[ BMK 3.0 224 KM] co sprawdzić po zakupie auta??
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
[ BMK 3.0 224 KM] co sprawdzić po zakupie auta??
Witam!!! Jestem świeżo po przesiadce z A6 C5 1.8T AWT na A6 C6 3.0TDI BMK. Wyczytałem już na forum, że teoretycznie w tych silnikach kuleje rozrząd i należy nasłuchiwać grzechotania jego napinaczy, natomiast ja u siebie nic nie słyszę...
Chciałbym posprawdzać resztę, może ktoś podpowie tu co sprawdzić i jak??
Czy doładowanie turbiny sprawdzę normalnie na kanale 115?? Jakie doładowanie powinna mieć taka turbina??
Lania wtrysków podobno nie da się sprawdzić, ale czy coś poza laniem da się ogarnąć??
Co z kolektorami?? Podobno też jest tu problem z cięgnami klapek kolektora... Jak je sprawdzić?? Trzeba demontować całe kolektory?? Czy ciężka to sprawa?? Czy należałoby wyczyścić nagar z kolektorów?? Bo gdzieś czytałem, że to od nagaru mogą padać klapki...
Co jeszcze obejrzeć?? O co na świeżo zadbać, co wyczyścić??
Dodam, że dysponuję VCDS-em...
Z góry dzięki!!!!
Chciałbym posprawdzać resztę, może ktoś podpowie tu co sprawdzić i jak??
Czy doładowanie turbiny sprawdzę normalnie na kanale 115?? Jakie doładowanie powinna mieć taka turbina??
Lania wtrysków podobno nie da się sprawdzić, ale czy coś poza laniem da się ogarnąć??
Co z kolektorami?? Podobno też jest tu problem z cięgnami klapek kolektora... Jak je sprawdzić?? Trzeba demontować całe kolektory?? Czy ciężka to sprawa?? Czy należałoby wyczyścić nagar z kolektorów?? Bo gdzieś czytałem, że to od nagaru mogą padać klapki...
Co jeszcze obejrzeć?? O co na świeżo zadbać, co wyczyścić??
Dodam, że dysponuję VCDS-em...
Z góry dzięki!!!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Fajny temat, powinno byc co sprawdzić przed zakupem po to juz musztarda po obiedzie, a wiadomo jak sama smakuje.
Klapy kolektora jak dobre to dobre, jak zle to wywali check. nagar możesz zawsze wyczyscic jezeli jest, nie zobaczysz jak nie zdemontujesz.
Wtryski VCDS em nie sprawdzisz, a inne objawy po których w prawie 100% sprawdzisz wtryski sa w innym temacie.
Aha i nie grzechocza napinacze, tylko jak juz co to łańcuchy aż 4, nastepstwem wadliwych napinaczy.
Klapy kolektora jak dobre to dobre, jak zle to wywali check. nagar możesz zawsze wyczyscic jezeli jest, nie zobaczysz jak nie zdemontujesz.
Wtryski VCDS em nie sprawdzisz, a inne objawy po których w prawie 100% sprawdzisz wtryski sa w innym temacie.
Aha i nie grzechocza napinacze, tylko jak juz co to łańcuchy aż 4, nastepstwem wadliwych napinaczy.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Giżycko/Aachen
z napinaczami jest tak ze je słychac po odpaleniu jakies półtora sekundy i cisza jak masz ori przebieg do 400 tys i serwis na czas to nie powinno nic sie stac
gorzej jak nalatane ponad pół miliona i poprzedni wlasciciel wymieniał olej raz na 30tys
wtryski jak masz padniete to poznasz po zacinającym sie rozruchu na ciepłym przybywajacym oleju w silniku i białym dymie na biegu jałowym i gdy stajesz na swiatłach lub skrzyzowaniu
kolektory jak padna to wywali błąd są zestawy naprawcze w aso koszt niewielki ale ponąć długo nie polata i najlepiej brac z polifta uzywke
i rób mape silnika
tylko u zaufanego tunera i z głową kozystac z mocy a banan z ust długo nie zniknie
gratulacje wyboru
gorzej jak nalatane ponad pół miliona i poprzedni wlasciciel wymieniał olej raz na 30tys
wtryski jak masz padniete to poznasz po zacinającym sie rozruchu na ciepłym przybywajacym oleju w silniku i białym dymie na biegu jałowym i gdy stajesz na swiatłach lub skrzyzowaniu
kolektory jak padna to wywali błąd są zestawy naprawcze w aso koszt niewielki ale ponąć długo nie polata i najlepiej brac z polifta uzywke
i rób mape silnika
tylko u zaufanego tunera i z głową kozystac z mocy a banan z ust długo nie zniknie
gratulacje wyboru
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
O wirusie już myślę, w poprzedniej 1.8T C5 też wrzuciłem nową mapę i byłem extra zadowolony, więc i tu też zapodam... ale najpierw muszę być pewny, że wszystko bangla...
U mnie po odpaleniu auta cisza, nic nie stuka i nie grzechocze Dymu też nie widzę z tyłu auta, więc liczę, że wszystko jest ok, ale wtryski jeszcze spróbuję sprawdzić... Co do nagaru w kolektorach, to myślę, że pokuszę się o ich wyczyszczenie, tylko powiedzcie... dużo roboty z ich wyjęciem?
No i co z tą turbawką?? Jakie doładowanie powinna mieć w serii?? Logi dynamiczne na kanale 115???
U mnie po odpaleniu auta cisza, nic nie stuka i nie grzechocze Dymu też nie widzę z tyłu auta, więc liczę, że wszystko jest ok, ale wtryski jeszcze spróbuję sprawdzić... Co do nagaru w kolektorach, to myślę, że pokuszę się o ich wyczyszczenie, tylko powiedzcie... dużo roboty z ich wyjęciem?
No i co z tą turbawką?? Jakie doładowanie powinna mieć w serii?? Logi dynamiczne na kanale 115???
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Kolego zdemontowac kolektory zajmuje ok 1 godziny.Sprawdz naklejke na kolektorach z boku zolta i srebna tam jest data produkcji wybita.Twoje auto jest z 2005 wiec jezeli data produkcji kolektora jest np 2009 to byly juz robione i nic bym tam nie grzebal.Czyszczenie z nagaru takiego kolektora nie pomoze poniewaz plastikowe lozyska juz sie wyrobily oraz klapki.pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lip 2014, 10:13
- Lokalizacja: kielce
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Ale jakby klapki się wyrobiły to chyba check by się zapalił tak???radzik81 pisze:Kolego zdemontowac kolektory zajmuje ok 1 godziny.Sprawdz naklejke na kolektorach z boku zolta i srebna tam jest data produkcji wybita.Twoje auto jest z 2005 wiec jezeli data produkcji kolektora jest np 2009 to byly juz robione i nic bym tam nie grzebal.Czyszczenie z nagaru takiego kolektora nie pomoze poniewaz plastikowe lozyska juz sie wyrobily oraz klapki.pozdro
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga