Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6

Zawieszenie
nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6

Post autor: nugat » 18 kwie 2014, 11:55

Panowie slysze na malych nierównosciach głuche stuki, zawias sprawdzile jest wporzadku maglownica rowniez nie budzi watpliwości.
Zastanawiaja mnie sanki pod silnikiem
na szarpakach przesówaly sie wraz z zawiasem lewo prawo wydaje mi sie ze normalne patrzac po ustawieniu tulei?

nastepnie jak sanki sa na max skrecone do podwozia biorac lyszke odchylam do 0.5 cm sanki do dołu zastanawiam sie czy tak powinno być?
mowie tu o tylniej czesci przednich sanek rozkrecilem wyjelem kamyczki, guma nie jest poparciala.
i od góry widać dość gruby gumowy kolnież ktory dociskany jest do podwozia przy skrecaniu

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 22 kwie 2014, 10:40

Ja kolego mam gluche stuki z prawej strony .Wachacze wszystkie wymienione laczniki wymienione nowe amorki wymienione z gumami.Dalej stuka <uoee> wziolem auto do innego mechanika szukali i stwierdzili ze tuleja sanek jest peknieta.Zamowilem 4 Lemfordery i wtym tygodniu wymiana.Mam nadzieje ze te stuki ustana bo sa troche denerwujace.Nie zawsze stuka tylko na porzecznych dziurach i zalezy z jaka predkoscia je pokonujesz.pozdro

nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: nugat » 24 kwie 2014, 21:07

Ale jak stwierdzili ze to tuleje. Byla ewidentnie rozwalona czy sparciala. No i czy ona ma prawo chodzic tak do 0.5cm gora dol sama tuleja. Czy jak skrecisz sanie do auta i bedziesz chcial je odchylic to nie da rady ? To swiadczy o sprawnosci tulei ?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 25 kwie 2014, 09:30

Widac bylo ze jest peknieta koles ruszal breszka i chodzilo gora dol.Powiem jak wymienie :)

nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: nugat » 25 kwie 2014, 22:07

ja lapalem za tylnia czesc sanek i odchylalem od podwozia.

Jednak dzis zaniepokoilo mnie to ze maglownica wiadomo na wyl silniku puka prawo lewo norma w tych autach.
Jednak przy wl. silniku wykonujac szybkie ruchy w lewo jest cisza, natomiast w prawo sa stuki

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 09 maja 2014, 08:26

Wiec jestem po wymianie wszystkich 4 tuleji Sanek.Tluczacy dzwiek ustapil." tylnie tuleje byly w zlym stanie a jedna sprzodu peknieta.Pozdro

nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: nugat » 10 maja 2014, 15:04

U mnie okazal sie nadmierny luz na maglu podczas kolysaniem auta na lifcie ewidentnie magiel halasuje. Dziwne bo auto prowadzi sie swietnie

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 31 mar 2016, 16:02

radzik81 pisze:Wiec jestem po wymianie wszystkich 4 tuleji Sanek.Tluczacy dzwiek ustapil." tylnie tuleje byly w zlym stanie a jedna sprzodu peknieta.Pozdro
Cześć kolego, mam podobną sytuację i właśnie wróciłem od diagnosty, któremu kazałem przyjrzeć się dokładnie właśnie tym tulejom. Ogólnie był zdziwiony, bo już na wstępie powiedział mi, że te tuleje to na samym końcu się zużywają a jednak okazało się, że u mnie pracują zbyt mocno jak na jego oko.

Objaw u mnie taki, że przy prędkości już od 120km/h lekki podmuch wiatru zmienia kierunek jazdy.
Geometrie mam w porządku.
To była generalnie ostatnia rzecz której mogłem się czepić.
Mam nadzieję że pomoże.

Pytanie mam ile za wymianę płaciłeś? nie chce żeby mnie zbyt podsumowali.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 kwie 2016, 00:08

U mnie znowu jest inny problem. Mam problem z drganiami/mrowieniem podłogi przy pedałach, na kierownicy, lewarku i ogólnie całej budzie bez względu na prędkość. Auto też nie wybiera idealnie nierówności i na autostradzie trzeba korygować kierunek, jakby wiał wiatr. Czasami jest lepiej, ale to nadal nie to. Stało się to stopniowo w ciągu kilku miesięcy. Wymieniłem wszystkie poduszki: skrzyni biegów, silnika (olejowe z ASO), przedni odbój (pomarańczowa pianka) i nadal to samo. Zostały mi tylko tuleje sanek. Sprawdzałem je łomem i tylne ruszają się ok. 0,5-1 cm góra-dół, przód o wiele mniej. Tak ma być? Dodam, że na liczniku mam 280 kkm przebiegu (niekręcony :) ). Mogły już się skończyć? Koszt samych tulei nie powinien przekroczyć 300 zł. Do tego robocizna i ustawienie geometrii.

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 01 kwie 2016, 22:21

no u mnie przebieg 255tys obecnie... z książką od początku + auto krajowe więc wychodziłoby na to że tuleje tyle wytrzymują po prostu.

No cenę tulei to znam , około 70-80zł za lemforeder'a od sztuki , ale właśnie chodzi o to ile krzyczą za ich wymianę i czy konieczna zbieżność, bo tego nie jestem pewien.
Obecnie zbieżność mam przód +2stopnie a tył na 0 stopni, gdzie diagnosta powiedział, że to idealne parametry, dlatego wolałbym tego nie ruszać.

Czy to prawda czy mit, że przy wymianie tulei sanek z tyłu, trzeba wymieniać śruby mocujące na nowe?

Wracając do twoich wibracji, to nie miałem nigdy takiego przypadku.
Rozumiem, że mówisz o saniach przedniego zawieszenia? Bo tylne raczej na takie wibracje jak opisujesz wpływu raczej nie miałyby.
Ja z kolei mówię o tylnym zawieszeniu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 kwie 2016, 22:40

Po wymianie tulei sanek pod silnikiem na pewno trzeba ustawić geometrię/zbieżność. Czuję w podłodze jak przy większych dziurach coś mi stuka/przesuwa się. Tak jakby sanki ruszały się. Całe zawieszenie mam sztywne, ale na stacji kontroli nie chcą mi sprawdzić tulei, bo trzeba ściągać osłonę, a im się poprostu nie chce :(.

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 01 kwie 2016, 22:58

no tak, osłona przysłania tuleje jeśli mówimy o przodzie - czyli generalnie lipa, bo jeśli mi tył koleś zdiagnozował na diagnostyce, to pewnie i tobie oceniłby przód po zrzuceniu osłony bez problemu.

Poszukaj warsztatu, myślę że za 20-30zł to zdemontują ci t osłonę i potem założą a będziesz przynajmniej wiedział na czym stoisz.

A podpowiem ci jak pojedziesz do diagnosty, żeby szarpaki włączył w chwili gdy ty będziesz siedział w środku z wciśniętym hamulcem nożnym na maxa! dopiero wtedy ewentualne luzy się ujawnią. Tak było u mnie z tyłu. Bez wciśniętego hamulca luzy prawie niewidoczne są.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 kwie 2016, 23:11

Sprawdzanie luzów bez wciśniętego hamulca mija się z celem, ponieważ koło przesuwa się po platformie, zamiast stać w miejscu i ujawnić luzy. Niby mechanik (obcy) sprawdzał przy mnie te tuleje, ale według niego są ok. Na moje oko trochę miały za duży luz góra-dół, z przodu tak nie jest. W przyszłym tygodniu jadę wymienić olej, to wtedy z moim mechanikiem przetrzepię zawieszenie łomem. Z racji tego, że wymieniłem już całe zawieszenie silnika, to wymienię i tak te tuleje. Potem ustawię zbieżność w ASO, mam kupon rabatowy, geometria za 49 zł :).

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 01 kwie 2016, 23:23

Jak byłem u pierwszego diagnosty, to nawet na tuleje sanek nie spojrzał i powiedział tylko o geometrii żeby sprawdzić i na tym się skończyło.

Potem pojechałem do drugiego (sprawdzonego diagnosty) no i jednak coś wyszło.

Jak masz geometrię w ASO za 49zł to rewelka, piszą że normalnie 300zł w ASO trzeba położyć za krzywą zbieżności :).

Daj znać po robocie jaki efekt, ja też na pewno podzielę się opiną,
pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 kwie 2016, 00:27

Jeszcze mam dwa kupony: na sprawdzenie samochodu po zimie oraz kompleksowe mycie na zewnątrz i wewnątrz auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga