboty z przekładką osprzętu...]
No i po złożeniu mam bardzo uciążliwy problem... Rano jak odpale samochód wszystło ładnie odpala, wchodzi na obroty po czym opada na 800/min... Chce ruszyć gaśnie... Odpalam gazuję go a on cholernie dławi i przygasa aż wkońcu gaśnie... Po 3 gaśnięciach i 5 min jest już prawie dobrze i idzie tym jechać. Jak się już zagrzeje to rakieta. Dojeżdżam do pracy jest ok...
Natomiast po pracy powtórka z poranka... Dojeżdżam pod bramę do domu aby ja otworzyć a on ponad 2000 obr/min i nie opada dalej... Zgaszę go, odpale go z długim kręceniem i dalej 2000/ min po jakimś tam odpaleniu jest ok
Grzebałem już trochę i jestem bezradny...
Może ktoś mi tu podpowie na co zwrócić uwagę...
Czy przesuwając czujnik położenia wału coś pomoże? bo jest na nim taka możliwość
Aaa musiałem przełożyć osłonki pod rozżądem może w nim jest ta przyczyna... ?
[ ABC 2.6 150 KM] Problem, zimny dławi, gorący trzyma wysoki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lip 2014, 10:13
- Lokalizacja: kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
Z tego co wiem to 2.6 ABC nie ma...
Świece nowe, kable ok...
Jeden wtrysk lał wymieniłem na mój stary a potem wszystkie z mojego starego silnika jak się zagrzeje jest trochę lepiej ale na zimnym dalej lipa...
Bo zapomniałem dopisać że do 2,5 tyś obr na rozgrzanym słabo się wkręca potem ogień...
Podpięcie pod komputer coś by wykazało... ?
Z tym motorem zetknęłam się dopiero w mojej wymarzonej SECIE : d
Zetknął ktoś się z źle ustawionym rozrządem w V6, nie daje mi spokoju bo też cholernie dużo pali, a już w ramach próby staram się 100-110 nie przekraczać...
Świece nowe, kable ok...
Jeden wtrysk lał wymieniłem na mój stary a potem wszystkie z mojego starego silnika jak się zagrzeje jest trochę lepiej ale na zimnym dalej lipa...
Bo zapomniałem dopisać że do 2,5 tyś obr na rozgrzanym słabo się wkręca potem ogień...
Podpięcie pod komputer coś by wykazało... ?
Z tym motorem zetknęłam się dopiero w mojej wymarzonej SECIE : d
Zetknął ktoś się z źle ustawionym rozrządem w V6, nie daje mi spokoju bo też cholernie dużo pali, a już w ramach próby staram się 100-110 nie przekraczać...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
- Lokalizacja: Koło - Wielkopolska
Do sprawdzenia czujnik temperatury płynu - może oszukiwać co też może się objawiać wysokim spalaniem. Następny krok to sondy - źle dobrana mieszanka co też skutkuje wysokim spalaniem i tak jak w przypadku czujnika świece mogą być zalewane zbyt dużą dawką paliwa. Następna sprawa to układ zapłonowy czyli świece i przewody. Najrozsądniej byłoby podłączyć vaga i zobaczyć co go boli.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
Powiem tak
Czujniki temp oba wymieniałem na starym silniku jakieś 3 tyg temu
Świece do nowego silnika, a przewody myślę że są ok...
W pon podjadę na komputer po pracy, bo jutro nie dam rady...
A przepustnica? Została ta z Audi A4 i ona nie ma wyłącznika biegu jałowego, w starym silniku były te dwa kable odcięte... Może warto to też zrobić... Najgorsze to że nie mam odniesienia jak stary silnik chodził gdyż to była masakra z kablami i wgl... Tam trzymał 1200 obr na biegu jałowym i tyle... Ale nie robił takich jaj...
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo zależy mi na czasie, tak już nie idzie... Żeby wyjechać z pracy musze kombinować, na krzyżówkach patrza na mnie jak na kretyna jak mam 2100 obr/min...
[ Dodano: 2014-09-15, 21:20 ]
Problem z dławieniem i zalewaniem za sobą...
Broblemem był kabel od czujnika temp idący do komputera... Przerwany w 3 miejscach...
Teraz rano odpala ale lekko z gazem jak zgaśnie trza go trochę kręcić... : ]
Pozostał tylko problem z wysokimi obrotami na gorącym silniku
Czujniki temp oba wymieniałem na starym silniku jakieś 3 tyg temu
Świece do nowego silnika, a przewody myślę że są ok...
W pon podjadę na komputer po pracy, bo jutro nie dam rady...
A przepustnica? Została ta z Audi A4 i ona nie ma wyłącznika biegu jałowego, w starym silniku były te dwa kable odcięte... Może warto to też zrobić... Najgorsze to że nie mam odniesienia jak stary silnik chodził gdyż to była masakra z kablami i wgl... Tam trzymał 1200 obr na biegu jałowym i tyle... Ale nie robił takich jaj...
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo zależy mi na czasie, tak już nie idzie... Żeby wyjechać z pracy musze kombinować, na krzyżówkach patrza na mnie jak na kretyna jak mam 2100 obr/min...
[ Dodano: 2014-09-15, 21:20 ]
Problem z dławieniem i zalewaniem za sobą...
Broblemem był kabel od czujnika temp idący do komputera... Przerwany w 3 miejscach...
Teraz rano odpala ale lekko z gazem jak zgaśnie trza go trochę kręcić... : ]
Pozostał tylko problem z wysokimi obrotami na gorącym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
- Lokalizacja: kościerzyna
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga