Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 08 kwie 2014, 11:02

MaTyS pisze:Chciał bym zobaczyć uwalony elektrostatycznie sterownik... :p
Zapraszam do mnie - mam przynajmniej 20 sztuk po roznych warsztatach.
Uwalenie objawia sie tym, ze jak sie skrzynia zagrzeje, zaczynaja sie problemy z wysterowaniem elektrozaworow lub / i problemy komunikacyjne CAN.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 13 kwie 2014, 16:06

Panowie i koledzy drodzy mam mały problem i dylemat.

1.Gdy jezdze dynamicznie skrzynia nawet nie pomysli aby szarpnac , zmienia biegi jak nowa lecz gdy jezdze na tak zwanego dziadka po miescie ( nie zawsze sytuacja pozwala jezdzic dynamicznie) to skrzynia ewidentnie podszarpuje , najgorze jest gdy rozpedzasz sie i dojezdzasz do swiatel gdzie robi sie czerwone wten czas redukcja biegow potrafi dac w dupe lub gdy pomalu sie rozpedzasz rowniez podszarpnie z 1 na 2 lub z 2 na 3.

2.Czy wymiana statyczna ma wogole sens? moj mechanik nie bardzo ma warunki do przeprowadzenia dynamicznej wymiany. adaptacje wykonam sam. co z aktualizacja sterownika czy jest to wymagane? niektore niezalezne serwisy twierdza ze tak i koszt to 350zl za kazda jedna aktuazliacje

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 13 kwie 2014, 17:26

Deniro pisze:Panowie i koledzy drodzy mam mały problem i dylemat.

1.Gdy jezdze dynamicznie skrzynia nawet nie pomysli aby szarpnac , zmienia biegi jak nowa lecz gdy jezdze na tak zwanego dziadka po miescie ( nie zawsze sytuacja pozwala jezdzic dynamicznie) to skrzynia ewidentnie podszarpuje , najgorze jest gdy rozpedzasz sie i dojezdzasz do swiatel gdzie robi sie czerwone wten czas redukcja biegow potrafi dac w dupe lub gdy pomalu sie rozpedzasz rowniez podszarpnie z 1 na 2 lub z 2 na 3.

2.Czy wymiana statyczna ma wogole sens? moj mechanik nie bardzo ma warunki do przeprowadzenia dynamicznej wymiany. adaptacje wykonam sam. co z aktualizacja sterownika czy jest to wymagane? niektore niezalezne serwisy twierdza ze tak i koszt to 350zl za kazda jedna aktuazliacje
Kiedy był ostatnio wymieniany olej i ile masz km na szafie??
Szarpie cały czas czy tylko jak olej się nagrzeje??
Wymiana statyczna ma sen. Na podszarpywania warto sprawdzić tłoczki mechatronika.
Co do aktualizacji to nie wiem czy ma to sens u Ciebie wina raczej leży po stronie mechanicznej.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 13 kwie 2014, 23:01

kupilem go po wymianie oleju w skrzyni "podobno" tak twierdzil sprzedawca prywaciarz

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 13 kwie 2014, 23:22

Deniro pisze:kupilem go po wymianie oleju w skrzyni "podobno" tak twierdzil sprzedawca prywaciarz
Podjedź do mechanika i niech Tobie spuści z 50-100ml oleju i będziesz widział jaki ma kolor.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 15 kwie 2014, 08:39

rafal_m pisze:
Zapraszam do mnie - mam przynajmniej 20 sztuk
Nie skorzystam , za daleko... .
Gdyby tak łatwo było uszkodzić podzespoły elektrostatycznie , to połowa naszych aut by nie jeździła ;)
Pracuje w branży telekomunikacyjnej i jakoś nie spotkałem się tu z tego typu uszkodzeniem. Nikt tu nie używa żadnych zabezpieczeń przed ESD podczas switchowania/wymiany kart, podzespołów itp itd .
Ok zgodzę się, że jest to możliwe ale według mnie mało prawdopodobne.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 kwie 2014, 12:19

MaTyS pisze:
rafal_m pisze:
Zapraszam do mnie - mam przynajmniej 20 sztuk
Nie skorzystam , za daleko... .
Gdyby tak łatwo było uszkodzić podzespoły elektrostatycznie , to połowa naszych aut by nie jeździła ;)
Pracuje w branży telekomunikacyjnej i jakoś nie spotkałem się tu z tego typu uszkodzeniem. Nikt tu nie używa żadnych zabezpieczeń przed ESD podczas switchowania/wymiany kart, podzespołów itp itd .
Ok zgodzę się, że jest to możliwe ale według mnie mało prawdopodobne.
Urzadzenie telekomunikacyjne jest uziemione i ma montowane odpowiednie zabezpieczenia na swoich wejsciach. Wystarczy, ze dotkniesz reka tej metalowej uziemionej obudowy... i jestes rozladowany. Samochod wisi w powietrzu, a pod nim chodzi jakis ludek, najczesciej w sztucznym ubraniu i w dobrze izolowanych gumowych butach. Na pewno nie raz zdarzylo Ci sie, ze podawales komus reke i wtedy przeskoczyla mala iskierka powodujac nieprzyjemne uczucie. Taki maly "ladunek" jest w stanie usmiercic kazdy sterownik. Moze nie jest to zjawisko wystepujace na codzien, ale sami mozemy sie do niego przyczynic, nakladajac na siebie sztuczne ubrania. Taki ladunek, moze usmiercic sterownik od razu, ale moze tez uszkodzic go czesciowo. Nie chce mi sie tworzyc wykladu na ten temat - bo jest sporo ksiazek i innych publikacji. ZF nawet w swoich materialach ostrzega przed ESD w sposob szczegolnie wyrazny... i nie robi tego bezpodstawnie, bo sterowniki do 6HP/8HP jest wlasnie najlatwiej usmiercic. Nie strasze nikogo, tylko zalecam czujnosc przy zabawach...bo pozniej sa "male dodatkowe nie planowane wydatki" (cos kolo 800-900euro netto kosztuje sterowanie w ZF'ie).

Osobiscie znam lepsze sposoby "zutylizowania" 900 euro ... o wiele bardziej przyjemne ;)

wazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2014, 11:48
Lokalizacja: Owczarnia

Post autor: wazik » 25 kwie 2014, 09:27

Witam, koledzy właśnie stoję przed dylematem, wymieniać olej czy nie wymieniać... <uoee>
Ato kupiłem 1 miesiąc temu, skrzynia pracuje rewelacyjnie, jedynie delikatne(naprawde delikatne), szarpnięcie podczas zapięcia pozycji D.
Auto ma przejechane 190 tys km, zadzwoniłem do firmy auto-transmisja z Janek, koszt wymiany 700 zł, powiedziano mi ze jeśli chce pojeździć tą skrzynia to żebym nie kombinował z wymianą dynamiczną, oczywiście oni mogą ją zrobić, ale nie polecają..
Po chwili padło pytanie o przebieg auta , po czym gość stwierdził ze przy takim przebiegu, to albo ta skrzynia już była robiona, albo zaraz będzie, bo przy takiej mocy i momencie nie wytrzymuje tam "kosz" :| , tak więc lepiej nie wymieniać, bo pieniądze w błoto, bo ten kosz padnie najwyżej za 15 tys km i wtedy sobie wymienię.. no chyba ze był już wymieniany (ale oni tego nie potrafią ot tak stwierdzić) wtedy wymiana ok, bo dłużej wtedy wytrzyma..
I powiem wam ze teraz to już zbaraniałem..
Na wakacje mam trase ok 4tys km , co radzicie??

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 25 kwie 2014, 09:44

wazik pisze:Witam, koledzy właśnie stoję przed dylematem, wymieniać olej czy nie wymieniać... <uoee>
Ato kupiłem 1 miesiąc temu, skrzynia pracuje rewelacyjnie, jedynie delikatne(naprawde delikatne), szarpnięcie podczas zapięcia pozycji D.
Auto ma przejechane 190 tys km, zadzwoniłem do firmy auto-transmisja z Janek, koszt wymiany 700 zł, powiedziano mi ze jeśli chce pojeździć tą skrzynia to żebym nie kombinował z wymianą dynamiczną, oczywiście oni mogą ją zrobić, ale nie polecają..
Po chwili padło pytanie o przebieg auta , po czym gość stwierdził ze przy takim przebiegu, to albo ta skrzynia już była robiona, albo zaraz będzie, bo przy takiej mocy i momencie nie wytrzymuje tam "kosz" :| , tak więc lepiej nie wymieniać, bo pieniądze w błoto, bo ten kosz padnie najwyżej za 15 tys km i wtedy sobie wymienię.. no chyba ze był już wymieniany (ale oni tego nie potrafią ot tak stwierdzić) wtedy wymiana ok, bo dłużej wtedy wytrzyma..
I powiem wam ze teraz to już zbaraniałem..
Na wakacje mam trase ok 4tys km , co radzicie??
Wykup sobie ADAC;)
Co do skrzyni... mozesz wymienic olej. 200tys nie jest zadnym wyznacznikiem niczego, moze pasc ale nie musi. Na swiecie jezdzi mase a6 z przebiegiem ponad 200tys ijakos nie wszystkie maja problem z koszem od k3

wazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2014, 11:48
Lokalizacja: Owczarnia

Post autor: wazik » 25 kwie 2014, 10:51

Przeczytałem ten temat:
viewtopic.php?t=42380&postdays=0&postor ... u&start=45

w skrócie, kolega wymienił olej w super działającej skrzyni, naprawa 16tys zł :(

tak więc chyba ja odpuszczę..

igorw

Post autor: igorw » 25 kwie 2014, 11:09

wazik pisze:w skrócie, kolega wymienił olej w super działającej skrzyni, naprawa 16tys zł
Kolego na logikę: co może zepsuć nowy olej w urządzeniu mechanicznym? Jakimkolwiek.

wazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2014, 11:48
Lokalizacja: Owczarnia

Post autor: wazik » 25 kwie 2014, 11:55

W tym przypadku jak się okazuje z logika nie ma to nić wspólnego, zbyt dużo jest takich przypadków, nie tylko jeśli chodzi o audi ale w sumie o wszystkie auta w automacie.
Jeśli nie wierzysz wpisz w google : "problem ze skrzynia po wymianie oleju" może wtedy zobaczysz jakieś zależności , bo na logikę to biorąc, gdyby problemu nie było to tych wpisów tez :)

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 25 kwie 2014, 12:18

Napewno bym nie wymieniał jak wszysko chodzi bezproblemowo, miałem ten sam dylemat rok temu i wymieniłem nie jest tragedia ale napewno gorzej niż przd wymianą. (szczególnie po dłuższej trasie jak się stanie na światłach to występuje lekkie drżenie- co prawda nie zawsze ale przed wymianą tego nie miałem,) <okok>

igorw

Post autor: igorw » 25 kwie 2014, 13:51

Auris1986 pisze:lekkie drżenie
Konwerter mówi "papa"... po wymianie oleju tak jest, u mnie tez tak było.
Lub podpora wału.
wazik pisze:gdyby problemu nie było to tych wpisów tez
Ale kolego - problem pojawia się po pierwszej wymianie oleju w skrzyni ever - gdyby wymieniać regularnie co 60 tys km to pewnie skrzynia przejechałaby 2x tyle co silnik.
Czyli - nowy olej nie psuje skrzyni. Raczej ujawnia zużycie.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 kwie 2014, 07:13

Chyba że została skopana wymiana oleju... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga