Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4]Wymiana paska rozrzadu v6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 19 lip 2014, 23:07

Chodzi o to że nie wiem czy jest dobra. Patrzylem ja nie dawno z poziomica. Nie ma sie czego w niej czepic jest z grubej blachy nie ma zagiec. Blokada nazywa sie Asta - A2425TDI.

Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?

Dobra z reszta rozbiore jeszcze raz i ustawie dokladniej. Sprobuje tak jak mowisz ze obroce ja.Mam jeszcze taki pomysl.
Moge po ustawieniu wstepnie zlozyc przod silnika i uruchomic bez plynu chlodniczego na kilka sekund zeby vag zapisal wartosci w kanale 93? Nastepnie je odczytam i jak cos to rozbiore i poprawie.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2014, 23:15

matikemk pisze:Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?
Jeżeli pod pojęciem "luzuje kola" rozumiesz lekkie odkręcenie śrub i następnie użycie ściągacza do zdjęcia koła ze stożka, to tak - w ten sposób można "spoziomować" motylki. Potem, nadal z założoną blokadą, dokręcasz śruby, a potem to już procedura jak pisałem wcześniej <okok>

Cały czas należy oczywiście pamiętać o blokadzie wału korbowego.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 19 lip 2014, 23:18

A co myslisz na temat tego sprawdzenia na vag?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2014, 23:59

Nie robiłem tak, ale wydaje mi się, że powinno się udać. Natomiast nie za bardzo widzę sens takiego ustawiania. Jak pisałem - ustawia się wałki wydechowe i jeżeli nadal odczyty w vag'u będą daleko rozbieżne od "0", to trzeba zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić, łańcuchy i fazatory. Tam są kolejne znaki do ustawienia rozrządu - poszukaj na forum, jest o tym w kilku wątkach.

Jeszcze jedno mi się przypomniało - zanim ściągniesz koła to wykręć całkowicie śruby i zobacz, czy te motylki nie są już przypadkiem "przeciągnięte", co jest możliwe, jeżeli już ktoś "siłowo" próbował ustawić rozrząd.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

tomolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:21
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: tomolo » 20 lip 2014, 10:31

matikemk, sory, że w Twoim temacie ale szybkie pytanie.
U mnie na polskim vag-u w bloku 93 3 i 4 kratka wartość niezmiennie 130. Silnik pracuje ale mam wrażenie , że nie do końca prawidłowo. Sprawdziłem w opisie bloków , że powinno być od -6 do +6 st. Czy takie dane wskazują na źle ustawiony rozrząd lub awarie fazatorów?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 lip 2014, 19:24

tomolo, wywal polskiego vag-a, ściagnij vag com 311.2n i zrób dopiero wtedy logi
motostacja - części samochodowe.

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 20 lip 2014, 21:59

tomolo pisze:że powinno być od -6 do +6 st
Apropo tych wartości to znalazłem na forum obcokrajowym

+/- 4 on each bank but also BETWEEN each bank

Some examples:

-3 / -3 = OK
-1 / +2 = OK
-4 / 0 = OK
-3 / +2 = NOT OK
-6 / -4 = NOT OK
0 / 0 = PERFECT!!

Także ja postaram sie ustawić rozrząd jak najlepiej na blokadzie i dodatkowo sprawdze warotści w kanale 93.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 21 lip 2014, 09:17

To daj znać, jak wyszło ;)

U mnie jest obecnie +2 / +2 , więc wg powyższego <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 23 lip 2014, 09:11

Wczoraj działałem przy rozrządzie. Rozebrałem i poprawiłem ustawienie. Blokada wchodziła luźno w motylki wałków. Wcześniej było troche źle ustawione - trzeba było troche naciągać blokadę podczas wkładania. Teraz blokada wchodzi luźno i po odwróceniu o 180st tak samo. Przekręciłem kilka razy wał po ustawieniu na znaki blokada nadal wchodziła luźno.

Uruchomiłem silnik i na VAG odczytałem kanał 93 jest 0 i 0. Także jest ok. Silnik pracuje ładnie. Teraz pozostało doprowadzić do ładu LPG. Dziękuję za rady. :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 lip 2014, 09:37

Czyli da się <okok> Gratki.

Pisałeś, że wcześniej też ustawiałeś zgodnie z instrukcją z elsy/conti - napisz, gdzie popełniałeś błąd, pozwoli to innym uniknąć "błądzenia" :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 23 lip 2014, 11:55

zbig_wwl pisze:Czyli da się <okok> Gratki.

Pisałeś, że wcześniej też ustawiałeś zgodnie z instrukcją z elsy/conti - napisz, gdzie popełniałeś błąd, pozwoli to innym uniknąć "błądzenia" :)
Robiłem wg instrukcji z ELSY, ale mam ją w wersji papierowej. Jest ona zbieżna z tą intrukcją:

http://aam-europe.contitech.de/pages/ne ... 03_pl.html

Dodatkowo sciągnąłem z sieci dwa pliki pdf gdzie jest też instrukcja wymiany paska. Wszystkie instrukcje są tożsame.
Co do błędu jaki popełniłem to podejrzewam, że za słabo zluzowałem koła wałków rozrządu i przy napinaniu w jakiś sposób jedno koło obróciło lekko wałek. Po tamtym"złym" ustawieniu blokadę wałków rozrządu trzeba było lekko naginać żeby włożyć. Co było błędnym ustawieniem. W kanale 93 w 3 i 4 kratce były wartości 5 i 3.

Teraz jak rozebrałem samochód to poluzowałem porządnie koła wałków rozrządu(tak, że miałem pewność, że lekko się obracają - można też zdjąć częsciowo pasek) dodatkow rolkę z mimośrodem i ramię napinacza. Następnie dokręciłem ramie momentem 22Nm, rolkę również 22Nm. Sprawdziłem czy motylki na wałkach rozrządu nie są przeciągnięte. Dokręciłem śruby na kołach wałków tak, aby koła mogły się swobodnie obracać, ale żeby się nie mogły przekrzywić na stożkach wałków. Wg instrukcją odblokowałem napinacz, napiąłem pasek momentem 15Nm, dokręciłem koła wałków 55Nm. Obróciłem wałem korbowym kilka razy i ponownie założyłem blokade wałków. Pasowała idealnie w otwory na motylkach.
Złożyłem częściowo przód silnika i uruchomiłem silnik na kilka sekund podglądając kanał 93 pojawiły się wartości 0 i 0. Złożyłem do kupy i gra.

Przed zabieram się za wymiane rozrządu proponuję dobrze przestudiowac 2/3 instrukcje z różnych źródeł, tak żeby wszystko było zrozumiałe i jasne. Sprawdzać ustawienie blokadą wałków kilka razy dla 100% pewności.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:21
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: tomolo » 27 lip 2014, 15:08

Mazdomania pisze:tomolo, wywal polskiego vag-a, ściagnij vag com 311.2n i zrób dopiero wtedy logi
zrobione , wyszło -1 +2 czli powinno być ok.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 lip 2014, 06:06

tomolo pisze:
Mazdomania pisze:tomolo, wywal polskiego vag-a, ściagnij vag com 311.2n i zrób dopiero wtedy logi
zrobione , wyszło -1 +2 czli powinno być ok.
Czyli jest jak najbardziej ok <okok>
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Ustawienie rozrządu 2.4

Post autor: Frugo1 » 13 lis 2014, 21:36

Wymieniam rozrząd w moim silniczku i mam pytanie bo wałeczki są delikatnie przestawione tzn nie wejdzie blokada tylko trzeba któryś wałek przekręcić o 2-3 mm bo tyle brakuje. Jak sprawdzić który wałek trzeba przekręcić , czy to nie ma znaczenia? :)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 lis 2014, 05:41

Który wałek by to nie był to i tak musisz jeszcze raz wkręcić blokadę wału, poluzować koła , założyć pasek , wyjąć zawleczkę i napiąć wstępnie pasek momentem 15 nm ( na rolce napinającej + klucz dynamometryczny). A dalej tylko dokręcić koła rozrządu 55nm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga