[BDV 2.4 170 KM] Sonda Lambda do wymiany?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
U Ciebie nic nie jest "normalnie" Gdybym zobaczył tylko pierwsze logi, to bym powiedział, że Ci wtrysk leje - B1S1 ewidentnie "na ubogo", ale nie tak do końca, bo ~0.1V.
Na drugich logach jednak obydwie sondy za katem są na ubogo, a to praktycznie niemożliwe, żeby katalizator "łyknął" tyle nadmiarowego paliwa.
Ta sytuacja z sondami pojawiła Ci się nagle? Czy:
- dopiero kupiłeś auto i tak jest od początku;
- spawałeś coś przy wydechu;
- ktoś grzebał coś w okolicach sond/wtyczek/ECU;
- ...
Jeżeli sytuacja pierwsza, to najbardziej podejrzana jest sonda. W pozostałych wariantach to może być sonda, wiązka lub ECU.
Jak kupisz nową sondę, to zanim ją wkręcisz, to podłącz ją najpierw pod wtyczkę i uruchom silnik. W 33 kanale powinieneś mieć wtedy wskazania napięcia w okolicach "0". Jeżeli będzie inaczej, to trzeba szukać w wiązce i ECU.
Oczywiście powyższe można też sprawdzić na pomocą jakiejś używki, nawet takiej "normalnie zużytej", a nawet możesz zamienić sondy stronami, bo na 99% sondy przed katalizatorami mają jednakowe wtyczki. To już zależy, co dla Ciebie bardziej cenne - czas, czy $
Na drugich logach jednak obydwie sondy za katem są na ubogo, a to praktycznie niemożliwe, żeby katalizator "łyknął" tyle nadmiarowego paliwa.
Ta sytuacja z sondami pojawiła Ci się nagle? Czy:
- dopiero kupiłeś auto i tak jest od początku;
- spawałeś coś przy wydechu;
- ktoś grzebał coś w okolicach sond/wtyczek/ECU;
- ...
Jeżeli sytuacja pierwsza, to najbardziej podejrzana jest sonda. W pozostałych wariantach to może być sonda, wiązka lub ECU.
Jak kupisz nową sondę, to zanim ją wkręcisz, to podłącz ją najpierw pod wtyczkę i uruchom silnik. W 33 kanale powinieneś mieć wtedy wskazania napięcia w okolicach "0". Jeżeli będzie inaczej, to trzeba szukać w wiązce i ECU.
Oczywiście powyższe można też sprawdzić na pomocą jakiejś używki, nawet takiej "normalnie zużytej", a nawet możesz zamienić sondy stronami, bo na 99% sondy przed katalizatorami mają jednakowe wtyczki. To już zależy, co dla Ciebie bardziej cenne - czas, czy $
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Sytuacja z sondą pojawiła się nagle. Samochód kupiny niedawno, zrobiłem niecałe 800 km i było ok. Było wspawane nowe złącze elastyczne ale to jakieś 700 km temu. Próbowałem wyjąć wtyczke z ECU jak robiłem przy wycieraczkach od szyb(cięzko chodziły i musiałem psiknąć WD 40) ale zrezygnowałem. Wtedy też mogłem coś ruszyć przy wtyczkach od sond ale to też było jakieś niecałe 700 km temu. Przebieg auta na 99,9 % pewny.
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-08-26, 21:07 ]
Jak zamienie sondy miejscami to jak sprawdzić? Tez z górki czy tylko na odpalonym silniku?
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-08-26, 21:07 ]
Jak zamienie sondy miejscami to jak sprawdzić? Tez z górki czy tylko na odpalonym silniku?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Skomplikowany ten Twój przypadek, bo nawet ciężko jednoznacznie sytuację powstania usterki określić. A to złącze elastyczne to na lewej stronie było wspawywane?stomek pisze:Sytuacja z sondą pojawiła się nagle. Samochód kupiny niedawno, zrobiłem niecałe 800 km i było ok. Było wspawane nowe złącze elastyczne ale to jakieś 700 km temu. Próbowałem wyjąć wtyczke z ECU jak robiłem przy wycieraczkach od szyb(cięzko chodziły i musiałem psiknąć WD 40) ale zrezygnowałem. Wtedy też mogłem coś ruszyć przy wtyczkach od sond ale to też było jakieś niecałe 700 km temu.
Na postoju. Po prostu, jeżeli to wina sondy, to to co się działo na vag'u w 3-cim i 4-tym okienku kanałów 33 i 31 przeniesie się do okienek nr 1 i 2. Błędy "missfire" też przeniosą się na prawą stronę silnika, czyli cylindry 1-2-3. Jeżeli nic się nie zmieni, to chyba przestaniesz lubić to autostomek pisze:Jak zamienie sondy miejscami to jak sprawdzić? Tez z górki czy tylko na odpalonym silniku?
ps. i jeszcze jedno pytanko - nie potraktowałeś przypadkiem złącz we wtyczce sondy jakimś specyfikem typu WD-40? Na wszelki wypadek zajrzyj tam i jeżeli nie jest sucho, to czyszczenie spirytusem może pomóc
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Złącze od strony pasażera było wymieniane. Z wtyczkami nic nie robiłem bo dopiero wczoraj dowiedziałem sie gdzie są. Jedyne co mi przychodzi na myśl to ,że wlałem 6 litrów paliwa,które miałem w garażu w kanistrze i które mogło być troche stare ale dolałem do 30 litrów, które dopiero co wlałem na Orlenie to raczej nic nie powinno się stać. Zobacze co się stanie po zamianie sond chyba,że za drogo będzie mechanik chciał to kupie nową sonde.
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-08-28, 11:00 ]
Witam
Właśnie jestem po zamianie sond miejscami. Błędy również zamieniły się miejscami. Missfire teraz na cylindrach na których wcześniej błędów nie było. Teraz pora znaleźc tanią a zarazem w dobrą sondę. Dziękuje kolegom, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu.
pozdrawiam
Tomek
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-08-28, 11:00 ]
Witam
Właśnie jestem po zamianie sond miejscami. Błędy również zamieniły się miejscami. Missfire teraz na cylindrach na których wcześniej błędów nie było. Teraz pora znaleźc tanią a zarazem w dobrą sondę. Dziękuje kolegom, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu.
pozdrawiam
Tomek
Bosch okoł 300 pln. Troche drogo. Zastanawiam sie nad sondą firmy Begar. Jakąś pozytywną opinie znalazłem. Koszt 120 pln z wysyłką. Sonda z wtyczką,dedykowana.Nawet gwarancje na 12 miesięcy dają(nie znam jeszcze szczegółów tej gwarancji)Nie wiem czy wolno linki z aukcjami wklejac. Autem dużo nie jeżdzę. Najwyżej sie szybko zepsuje. Sama wymiana 20 minut.
pozdrawiam
Tomek
pozdrawiam
Tomek
Nad używką wcale się nie zastanawiałem. Dla mnie właśnie używka to większe ryzyko
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-09-09, 13:19 ]
Witam ponownie i znowu proszę o pomoc.
Po zamontowaniu nowej sondy i skasowaniu błędów wydawało mi sie wszystko ok. Po przejechaniu 20 km sprawdiłem błędy i wyskoczyło:
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
Pomyśłałem,że może przy wymianie sondy coś się z jakimś przewodem powietrza stało, skasowałem błędy i po przejechaniu 100 km zaświeciła się kontrolka silnika. Sprawdziłem ponownie i tym razem wyskoczyły inne błędy:
2 Faults Found:
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
Wychodzi na to,że druga sonda zaczyna sie psuć ale co z tymi błędami,które już nie wyskoczyły i o co chodzi z katalizatorem? Jakby ktoś miał jakieś pomysły i w wolny czasie odpowiedział to będę wdzięczny.
pozdrawiam
Tomek
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-09-09, 13:19 ]
Witam ponownie i znowu proszę o pomoc.
Po zamontowaniu nowej sondy i skasowaniu błędów wydawało mi sie wszystko ok. Po przejechaniu 20 km sprawdiłem błędy i wyskoczyło:
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
Pomyśłałem,że może przy wymianie sondy coś się z jakimś przewodem powietrza stało, skasowałem błędy i po przejechaniu 100 km zaświeciła się kontrolka silnika. Sprawdziłem ponownie i tym razem wyskoczyły inne błędy:
2 Faults Found:
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
Wychodzi na to,że druga sonda zaczyna sie psuć ale co z tymi błędami,które już nie wyskoczyły i o co chodzi z katalizatorem? Jakby ktoś miał jakieś pomysły i w wolny czasie odpowiedział to będę wdzięczny.
pozdrawiam
Tomek
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga