Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] co sprawdzić po zakupie auta??

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ BMK 3.0 224 KM] co sprawdzić po zakupie auta??

Post autor: Jigitt » 22 lip 2014, 22:36

Witam!!! Jestem świeżo po przesiadce z A6 C5 1.8T AWT na A6 C6 3.0TDI BMK. Wyczytałem już na forum, że teoretycznie w tych silnikach kuleje rozrząd i należy nasłuchiwać grzechotania jego napinaczy, natomiast ja u siebie nic nie słyszę...

Chciałbym posprawdzać resztę, może ktoś podpowie tu co sprawdzić i jak??

Czy doładowanie turbiny sprawdzę normalnie na kanale 115?? Jakie doładowanie powinna mieć taka turbina??

Lania wtrysków podobno nie da się sprawdzić, ale czy coś poza laniem da się ogarnąć??

Co z kolektorami?? Podobno też jest tu problem z cięgnami klapek kolektora... Jak je sprawdzić?? Trzeba demontować całe kolektory?? Czy ciężka to sprawa?? Czy należałoby wyczyścić nagar z kolektorów?? Bo gdzieś czytałem, że to od nagaru mogą padać klapki...

Co jeszcze obejrzeć?? O co na świeżo zadbać, co wyczyścić??

Dodam, że dysponuję VCDS-em...

Z góry dzięki!!!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 23 lip 2014, 17:10

Fajny temat, powinno byc co sprawdzić przed zakupem po to juz musztarda po obiedzie, a wiadomo jak sama smakuje.
Klapy kolektora jak dobre to dobre, jak zle to wywali check. nagar możesz zawsze wyczyscic jezeli jest, nie zobaczysz jak nie zdemontujesz.
Wtryski VCDS em nie sprawdzisz, a inne objawy po których w prawie 100% sprawdzisz wtryski sa w innym temacie.
Aha i nie grzechocza napinacze, tylko jak juz co to łańcuchy aż 4, nastepstwem wadliwych napinaczy. <lol>
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 lip 2014, 19:32

z napinaczami jest tak ze je słychac po odpaleniu jakies półtora sekundy i cisza jak masz ori przebieg do 400 tys i serwis na czas to nie powinno nic sie stac
gorzej jak nalatane ponad pół miliona i poprzedni wlasciciel wymieniał olej raz na 30tys <stres>
wtryski jak masz padniete to poznasz po zacinającym sie rozruchu na ciepłym przybywajacym oleju w silniku i białym dymie na biegu jałowym i gdy stajesz na swiatłach lub skrzyzowaniu
kolektory jak padna to wywali błąd są zestawy naprawcze w aso koszt niewielki ale ponąć długo nie polata i najlepiej brac z polifta uzywke
i rób mape silnika <okok>
tylko u zaufanego tunera i z głową kozystac z mocy a banan z ust długo nie zniknie <rotfl>
gratulacje wyboru <brawo>

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 23 lip 2014, 19:37

Jak juz co to słychać łańcuch bo niby jakim cudem napinacze?
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 lip 2014, 23:06

O wirusie już myślę, w poprzedniej 1.8T C5 też wrzuciłem nową mapę i byłem extra zadowolony, więc i tu też zapodam... ale najpierw muszę być pewny, że wszystko bangla...

U mnie po odpaleniu auta cisza, nic nie stuka i nie grzechocze :) Dymu też nie widzę z tyłu auta, więc liczę, że wszystko jest ok, ale wtryski jeszcze spróbuję sprawdzić... Co do nagaru w kolektorach, to myślę, że pokuszę się o ich wyczyszczenie, tylko powiedzcie... dużo roboty z ich wyjęciem?

No i co z tą turbawką?? Jakie doładowanie powinna mieć w serii?? Logi dynamiczne na kanale 115???
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 24 lip 2014, 08:30

Kolego zdemontowac kolektory zajmuje ok 1 godziny.Sprawdz naklejke na kolektorach z boku zolta i srebna tam jest data produkcji wybita.Twoje auto jest z 2005 wiec jezeli data produkcji kolektora jest np 2009 to byly juz robione i nic bym tam nie grzebal.Czyszczenie z nagaru takiego kolektora nie pomoze poniewaz plastikowe lozyska juz sie wyrobily oraz klapki.pozdro

stanislaw.kielc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 lip 2014, 10:13
Lokalizacja: kielce

Post autor: stanislaw.kielc » 24 lip 2014, 10:19

Napinacze to niekiedy slychac po 150 000 km

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 24 lip 2014, 15:50

Napinacze nie chalasuja tylko lancuch ja napinacz juz nie trzyma.Pozdro

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 25 lip 2014, 12:31

radzik81 pisze:Kolego zdemontowac kolektory zajmuje ok 1 godziny.Sprawdz naklejke na kolektorach z boku zolta i srebna tam jest data produkcji wybita.Twoje auto jest z 2005 wiec jezeli data produkcji kolektora jest np 2009 to byly juz robione i nic bym tam nie grzebal.Czyszczenie z nagaru takiego kolektora nie pomoze poniewaz plastikowe lozyska juz sie wyrobily oraz klapki.pozdro
Ale jakby klapki się wyrobiły to chyba check by się zapalił tak???
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 28 lip 2014, 11:03

Tak jak juz bedziesz mial luzy to CHECK sie zapali.pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga