[A6 C6] Piszczenie w układzie kierowniczym rocznik 2006
- aldermaston
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lut 2011, 15:19
- Lokalizacja: gdynia
[A6 C6] Piszczenie w układzie kierowniczym rocznik 2006
Witam
Piszczenie słyszalne jest w kabinie jak by ktoś palcem po szybie robił, po oględzinach auta i kilku godzinach spędzonych na znalezieniu miejsca gdzie lub z kąd dochodzi ten dzwięk zrezygnowałem z poszukiwań problem występuje gdy jest zimno w szczególności.
Poczytałem trochę na tym forum że problem istnieje i było też dużo rad jak z problemem sie uporać np. rozebrać plastiki na kolumnie i psikać wd40 ,wymienić płyn wspomagania ,ludzie pisali że pomogło.Myślę że w każdym przypadku problem jest podobny lecz z gróbsza inny moje auto ma 60 tys przebiegu (bez kręcenia) więc raczej problem wymiany jakiegoś poważnego podzespołu odpada .Wymieniłem płyn nawet 3 razy by przepłukać układ oczywiście płyn z aso zalecany po vinie czyli G004000M2 wcześniej występował inny co zresztą jest napisane na korku wlewu,problem nie znikną jak u innych użytkowników jest dokładnie to samo ,kolumny nie rozbierałem ponieważ piszczenie dochodzi dokładnie z miejsca gdzie kolumna łączy sie z listwą ,sprawdzałem nic tam nie ma krzyżak i wałek z listwy ,guma nie wchodzi w gre nawet nie dotyka elemętu który sie kręci znalazłem użądzenie które jest zainstalowane dokładnie na listwie wspomagania pomiędzy tzw,krzyżakiem i listwą do tego czegoś jest przykręcone przewody hydrauliczne i na 99 % z tego właśnie wydobywa sie pisk ,dlatego słychać w kabinie ponieważ jest on bezpośrednio za tą gumą ochronną .
Panowie co o tym myślicie czy ktoś rozwiązywał już ten problem nie przy pomocy teorii lecz naprawde zgłębiał temat
Pozdrawiam
Piszczenie słyszalne jest w kabinie jak by ktoś palcem po szybie robił, po oględzinach auta i kilku godzinach spędzonych na znalezieniu miejsca gdzie lub z kąd dochodzi ten dzwięk zrezygnowałem z poszukiwań problem występuje gdy jest zimno w szczególności.
Poczytałem trochę na tym forum że problem istnieje i było też dużo rad jak z problemem sie uporać np. rozebrać plastiki na kolumnie i psikać wd40 ,wymienić płyn wspomagania ,ludzie pisali że pomogło.Myślę że w każdym przypadku problem jest podobny lecz z gróbsza inny moje auto ma 60 tys przebiegu (bez kręcenia) więc raczej problem wymiany jakiegoś poważnego podzespołu odpada .Wymieniłem płyn nawet 3 razy by przepłukać układ oczywiście płyn z aso zalecany po vinie czyli G004000M2 wcześniej występował inny co zresztą jest napisane na korku wlewu,problem nie znikną jak u innych użytkowników jest dokładnie to samo ,kolumny nie rozbierałem ponieważ piszczenie dochodzi dokładnie z miejsca gdzie kolumna łączy sie z listwą ,sprawdzałem nic tam nie ma krzyżak i wałek z listwy ,guma nie wchodzi w gre nawet nie dotyka elemętu który sie kręci znalazłem użądzenie które jest zainstalowane dokładnie na listwie wspomagania pomiędzy tzw,krzyżakiem i listwą do tego czegoś jest przykręcone przewody hydrauliczne i na 99 % z tego właśnie wydobywa sie pisk ,dlatego słychać w kabinie ponieważ jest on bezpośrednio za tą gumą ochronną .
Panowie co o tym myślicie czy ktoś rozwiązywał już ten problem nie przy pomocy teorii lecz naprawde zgłębiał temat
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 lip 2014, 13:21 przez aldermaston, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
Dolacze sie do tematu, czy ktos kiedys uporal sie z tym problemem? Wiem ze jest mnostwo tematow nawet na naszym forum, na zagranicznych forach czy na Youtube, ale nigdzie nie znalazlem rozwiazania. Dzis bylem z tym problemem u mechanika ktory stwierdzil ze aby stwierdzic co to trzeba rozlaczyc caly uklad kierowniczy, co mi sie nie bardzo usmiecha ze wzgledu na koszty, dopiero wydalem mala fortune na ten samochod na wymiane lancucha rozrzadu. Mechanik wstepnie obstawial lozysko pod plastikowa oslona kolumny kierowniczej ale kiedy pokazalem mu ze wg mnie dzwiek dochodzi gdzie z okolic czarnego, plastikowego podszybia pod maska, stwierdzil ze najlepszym rozwiazaniem jest podglosnienie radia i nie przejmowanie sie piskiem.
Czy jest chociaz jedna osoba ktora uporala sie z tym problemem, jesli tak, to czy moze zdradzic tajemnice co powoduje ten denerwujacy pisk?
Dzieki i pozdrawiam.
Czy jest chociaz jedna osoba ktora uporala sie z tym problemem, jesli tak, to czy moze zdradzic tajemnice co powoduje ten denerwujacy pisk?
Dzieki i pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego u mnie czasem taśma airbag wyrzucała błąd więc trochę tam popsikałem i było ciszej więc ona też może psikać. Ostatecznie kupiłem nową za 1200 zł i jest dużo lepiej ale nie w 100%.
Nie ma o psikać za dużo bo można to rozwalić u mnie padło całkowicie ale wiedziałem co robię bo wcześniej już wyrzucała błędy więc ryzyko podjęte świadomie.
Można wyciągnąć kierownice w 2 minuty i w sam oring airbagu czyli między czarny a przezroczysty plastik psiknąć trochę białego smaru np. hsw100 lub smar sylikonowy z tubki. tak by nic nie dostała się do środka.
Jak jest bardzo gorąco to też piszczy i jest to chyba oring od przekładni kierowniczej za pedałami hamulca/gazu.
Nie ma o psikać za dużo bo można to rozwalić u mnie padło całkowicie ale wiedziałem co robię bo wcześniej już wyrzucała błędy więc ryzyko podjęte świadomie.
Można wyciągnąć kierownice w 2 minuty i w sam oring airbagu czyli między czarny a przezroczysty plastik psiknąć trochę białego smaru np. hsw100 lub smar sylikonowy z tubki. tak by nic nie dostała się do środka.
Jak jest bardzo gorąco to też piszczy i jest to chyba oring od przekładni kierowniczej za pedałami hamulca/gazu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
Juz psikalem wd40 i smar siliconowy pod pedalami ale nic nie pomoglo, jestem umowiony za dwa tygodnie do serwisu WV/Audi z tym ale zastanawiam sie czy jest jest sens jechac, znow wymienia mi polowe samochodu i zostawie u nich majatek, jedyne co moze warto zrobic to wymiana plynu do wspomagania. Chyba faktycznie zaczne sluchac glosniej radia i juz.
Mam to samo od roku, płyn wymieniony i nadal słychać sporadycznie ten dźwięk. Byłem z tym w ASO przy okazji zbieżności, wymienili jakąś brakującą osłonę ale nadal było słychać. Serwisant w krawacie stwierdził że wymiana kolumny kierowniczej rozwiązałaby problem, koszt to 6k PLN więc tylko się zaśmiałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Popsikaj w przegub kolumny kierowniczej tam pod nogami, można zdjąć osłonę pod kierownicą ale tą przy kolanach trzyma ją jedna śrubka pod dekielkiem bezpieczników i 2 śrubki przy lampce.
Tam jest tagi gumowy oring, ja psikałem przez 2 wieczory trochę smaru silikonowego w sprayu, ale nie ściągałem tej osłony i póki co cisza jest.
Tam jest tagi gumowy oring, ja psikałem przez 2 wieczory trochę smaru silikonowego w sprayu, ale nie ściągałem tej osłony i póki co cisza jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
Witam ponownie. Niestety mój problem z piszczeniem powrócił i to ze zdwojoną siłą. Od kilku tygodni trudno jest to nazwać piszczeniem, jest to raczej zgrzytanie. Co ciekawe, po uruchomieniu samochodu, przez około 2 minuty jest absolutnie cicho, potem pojawia się ciche puszczeni które stopniowo,po paru kilometrach jazdy zamienia się w zgrzytanie połączone z efektem jak by drgania,czy tekiego skokowego działania kierownicy, jak by układ kierowniczy zbudowany był z gum tracych o siebie. Drgania te są wyczuwalne z przodu, np gdy położenie rękę na masce lub przednim błotniki podczas kręcenia kierownica. Z pewnością nie jest to żadna gumka pod kołem kierownicy, czy w grodzi dzielącej komorę silnika od wnętrza, gdyż kiedy kredę kierownica na zgaszonym silniku jest absolutna cisza. W takim razie mam dwa typy - pompa lub maglownica. Dodam ze drgania te są dobrze wyczuwalne na maglownicy gdy dotkne ja ręką, oraz ze płyn od wspomagania został wymieniony w zweszlym tygodniu, jednak niestety nie przyniosło to żadnej poprawy ( o ile nawet nie jest gorzej,płyn taki jak ma być, samochód jest z roku 2006 wiec płyn mineralny Febi). Zatem moje pytanie, czy ktoś z kolegów miał taki przypadek, gdyż nie wiem od czego zacząć, od pompy czy od maglownicy. Z gory bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
- CzarnyMazur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 gru 2007, 17:08
- Lokalizacja: Mazury
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga